Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 3249636 kertaa)

Toukokuu 17, 2022, 13:57:29 ip
Vastaus #12240

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Nonnii, kun iät ja ajat ettii pitkin maailman turuja ja toreja atk-laitteen avulla sitä kärcherin suihkuputkea, ni sitte se löytyy sieltä kärcherin maahantuojalta njurmijärveltä niinku Nuutinen sanoi. Vittu kun olis ymmärtäny heti kysyä sieltä ni ei olis tarvinnu vaivata itteesä ja muita. Meinasin jo eilen tilata kränzlen uuden pesurin mutta siellä se linkki on nettisivuille pöhelimessä jos tilaankin sen joskus myöhemmin.

Toukokuu 17, 2022, 16:44:48 ip
Vastaus #12241

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
On melkoisen turhauttavaa hommaa tämä korona karanteenissa oleminen, varsinkin kun nyt ei oo enää mitään oireita. Mutta kyllä kai se olis vaan oltava.

Tuossa aamulla ihmettelin sitä kesäkissaa. Aikani kulukseni kysäisin taas männä kesän kesäkissan kuulumisia. Tai ollaanhan niitä kuulumisia kyselty lähes päivittäin  Kutsui sitten itse itsensä viikoksi vierailulle kun kesälomat sattuu olemaan samaan aikaan. Niin ne poikamiehen kesäsuunnitelmat saattaa muuttua ja hyvinkin livakasti jos erehtyy lepertelemään, ja ihan vaan aikansa kulukseen?
 Niin että kaikkea tämä joutoaika ja koronakaranteeni teettää.

Toukokuu 17, 2022, 19:18:39 ip
Vastaus #12242

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Moro!

Ei ole kuulunut siitä ihmisestä pihaustakaan,
joka ehkä olisi kaivannut kiisua.

Vaan- pannaanko Viljo sulle  pakettiin?  ;)

t. Markku
Kovasti olen miettinyt kaveria tuolle Ransu-kissalle, jonka velipoika menehtyi vatsakalvontulehdukseen pari vuotta sitten. Ransu ei kovin sosiaalinen ole ja pelkää muita aikuisia kissoja, pitäisi varmaan testata, miten suhtautuisi pentukissaan.
Elinajan odotteethan voivat myös olla kovin erilaiset kun tässä ikääntyy aika vauhdikkaasti....
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Toukokuu 17, 2022, 20:54:15 ip
Vastaus #12243

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistään en edelleenkään mitään tiedä, mutta mun mielestä yli 6 kg kesä tai talvikissat on ongelmallisia.

Toukokuu 17, 2022, 21:10:22 ip
Vastaus #12244

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Mistään en edelleenkään mitään tiedä, mutta mun mielestä yli 6 kg kesä tai talvikissat on ongelmallisia.
Ympärivuotisia nämä, Ransu-Tellervo ja Kalle-kolli. Ransu alle 6kg ja Kalle yli 6kg, hyväluontoisia ja hyödyllisiä molemmat..... ;)  Perinnölliselle tulehdussairaudelle Kalle ei mahtanut mitään.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Toukokuu 17, 2022, 21:21:32 ip
Vastaus #12245

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Juu..tännää taas täys päivä Helsingissä pyöriessä..vaan kotiutuessani emännys "nakitti" mulle taas yhenlaisen homman..jonkun kasvatusalustan kasaamisen jonne hän sitten yrttinsä heittää..Hetken katsottuani kasausohjeita delegoin sen pojalle koska oletettavasti olen meidän perheen hierarkiassa luultavasti toisena..ihan sata varma en tästä ole..Joutu tuossa delegoinnissa kyllä vähän rahaa kuluttaa..ei olis muuten onnistunu.
Kelpaisi minullekkin mieluusti jonkin sortin mirri mutta kun asutaan lähes keskellä isoa kylää..ei mielestäni tämä mirrille mieluinen asuinpaikka ole..Joutus pitämään sisällä koko ajan..Ja nyt siis puhun kissasta...

Toukokuu 17, 2022, 21:55:30 ip
Vastaus #12246

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Mirriä pitää välillä ulkoiluttaa ja silittää. Kyllä se mouruaa jos ne hommat meinaa unohtua. Jos sitä pitää vaan sisällä, se muuttuu luultavasti äkäiseksi, kuka ties puumaksi?

Toukokuu 17, 2022, 22:07:19 ip
Vastaus #12247

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin no olin ehkä epäselkee viestissäni, ne alle 6 kg ei muutu puumiksi. Isommat muuttuu painajaisiksi ennemmin tai myöhemmin.

Toukokuu 18, 2022, 11:17:07 ap
Vastaus #12248

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tänään ei oo ollu mirri mielessä. Ihan muut asiat. Tässä on nyt voimien tunnoissa käyty aamulenkillä, imuroitu, auto on putsattu sisältä ja tehty kaikkea muutakin. Nyt on mietintämyssyn alla tuo vierashuoneen kohtalo. Jotakin sille tarttis tehrä? Tuosta ei saa oikein tolkkua että onko se toimisto, olohuone, vai mikä se oikein on? Tietennii jos taas palataan niihin mirreihin, niin pitäisköhän sen sisustaminen jättää suosiolla mirrin murheeksi. Jos minä koitan itse sisustaa sitä niin samat rojut on siellä edelleen, ja lopulta ne on kumminnii samoissa paikoissa.

Toukokuu 18, 2022, 11:27:58 ap
Vastaus #12249

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Käytin Cebarin muutoskatsastuksessa ja laitoin sitten museovakuutukseenkin.
Aamulla piti tietysti ennen konttorille ajamista ottaa ensin liikenteeseen!
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Toukokuu 18, 2022, 12:55:12 ip
Vastaus #12250

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Yöllä heräsin ja olin vakaasti sitä mieltä, että olin laittanut eilen sen evarin siiven "väärin päin", eli se siipi väännettynä vasten pyörimissuuntaa.
 Aamulla piti het käydä tarkastamassa ja oikein se taisi olla.  :-X

Alapään asentajan arvonimi karisi tiehensä...

Nops. Aattelin kiristää kawan ketjut ja tarkastaa öljyt.
 Ketjut liian kireälle tottakai ja uudelleen löysytys.
 Öljysilmää tihrustin huonolla lähi- ja tummasävynäöllä, mutta aina näytti samalta.
 Lisäsin hieman ja kallistelinkin pyörää, mutta ei.
 Tietty on niin, ettei kannata katsoa sitä umpeen tulpattua kiksin reikää, vaan sen vieressä, joskin jarruraudan katveessa olevaa öljypinnan tarkastuslasia.

Aika uupelo sitä on, kun on antanut itsensä vieraantua tekemisestä. Toisin oli ennen, nuorena ja notkeena...

Tääl on melkeen +20 lämpöä, joten ajamaan joutaa kohdakkoin.  :)

Toukokuu 18, 2022, 13:26:18 ip
Vastaus #12251

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ylen uutisissa kerrottiin niistä koronan haistavista koirista.  Ei kait se ylivoimanen temppu ois lintukoiraa opettaa kattomaan se öljysilmä?

Aikuisen oikeesti muistan muutamankii kerran ajatelleeni, että ai kun ois se ite herra Kawasaki ja vois pakottaa sen kattomaan onko siellä koneessa öljyä, vielä niin että ite pitelis sitä pyörää samalla pystyasennossa... tai voip se olla, että jaappanialainen insinörtti kätevästi irrottaa sen jarrupolkimen joka kerta enneko tarkistaa ne öljyt?

muistel moottoripyöräilyn riemuja Jaakko

PS. Jotenkin tuli mieleen, että notkeuvessa on kyllä tapahtunu tiettyjä muutoksia toiseenkiin suuntaan?
PS2.  Huomenissa illansuussa, jos asiat mennee suunnitelmien mukasesti, pitäs olla ympärillä vallitseva ulkolämpötila kolmenkymmenen plusasteen tienoilla.  Mikä ei tosin oo tavote, eikä ees suotavaa, mutta ennuste on semmonen.  Ens viikolle ennuste on jo alle kahenkympin, eli enempi kotosia lukemia, ettei sen isompaa hättää sen suhteen.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2022, 13:33:03 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Toukokuu 18, 2022, 14:44:30 ip
Vastaus #12252

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hain moniteholasit hyvin näkee, helppo katella lähelle ja kauas. Jos päätä kääntää nopeasti tuntuu oudolta. Ja mukan tullee oikeat lukulasit nillä päs vasta näkee lähelle, melkein vois nähdä atomin halkeavan.
Benelli on pesty ja sähkö pyörä. Saa nähdä lähteekö sähkö pyörä "käyntiin" . Pesin kyllä varovasti ja hellästi.
Benellissä on myös öljy silmä. Sen tason näkemisen olen ratkaissut laittamalla sivujalan alle kakkos nelosen. Sillä pyörä pysyy just pystussä ja vaaterissa

Toukokuu 18, 2022, 15:16:44 ip
Vastaus #12253

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taitaa olla japanian tauti tuo öljysilmä.
Miula oli XT pianossa myös öljysilmä hyvin esillä, jos ei olisi ollut jarrupoljin edessä...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 18, 2022, 15:39:08 ip
Vastaus #12254

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oiskos kummassakkii tapauksessa niin, että moottori on suunniteltu ensin katumalliseen, missä jalkatapit on sen verran taaempana, että se silmä ei jää jarrupolkimen taakse?  Vai oisko se moottori suunniteltu sitte enempi sellaseks koristeeks, ei ollenkaan käyttöön...

Pikkukawiaisessa on kyllä sellanen muuten tarpeeton mutka siinä jarrupolkimessa, mutta on se silti aika hankala nähdä se silmä, ja jää niin varjoon, ettei pinta oikein helposti erotu.  Vaikka kattoo siitä silmästäkin, eikä kiksin akselireiän kumisesta tulpasta.  Rehellinen tikku ois helpompi...