Kirjoittaja Aihe: Sivuvaunun MR-hyväksyntä  (Luettu 5138 kertaa)

Heinäkuu 12, 2012, 15:53:16 ip
Luettu 5138 kertaa

Veli-Matti Piispanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Aikeissa on hakea ns. museorekisteröintivalmis vanha moottoripyörä Saksasta. Kysymykseni kuuluu, että voiko tällaiseen MR-pyörään liittää jälkeenpäin sivuvaunun sen kummemmin asiaa murehtimatta vai pitääkö koko yhdistelmä käyttää uudelleen MR-katsastuksessa?
BMW K100 RS -85

Heinäkuu 12, 2012, 17:10:59 ip
Vastaus #1

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1373
Tämä onkin mielenkiintoisempi asia...
Jos laitat sivuvaunun moottoripyörään, ja muutoskatsastat sen sivuvaunukäyttöön, niin ajoneuvoluokka muuttuu, ja sitä ei enää saa museokilpiin.
Mutta jos museokatsastat pyörän ensin, ja sen jälkeen lisäät sivuvaunun, jonka MA-lausunnon antaja sekä kumileimasin-katsuri hyväksyy, niin homma menee oikein päin.
Ja joku on kuulemma joskus unohtanut tuon muutoksen kokonaan...
Suzukit GR 650 '84 ja VX 800 '92 sivuvaunuilla, sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Heinäkuu 13, 2012, 01:02:35 ap
Vastaus #2

Veli-Matti Piispanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Kiitoksia nopeasta vastauksesta! Nyt tietää sen oikean marssijärjestyksen  ;)
BMW K100 RS -85

Heinäkuu 24, 2012, 09:39:19 ap
Vastaus #3

Jorma Tyrväinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 51
Ensin museotarkistukseen vaunun kanssa,
sitten MA rekisteröinti "VAIHTOEHTOINEN KÄYTTÖ SIVUVAUNULLA...", jolloin ajoneuvo -laji eikä -luokka muutu ja pärrällä voi ajella myös ilman vaunua.
t. Jorma

Heinäkuu 25, 2012, 10:56:58 ap
Vastaus #4

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1373
Piti oikein tarkistaa miten tuo tuorein "vaunutettu" pyöräni meni. Se on keväällä muutoskatsastettu ja säilynyt L3-ajoneuvona, eikä muutettu L4- eli sivuvaunupyöräksi. Ja huomautuksissa on se vaihtoehtoinen käyttö. Edellisellä kerralla taasen tekivät väkisin muutoksen L4-luokkaan ja vaihtoehtoinen soolona :-\
Eli tarkkana saa olla miten leimaavat, ettei tule lipsahdusta, ja varmistaa valmiiksi, että myös tekevät tuon "L3 + vaihtoehtoinen vaunulla" jos menet vaunun kanssa jo heti alussa. Varminta ja helpointa on kuitenkin museoida soolona ;)
Suzukit GR 650 '84 ja VX 800 '92 sivuvaunuilla, sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!