Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 3470144 kertaa)

Toukokuu 16, 2022, 19:37:48 ip
Vastaus #12210

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Tänään on pähkäilty,että mistä
tälle kiisulle uusi koti löytyisi.

Jotain voi tänään ehkä selvitä-kunhan kohta kylillä käyn-mutta jos
ei-niin täältähän tämä sitten löytyy
tositarvitsijalle.

Mutta kesäkissaa etsivä saa tässä pihassa ns. käkättimeensä.
Sellaisia ei täältä jaella.Ainoastaan nokkaanlyöntejä semmoisen kyselijä saa. ;)

Mutta tämmöinen hyvin pidettävä löytyy-ja sen saapi jo parin viikon päästä,
jos siltä tuntuu...No-kahvipaketin saa noutaja kyllä tuoda.

t. Markku
Löytyikö kissukalle tositarvitsijaa?
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Toukokuu 17, 2022, 07:58:12 ap
Vastaus #12211

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro!

Ei ole kuulunut siitä ihmisestä pihaustakaan,
joka ehkä olisi kaivannut kiisua.

Vaan- pannaanko Viljo sulle  pakettiin?  ;)

t. Markku

Toukokuu 17, 2022, 08:22:02 ap
Vastaus #12212

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä oon ajatellut just semmosta kesäkissaa, minkä mirriä vois välillä silitellä. Kaksi jalkaista. Ne vaan tuppaa usein kulkemaan hammasharjan ja kapsäkkien kanssa, ja alkavat pesimään pidemmäksi aikaa. Ja niinhän se usein on että kun ottaa kesäkissan, siihen pitäis sitoutua. Siinä saattaapi jäädä kesältä sitten moni A-luokan reissu tekemättä, ja haittaa harrastetoimintaa. Niin että koita tässä nyt taas luovia.
 Ja mitä tänään on touhuttu. No ei niin yhtään mitään, pariin päivään. Kaksi päivää meni sairastaessa ja vielä eletään perjantaihin asti ns karanteenissa, koronan takia. Vettäkin sataa, eikä oikein viitsi lähteä ees ulos kävelylle. Tupaukkona.

Toukokuu 17, 2022, 08:30:41 ap
Vastaus #12213

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Ootko Tuomo aatellut vuokramirriä?

Semmoisenhan saa lyhyeksikin aikaa vuokrattua-ja
lähtee kyllä heti kun laskuri pyörähtää nollaan...

t. Markku

Toukokuu 17, 2022, 08:51:03 ap
Vastaus #12214

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Ootko Tuomo aatellut vuokramirriä?

Semmoisenhan saa lyhyeksikin aikaa vuokrattua-ja
lähtee kyllä heti kun laskuri pyörähtää nollaan...

t. Markku
Kyllähän semmonen vuokramirrikin olis yksi vaihtoehto. Pitkän päälle ehkä se halvin ja vaivattomin vaihtoehto?
 Pitää katella ja kuulostella miten sitä mirriä tekis mieli rapsutella. Olishan sitä kesällä kaikenlaisia kala-, mopo-, vaellus-,  ja muitakin reissuja, niin eihän niitä viitsisi pilata jonniinjoutavilla muilla kotkotuksilla.  :(

Toukokuu 17, 2022, 13:57:29 ip
Vastaus #12215

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Nonnii, kun iät ja ajat ettii pitkin maailman turuja ja toreja atk-laitteen avulla sitä kärcherin suihkuputkea, ni sitte se löytyy sieltä kärcherin maahantuojalta njurmijärveltä niinku Nuutinen sanoi. Vittu kun olis ymmärtäny heti kysyä sieltä ni ei olis tarvinnu vaivata itteesä ja muita. Meinasin jo eilen tilata kränzlen uuden pesurin mutta siellä se linkki on nettisivuille pöhelimessä jos tilaankin sen joskus myöhemmin.

Toukokuu 17, 2022, 16:44:48 ip
Vastaus #12216

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
On melkoisen turhauttavaa hommaa tämä korona karanteenissa oleminen, varsinkin kun nyt ei oo enää mitään oireita. Mutta kyllä kai se olis vaan oltava.

Tuossa aamulla ihmettelin sitä kesäkissaa. Aikani kulukseni kysäisin taas männä kesän kesäkissan kuulumisia. Tai ollaanhan niitä kuulumisia kyselty lähes päivittäin  Kutsui sitten itse itsensä viikoksi vierailulle kun kesälomat sattuu olemaan samaan aikaan. Niin ne poikamiehen kesäsuunnitelmat saattaa muuttua ja hyvinkin livakasti jos erehtyy lepertelemään, ja ihan vaan aikansa kulukseen?
 Niin että kaikkea tämä joutoaika ja koronakaranteeni teettää.

Toukokuu 17, 2022, 19:18:39 ip
Vastaus #12217

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Moro!

Ei ole kuulunut siitä ihmisestä pihaustakaan,
joka ehkä olisi kaivannut kiisua.

Vaan- pannaanko Viljo sulle  pakettiin?  ;)

t. Markku
Kovasti olen miettinyt kaveria tuolle Ransu-kissalle, jonka velipoika menehtyi vatsakalvontulehdukseen pari vuotta sitten. Ransu ei kovin sosiaalinen ole ja pelkää muita aikuisia kissoja, pitäisi varmaan testata, miten suhtautuisi pentukissaan.
Elinajan odotteethan voivat myös olla kovin erilaiset kun tässä ikääntyy aika vauhdikkaasti....

Toukokuu 17, 2022, 20:54:15 ip
Vastaus #12218

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistään en edelleenkään mitään tiedä, mutta mun mielestä yli 6 kg kesä tai talvikissat on ongelmallisia.

Toukokuu 17, 2022, 21:10:22 ip
Vastaus #12219

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Mistään en edelleenkään mitään tiedä, mutta mun mielestä yli 6 kg kesä tai talvikissat on ongelmallisia.
Ympärivuotisia nämä, Ransu-Tellervo ja Kalle-kolli. Ransu alle 6kg ja Kalle yli 6kg, hyväluontoisia ja hyödyllisiä molemmat..... ;)  Perinnölliselle tulehdussairaudelle Kalle ei mahtanut mitään.

Toukokuu 17, 2022, 21:55:30 ip
Vastaus #12220

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Mirriä pitää välillä ulkoiluttaa ja silittää. Kyllä se mouruaa jos ne hommat meinaa unohtua. Jos sitä pitää vaan sisällä, se muuttuu luultavasti äkäiseksi, kuka ties puumaksi?

Toukokuu 17, 2022, 22:07:19 ip
Vastaus #12221

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin no olin ehkä epäselkee viestissäni, ne alle 6 kg ei muutu puumiksi. Isommat muuttuu painajaisiksi ennemmin tai myöhemmin.

Toukokuu 18, 2022, 11:17:07 ap
Vastaus #12222

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tänään ei oo ollu mirri mielessä. Ihan muut asiat. Tässä on nyt voimien tunnoissa käyty aamulenkillä, imuroitu, auto on putsattu sisältä ja tehty kaikkea muutakin. Nyt on mietintämyssyn alla tuo vierashuoneen kohtalo. Jotakin sille tarttis tehrä? Tuosta ei saa oikein tolkkua että onko se toimisto, olohuone, vai mikä se oikein on? Tietennii jos taas palataan niihin mirreihin, niin pitäisköhän sen sisustaminen jättää suosiolla mirrin murheeksi. Jos minä koitan itse sisustaa sitä niin samat rojut on siellä edelleen, ja lopulta ne on kumminnii samoissa paikoissa.

Toukokuu 18, 2022, 11:27:58 ap
Vastaus #12223

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Käytin Cebarin muutoskatsastuksessa ja laitoin sitten museovakuutukseenkin.
Aamulla piti tietysti ennen konttorille ajamista ottaa ensin liikenteeseen!
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Toukokuu 18, 2022, 12:55:12 ip
Vastaus #12224

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Yöllä heräsin ja olin vakaasti sitä mieltä, että olin laittanut eilen sen evarin siiven "väärin päin", eli se siipi väännettynä vasten pyörimissuuntaa.
 Aamulla piti het käydä tarkastamassa ja oikein se taisi olla.  :-X

Alapään asentajan arvonimi karisi tiehensä...

Nops. Aattelin kiristää kawan ketjut ja tarkastaa öljyt.
 Ketjut liian kireälle tottakai ja uudelleen löysytys.
 Öljysilmää tihrustin huonolla lähi- ja tummasävynäöllä, mutta aina näytti samalta.
 Lisäsin hieman ja kallistelinkin pyörää, mutta ei.
 Tietty on niin, ettei kannata katsoa sitä umpeen tulpattua kiksin reikää, vaan sen vieressä, joskin jarruraudan katveessa olevaa öljypinnan tarkastuslasia.

Aika uupelo sitä on, kun on antanut itsensä vieraantua tekemisestä. Toisin oli ennen, nuorena ja notkeena...

Tääl on melkeen +20 lämpöä, joten ajamaan joutaa kohdakkoin.  :)