Kirjoittaja Aihe: Rabeneick binetta III  (Luettu 3615 kertaa)

Helmikuu 01, 2024, 21:25:51 ip
Vastaus #15

Heikki Ahola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miten tämä kilikelloa käyttävä vääntynyt pinna pitäisi asentaa? Pitäisikö kilikellon runko upota syvemmälle ohjaustankoon, jotta pinna tulisi ohjaustangon sisältä? Olisiko maalipinta niin paksua, että kellon runko ei uppoa riittävän syvälle? Minulla on kaksi ohjaustankoa ja molemmat ovat samanlaisia.

Helmikuu 02, 2024, 12:24:42 ip
Vastaus #16

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En enää muista miten tuli tuohon omaan mopoon kello laitettua joskus 30 vuotta sitten, muistan vaan että jotain hankaluuksia siinä oli...

Semmoinen tuli mieleen, että mahtuuko tuo menemään sieltä sarvien läpi, jos se koneisto laitetaan alakautta ja sitten kupu ruuvataan yläkautta siihen päälle?
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku/sellernro/1218281

Helmikuu 02, 2024, 21:12:00 ip
Vastaus #17

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laita vaikka paalinarua tai siimaa vetämään kielikello.

Helmikuu 05, 2024, 10:25:42 ap
Vastaus #18

marko heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pirikellon toiminta kuntoon laittaminen ei ole tähtitiedettä jos oikeat osat🙂tanko tulee sarvien sisältä välistä.itse tehnyt tangon josta uupunutja  lähes kymmeneen laittanut mekanismin aikanaan toimimaan.jos noin epävarma kun kannattaa perehtyä ennen kuin purkaa ja ottaa kuvia🤓

Helmikuu 05, 2024, 22:17:55 ip
Vastaus #19

Heikki Ahola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tosi hienoja vastauksia. Ja sitte ihmetellään kun ei saada nuoria harrastajia… minä en ole tätä mopoa purkanut. Se tuli minulle täysin purettuna. Enkä ole koskaan nähnyt samanlaista mopoa ehjänä. Sen takia kyselen.

Helmikuu 06, 2024, 08:12:15 ap
Vastaus #20

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
jos noin epävarma kun kannattaa perehtyä ennen kuin purkaa ja ottaa kuvia🤓
On monia syitä miks neuvoja kysytään, kuten on hankkinut osakasan jossa pitäis olla kaikki mukana. Eikä sekään aina auta että kuvaa ennen purkamista, kuvailin liitokset ennen ku purin Himmelini. Kasatessa huamasin miks kaikki oli sormitiukkuurella, oli perhana koottu väärin. Himmelissä on runko 14:sta putkenpätkästä koottu pulteilla joten sen kasaa helposti väärin, se näkyy meen kalenterin toukokuun kuvassa.

Helmikuu 06, 2024, 09:06:17 ap
Vastaus #21

marko heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kai itse pidän näitä ongelmia itsestään selvinä kun itse aina selvittänyt ongelmat ilman  somea js ulkopuolista apua😉minulla ei mitään uusia harrastajia vastaan itse tätä harrastanut 1995 ja moni tuntee

Helmikuu 06, 2024, 09:40:30 ap
Vastaus #22

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa vaan kysellä reippain mielin, jos ei ole varma asiastaan- ainoa tyhmä kysymys on yleensä
se, jota ei kehdannut tai älynnyt edes kysyä...

t. Markku

Helmikuu 06, 2024, 14:50:52 ip
Vastaus #23

Juha Keski-Petäjä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mää luulen että se kelloosa pitää laittaa sinne sarven sisälle ja kiristää sillä sivulta tulevalla ruuvilla paikalleen.
Siten välitys vivulle jää rakonen sarven ja kellonpohjan välii josta se menee käyttövivulle.
Sitte vaan kansiosa ruuvataan paikalleen. Varmaan jonkinmoinen stoppari mutteri siihen pystytappiin ettei kello osa vastaa sarviin.

Asiasta en mitään tiedä, mutta noin sen päättelin kuvien tihrustamisen jälkeen.
Roope KP

Helmikuu 07, 2024, 12:18:11 ip
Vastaus #24

marko heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos uudelle  takahammasrattaalle tarvetta,löysin ja laitoin huutonettiin myyntiin,

Helmikuu 21, 2024, 12:31:44 ip
Vastaus #25

Niilo Kukkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mopon osat on nyt pengottu läpi ja puuttuvia osia on löytynyt tallista, missä mopo on aikanaan purettu. Lisää kysymyksiä seuraa:

Onko kenelläkään räjäytys kuvaa sachs pyörännavasta? Etu sekä taka navasta. Takana pistoakseli.

Onko uutta takaratasta vielä jostain saatavilla? Voimakoneelta on loppu.

Mihin ihmeeseen se kromattu nostokahva kiinnitetään? Rungossa ei tunnu olevan sille missään sopivaa kohtaa.

Miten penkin kiinnitys ja lukitus on toteutettu? Ilmeisesti siltä osin puuttuu reilusti osia.

Itellä omassa vm60 rapenikissa se kahva on kahdella pultilla rungossa kiinni. Penkkin alaosasta lähtee lattarauta jossa on reikä taaksepäin. Rungossa sitten kierteet johon tulee semmoisella käsin pyöritettävällä pultilla se satulassa oleva rauta kiinni. Takavalo itellä ainakin vastaava kun tuossa ylhäällä olevassa kuvassa, sama ainakin kun vanhemmissa jupitereissa yms.