Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 3248866 kertaa)

Toukokuu 10, 2022, 16:59:35 ip
Vastaus #12210

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 10, 2022, 17:27:17 ip
Vastaus #12211

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Oulussa on niin huonot vaatekaupat, että oon ruukannu käyä Tampereella vaateostoksilla. Aiemmin kävin Stockmannilla ja nykyään sitte Sokkarilla. Semmonen rajote mulla on ollu, että mustia vaatteita en osta, koska musta ei passaa ku Pemarin kylykeen.
Kahden pytyn loukussa.

Toukokuu 11, 2022, 09:04:06 ap
Vastaus #12212

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aikoinaan oli se vaatekauppa "Seppänen".

Mainoksissa ne vaatteet olivat jotkut ihan komeatkin-
mutta suuri osa kansasta muistutti lähinnä sirkuspelleä kun Seppäsen
kostyymit päälleen vetivät.

Olikohan kyse mainostavan ihmiskarjan vartalon erilaisuudesta?

t. Markku

Toukokuu 11, 2022, 10:52:50 ap
Vastaus #12213

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Eilispänä vaihtelin äiteen autoon takajarrupalat. Sitte kaadoin pihasta terijoen salavan ja pätkin sen siihen kuntoon että voipi suon reunaan ne pätkät raahata. Sahasin myös mämmirasian kokoisen mutta syvemmän poteron johon laitoin kilon suolaa. Sekun ei saatana meinaa se kantokaan muuten kuolla. Sitte korjasin tytön auton ilmastoinnin ja vaihoin raitisilmasuodattimen siihen. Kaks sarjaa illalla vielä työntelin kottarilla talvipyöriä kuuriin säilöön. Loppupäivän vietin vapaapäivää.

Toukokuu 11, 2022, 11:52:33 ap
Vastaus #12214

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Roudasin suvikumit talliin, auton viereen. Eihän sitä tiedä, jos vaikka tallitonttu yön aikana sais jonkun tarmonpuuskan ja vaihtaisi ne alle! :-D
Jos ei, niin huominen sadepäivä sopii sitten hyvin siihen vaihtohommaan.
Ite ne kumit piti vaihtaa... Tosin oli tallitontut sen verran puuhailleet, että etupyörän mutterit aukes vasta jatkovarren kanssa. Tai sitten se oli sen asentajan tekemisiä, joka vetoakselin vaihdon yhteydessä jätti mutterit löysälle. Saattoihan tuo laittaa pulttipyssynsä täysille, kun menin reklamoimaan aiheesta! :-)
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Toukokuu 11, 2022, 18:57:24 ip
Vastaus #12215

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Aikoinaan oli se vaatekauppa "Seppänen".

Mainoksissa ne vaatteet olivat jotkut ihan komeatkin-
mutta suuri osa kansasta muistutti lähinnä sirkuspelleä kun Seppäsen
kostyymit päälleen vetivät.

Olikohan kyse mainostavan ihmiskarjan vartalon erilaisuudesta?

t. Markku
Soon niin jotta rumat joutuu komeilemaan vaatteilla.

Toukokuu 11, 2022, 21:26:22 ip
Vastaus #12216

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Aikoinaan oli se vaatekauppa "Seppänen"
t. Markku

Se on ny Kovasinnii muistellu varmaankin tätä liikettä=

https://yle.fi/uutiset/3-9828706

Ellei sitten sekoita Kankkilan apteekkari Meeri Seppäseen jolta haettiin "hota-pulveria"

Vaan sellanen liike tais joka kaupungissa olla ku Seppälä...sieltä sitä haettiin "Miami Vice" tyylisiä asuja joilla sitten tyttöjä "vedätettiin"..

Tännää taas täys päivä ympäri ämpäri Helsinkiä..
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2022, 21:28:11 ip kirjoittanut Taito Nuutinen »

Toukokuu 12, 2022, 19:35:59 ip
Vastaus #12217

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tännään heti uamusta kaevelin esille auton kesäpyörät keskusvarastolta, aeka isotöenen homma se. :-[

Ensin piti lapijoeja oven eistä lumipenkkoo sen verran että saen piältäajettavan Pantrnerin työnnettyvä ulos, seoraavaksi sitten moposkuutteri poes tieltä, ja sittenpä ne kiekot olikii jo heleppo siirtee kottikärrillä auton viereen, ja siitä sitten nostella vuan kyytiin. Ja sitten tuas skuutteri ja Pantneri takasin sisälle, paetsi että Pantneri ei suostunu mänemään sisälle, piti jättee ulos.

Kae ne pittää joskus tulevalla viikolla viijä jollekkii ammattimiehelle allevaehettaviksi, ite piätin sillon kun täätin 70v etten kyllä ennee ommoo selekeeni renkaanvaeholla rasita. ::)
-pena-

Toukokuu 12, 2022, 19:47:05 ip
Vastaus #12218

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Kae ne pittää joskus tulevalla viikolla viijä jollekkii ammattimiehelle allevaehettaviksi, ite piätin sillon kun täätin 70v etten kyllä ennee ommoo selekeeni renkaanvaeholla rasita. ::)

Minä taidan olla sitten nykyään jo "laiska paska".  Minulle kun kaksivuotta sitten tuli "mittariin" 66-vuotta niin sen jälkeen en enään itse ole renkaita vaihtanut. Säilytän kyllä vielä renkaat kotonani eli en ole "rengashotelleja" käyttänyt.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2022, 19:51:44 ip kirjoittanut Esko P. Lehtinen »

Toukokuu 12, 2022, 19:56:24 ip
Vastaus #12219

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Minä taidan olla sitten nykyään jo "laiska paska".  Minulle kun kaksivuotta sitten tuli "mittariin" 66-vuotta niin sen jälkeen en enään itse ole renkaita vaihtanut. Säilytän kyllä vielä renkaat kotonani eli en ole "rengashotelleja" käyttänyt.

Tyypillistä nykynuorisoo.  ;D
-pena-

Toukokuu 12, 2022, 21:42:31 ip
Vastaus #12220

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Paikalla

Tyypillistä nykynuorisoo.  ;D

Tyypillistä ja hyvää Savolaishuumoria.😁 Olen siihen tottunut. Vaimoni on Kaavilta kotoisin.

Toukokuu 12, 2022, 23:08:55 ip
Vastaus #12221

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Isä oli Leppävirralta missä oli Tirkkosia aikanaan puhelin luettelossa pari sivua mutta sanoivat että Kaavissa oli vielä enempi

Toukokuu 13, 2022, 06:24:46 ap
Vastaus #12222

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Isä oli Leppävirralta missä oli Tirkkosia aikanaan puhelin luettelossa pari sivua mutta sanoivat että Kaavissa oli vielä enempi
Silloin kun itse asuin Leppävirralla, jouduin aika usein vastaamaan kysymykseen: Et taida olla syntyjään paikallisia, sukunimestä päätellen? Ja luultavasti murre tai sen puute paljasti myös että en ollut syntyperäinen savolainen?

Toukokuu 13, 2022, 06:53:49 ap
Vastaus #12223

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hjuu- Seppälä se puoti oli.

t. Markku

Toukokuu 14, 2022, 17:59:36 ip
Vastaus #12224

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Talviloman aloittajaiseksi pistin tytön autoon sen toisenkin vetarin suojakumin että vois sen ens viikolla käyttää syynissä. Sitte vedin ne tällä viikolla kaatamani salavan pätkät ja oksat aarniometsän keskelle monttuun. Kohta kalkitsen nurmikon vielä ja sisähommia loppupäivä.