Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 3280275 kertaa)

Toukokuu 17, 2022, 21:55:30 ip
Vastaus #12225

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4264
  • Moukka
Mirriä pitää välillä ulkoiluttaa ja silittää. Kyllä se mouruaa jos ne hommat meinaa unohtua. Jos sitä pitää vaan sisällä, se muuttuu luultavasti äkäiseksi, kuka ties puumaksi?

Toukokuu 17, 2022, 22:07:19 ip
Vastaus #12226

Marko Mauriala 2

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 216
Niin no olin ehkä epäselkee viestissäni, ne alle 6 kg ei muutu puumiksi. Isommat muuttuu painajaisiksi ennemmin tai myöhemmin.

Toukokuu 18, 2022, 11:17:07 ap
Vastaus #12227

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4264
  • Moukka
Tänään ei oo ollu mirri mielessä. Ihan muut asiat. Tässä on nyt voimien tunnoissa käyty aamulenkillä, imuroitu, auto on putsattu sisältä ja tehty kaikkea muutakin. Nyt on mietintämyssyn alla tuo vierashuoneen kohtalo. Jotakin sille tarttis tehrä? Tuosta ei saa oikein tolkkua että onko se toimisto, olohuone, vai mikä se oikein on? Tietennii jos taas palataan niihin mirreihin, niin pitäisköhän sen sisustaminen jättää suosiolla mirrin murheeksi. Jos minä koitan itse sisustaa sitä niin samat rojut on siellä edelleen, ja lopulta ne on kumminnii samoissa paikoissa.

Toukokuu 18, 2022, 11:27:58 ap
Vastaus #12228

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1329
Käytin Cebarin muutoskatsastuksessa ja laitoin sitten museovakuutukseenkin.
Aamulla piti tietysti ennen konttorille ajamista ottaa ensin liikenteeseen!
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Toukokuu 18, 2022, 12:55:12 ip
Vastaus #12229

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4177
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Yöllä heräsin ja olin vakaasti sitä mieltä, että olin laittanut eilen sen evarin siiven "väärin päin", eli se siipi väännettynä vasten pyörimissuuntaa.
 Aamulla piti het käydä tarkastamassa ja oikein se taisi olla.  :-X

 Alapään asentajan arvonimi karisi tiehensä...

 Nops. Aattelin kiristää kawan ketjut ja tarkastaa öljyt.
 Ketjut liian kireälle tottakai ja uudelleen löysytys.
 Öljysilmää tihrustin huonolla lähi- ja tummasävynäöllä, mutta aina näytti samalta.
 Lisäsin hieman ja kallistelinkin pyörää, mutta ei.
 Tietty on niin, ettei kannata katsoa sitä umpeen tulpattua kiksin reikää, vaan sen vieressä, joskin jarruraudan katveessa olevaa öljypinnan tarkastuslasia.

 Aika uupelo sitä on, kun on antanut itsensä vieraantua tekemisestä. Toisin oli ennen, nuorena ja notkeena...

 Tääl on melkeen +20 lämpöä, joten ajamaan joutaa kohdakkoin.  :)

Toukokuu 18, 2022, 13:26:18 ip
Vastaus #12230

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1054
Ylen uutisissa kerrottiin niistä koronan haistavista koirista.  Ei kait se ylivoimanen temppu ois lintukoiraa opettaa kattomaan se öljysilmä?

Aikuisen oikeesti muistan muutamankii kerran ajatelleeni, että ai kun ois se ite herra Kawasaki ja vois pakottaa sen kattomaan onko siellä koneessa öljyä, vielä niin että ite pitelis sitä pyörää samalla pystyasennossa... tai voip se olla, että jaappanialainen insinörtti kätevästi irrottaa sen jarrupolkimen joka kerta enneko tarkistaa ne öljyt?

muistel moottoripyöräilyn riemuja Jaakko

PS. Jotenkin tuli mieleen, että notkeuvessa on kyllä tapahtunu tiettyjä muutoksia toiseenkiin suuntaan?
PS2.  Huomenissa illansuussa, jos asiat mennee suunnitelmien mukasesti, pitäs olla ympärillä vallitseva ulkolämpötila kolmenkymmenen plusasteen tienoilla.  Mikä ei tosin oo tavote, eikä ees suotavaa, mutta ennuste on semmonen.  Ens viikolle ennuste on jo alle kahenkympin, eli enempi kotosia lukemia, ettei sen isompaa hättää sen suhteen.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2022, 13:33:03 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Toukokuu 18, 2022, 14:44:30 ip
Vastaus #12231

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 147
Hain moniteholasit hyvin näkee, helppo katella lähelle ja kauas. Jos päätä kääntää nopeasti tuntuu oudolta. Ja mukan tullee oikeat lukulasit nillä päs vasta näkee lähelle, melkein vois nähdä atomin halkeavan.
Benelli on pesty ja sähkö pyörä. Saa nähdä lähteekö sähkö pyörä "käyntiin" . Pesin kyllä varovasti ja hellästi.
Benellissä on myös öljy silmä. Sen tason näkemisen olen ratkaissut laittamalla sivujalan alle kakkos nelosen. Sillä pyörä pysyy just pystussä ja vaaterissa

Toukokuu 18, 2022, 15:16:44 ip
Vastaus #12232

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7607
Taitaa olla japanian tauti tuo öljysilmä.
Miula oli XT pianossa myös öljysilmä hyvin esillä, jos ei olisi ollut jarrupoljin edessä...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 18, 2022, 15:39:08 ip
Vastaus #12233

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1054
Oiskos kummassakkii tapauksessa niin, että moottori on suunniteltu ensin katumalliseen, missä jalkatapit on sen verran taaempana, että se silmä ei jää jarrupolkimen taakse?  Vai oisko se moottori suunniteltu sitte enempi sellaseks koristeeks, ei ollenkaan käyttöön...

Pikkukawiaisessa on kyllä sellanen muuten tarpeeton mutka siinä jarrupolkimessa, mutta on se silti aika hankala nähdä se silmä, ja jää niin varjoon, ettei pinta oikein helposti erotu.  Vaikka kattoo siitä silmästäkin, eikä kiksin akselireiän kumisesta tulpasta.  Rehellinen tikku ois helpompi...

Toukokuu 18, 2022, 15:49:23 ip
Vastaus #12234

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1329
Jammu niitä öljysilmiä harrasti, ainakin 90-luvulla. Mulla oli XJ, XV, XVS, kunnes vaihdoin merkkiä. Kun ei ollut keskitukeakaan, niin oli se vaan hankalaa tarkkailla öljymäärää. Pidempää reissua tehdessä joskus joutui lisäilemäänkin. Cämppärillä ihmettelivät, kun kaverin kanssa vuoroon polvistuttiin pyörien viereen, että "Kai ne rukoilee releitten kestävän takas kotiin?'  8)
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Toukokuu 18, 2022, 16:57:36 ip
Vastaus #12235

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4264
  • Moukka
Tuli käytyä tekstaamassa pojan paatti. Nysse toimii niinko pitääkin. Ei siinä ollut sen isompi vika kuin se imuilman lämpöanturi irti. Nyt se käy ja kukkuu täysille kierroksille. Syksyllä se ei antanut ottaa kuin 3000rpm.
Oli vikasietotilassa .

Toukokuu 18, 2022, 17:16:02 ip
Vastaus #12236

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1391
70 luvulla oli corollan kaasarissakin silmä mistä näki bensapinnan, oi niitä aikoja . . .

Toukokuu 18, 2022, 17:22:50 ip
Vastaus #12237

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1054
Oliks jossain maastomoottoripyörässä pensatankissa sellanen läpinäkyvä suikale sivussa, mistä näki kanssa pensanpinnan?

Toukokuu 18, 2022, 19:09:31 ip
Vastaus #12238

Viljo Lahma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 764
  • Allegro con moto
Touhuamiseksi tänään ei tätä ei voi luokitella  :(  Koitin puhdistaa jyrsimen kaasutinta ja takaisin kasatessa en muistanut enkä keksinyt, miten kaasuvaijerin päässä oleva vipu ja kaasuläppään menevän kampiakselin kierrossäätimen vipu oli kytketty yhdellä jousella. Kolme osaa enkä mitenkään osannut päätellä kuinka niiden pitäisi olla vaikka tunnin verran niitä yritin sovittaa. Yritin vielä netistä etsiä jotain räjäytys- tai varaosakuvaa mutta ei löytynyt...jyrsin on vieläpä niin raskas, että sitä ei juuri ilman moottorin toimimista siirrellä.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Toukokuu 18, 2022, 19:38:06 ip
Vastaus #12239

Viljo Lahma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 764
  • Allegro con moto
Jyrsin on Gilson Roto Tiller 7 tai 8 hp B&S-moottorilla jostain 1980-luvulta.
Tällainen mallinumero löytyi:51334 45917
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2022, 19:45:53 ip kirjoittanut Viljo Lahma »
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home