Kirjoittaja Aihe: Ukraina  (Luettu 32627 kertaa)

Kesäkuu 09, 2022, 10:04:45 ap
Vastaus #510

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Oisko tuo Karin kertomuksen mahdollisesti tumma mies sama, josta muistaakseni konstaapeli Reinikainen sanoi, että on ihan helevetin kovakuntonen jätkä !
 Mitennii kysyi kaveri ? - No joka ikinen aamu se tohon tehtaan pihaan nääs ajaa fillarilla jostain tualta ahrikasta...  :o
   - - -
 Juutuubista eilen katselin jonkun videon, jossa putelta kysyttiin amerikkalaisten lähettämistä uusista ohjusjärjestelmistä.
 Putte oli täysin välinpitämättömän oloinen ja vastasi, ettei vaikuita heidän erikoisoperaationsa läpiviemiseen millään tavalla ja kohautti olkiaan.

Kahdeksankohan niitä tuonne saavat ja kyllä niillä kaukaisiakin vihollisen tykkipattereita tullaan tarkasti ja tehokkaasti tuhoamaan, muttei noilla ja -suisaid- drooneilla sotaa voiteta. vastustajalle kyllä tehdään kipeää, mutta myös sille Putte kohauttaa olkiaan.   Ei tunnu missään...  :P

Kesäkuu 09, 2022, 10:21:01 ap
Vastaus #511

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ukrainaa auttavat maat on hyvin varovaisia noiden pitkän kantaman aseiden kanssa.
Ei anneta narukerästä täyttä mittaa, etteivät vaan vahingossa ampuile niitä neuvostoliiton maaperälle.
Ei ole hyvää bisnestä, että neuvostoliiton maaperällä on ohjus made in usa...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 09, 2022, 10:53:11 ap
Vastaus #512

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Muistan Kari asiaa vähän eri sanamuodolla kun itse myös olin siellä,Ron kai vastasi että "Hervannasta nääs" :D
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Kesäkuu 09, 2022, 12:58:33 ip
Vastaus #513

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Juu, se kanttiiniepisodi oli juttu jonka kuulin, tää toinen oli ihan ensi käden tieto ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 10, 2022, 08:04:33 ap
Vastaus #514

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Asia, joka ei todellakaan pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä.

Ukrainaan eri maista toimitettavat aseet saattavat vielä palata takaisin ja olla silloin rikollisten käsissä.
Kansainvälisen rikospoliisijärjestön Interpolin pääsihteeri Jürgen Stock varoittaa, että Ukrainan sodan aikanaan päättyessä virtaavat aseet ja ammukset kansainvälisille pimeille markkinoille.

https://yle.fi/uutiset/3-12479706

Kesäkuu 19, 2022, 09:22:10 ap
Vastaus #515

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
venäjän synonyymitoimisto esittää:

Räjähdys – poksahdus (хлопок)
Miehitetty alue – vapautettu alue (освобожденная территория)
Sotilaiden perääntyminen – sotilaallisen aktivisuuden vähentäminen (сокращение военной активности)
Suodatusleirit, vankileirit – evakuointileirit (эвакуационные лагеря)
Sensuuri – informaatiopolitiikka (информационная политика)
talouden supistuminen – kielteinen kasvu (отрицательный рост)
Joukkoirtisanomiset – työntekijöiden vapautuminen (высвобождение работников)
Salakuljetus, laiton maahantuonti – rinnakkaistuonti (параллельный импорт)

https://yle.fi/uutiset/3-12497964

eilen kello 17:11:19
Vastaus #516

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pakotteet vaikuttaa moneen asiaan, niin lentämiseen kuin suomihenkilön älypuhelimeen.

EU-pakotteiden vuoksi Venäjältä saa tuoda polttoainetta vain auton polttoainesäiliössä. Ylimääräisen polttoaineen kuljettaminen rajan yli esimerkiksi erillisessä kanisterissa on kielletty.

Suomesta Venäjälle matkustava ei saa viedä rajan yli niin kutsuttuja ylellisyystavaroita eli tuotteita, joiden arvo ylittää 300 euroa. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi älypuhelimet, urheiluvälineet ja korut sekä monet vaatteet ja asusteet.

https://yle.fi/uutiset/3-12517898

Onko auto ylellisyysväline... ;D