Kirjoittaja Aihe: Erittäin harvinaisten mopojen kartoitus?!  (Luettu 180568 kertaa)

Joulukuu 20, 2018, 14:11:46 ip
Vastaus #315

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11383
Eikös tuo "Seessami" oikeastaan tarkoita jotain varaosakirjaa...tai luetteloa?

Jawa tuo S11 lienee?

Eli Tsekki...

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2018, 14:13:47 ip kirjoittanut markkukovasin »

Joulukuu 20, 2018, 16:07:22 ip
Vastaus #316

Mikko Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 724
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Jossain oli tos myynnissä sellasen mopedin käyttökirja :) ja kannes näytti mopedi olevan myös erikoisemman näköinen
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Joulukuu 21, 2018, 14:29:41 ip
Vastaus #317

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11383
Joo-eikös se ole semmoinen ruipelo putkirunkoinen "perusmopo"?

Joku viisaampi ehkä tulkitsee,paljonko tuossa on Jawaa...

t. Markku

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2018, 14:36:10 ip kirjoittanut markkukovasin »

Joulukuu 26, 2018, 16:45:07 ip
Vastaus #318

erkki hyttinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Trygg 1960,puuttuu vielä takavalon lasi ja ohjaus lukko!

Joulukuu 26, 2018, 18:26:57 ip
Vastaus #319

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Seznam S11 on Tsekkiläinen tai Tsekkoslovakiahan se silloin oli,valmistuspaikka Praha ja moottori Jawa 50cc.
Hyvin läheistä sukua Jawalle ja valmistusmäärä "paljon" itävehkeiden tapaan mutta paljonko niitä länsimaihin päätyi,en tiiä, mutta Itävehkeiden vientiinhän  tämä oli kärkimaita jopa Ruotsin&Norjan kera..

Tammikuu 31, 2019, 09:21:55 ap
Vastaus #320

Mikko Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 724
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Mites paljon muuten Nsu Quicklyä on tullut suomeen ja miten paljon niitä vielä on olemassa?
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Tammikuu 31, 2019, 09:30:33 ap
Vastaus #321

Eino Turunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 268

Tammikuu 31, 2019, 09:48:14 ap
Vastaus #322

Hannu Lepistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 59
Erkille tiedoksi, että multa löytyisi Trygg- tankkimerkit (messinkiä), jos enään tarvitset. Värit niissä on kyllä huonot, mutta helppo maalata uudelleen.
Hannu Lepistö

Helmikuu 02, 2019, 18:03:51 ip
Vastaus #323

Juha Sarvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
Myös Solifer Exporttia vm 62 kaksivaihteisella Tomos mootorilla on näkynyt aika harvakseen julkisuudessa. Kolmevaihteisia on kyllä näkynyt.

Helmikuu 02, 2019, 20:56:27 ip
Vastaus #324

Mikko Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 724
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Miulle tuli tänään täys proju 60-luvun Tomos Solikka 2 vaihteinen  ;D :D
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Helmikuu 03, 2019, 23:44:19 ip
Vastaus #325

teukka alarotu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 575
Täältä löytyy NSU Quickly Ja Mobiliassa Kangasalla on ainakin ollut yksi.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Helmikuu 04, 2019, 10:51:26 ap
Vastaus #326

Mikko Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 724
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Täältä löytyy NSU Quickly Ja Mobiliassa Kangasalla on ainakin ollut yksi.

TA

Onkos Nsu Quicklyjä miten paljo suomeen tuotu? onko kellään tietoa?
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Helmikuu 04, 2019, 10:51:51 ap
Vastaus #327

Mikko Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 724
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Mites harvinainen Jawa Stadion mopedi on?
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Helmikuu 06, 2019, 09:17:06 ap
Vastaus #328

Mikko Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 724
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Sellanen kysymys mopedeihin onko Crescent Topper vai Monark Topper harvinaisempi ja sitten onko valkoinen,sininen sekä keltainen olleet yleisiä väriä? muutaman kuvan nähyt myös punaisena
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Helmikuu 21, 2019, 21:55:18 ip
Vastaus #329

Heikki Nurminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 41
  • Salpausselän Mopoharrastajat (SAMOHA) ry
Kiitoksia selvennyksistä.

Aloittelijana itseäni kuitenkin pidän vaikka yski -74 pappa ja solifer tomos 4 lavamopo on tullut entisöityä. Pirun kauniita niistä tulikin (muiden suusta). Mutta ei kuitenkaan tullut koskaan yritettyä museokilpiin kun moemmat oli lähinnä käyttö/ tapahtuma hassuteluihin...

Ihastuin tryggiin sen nähdessä ja pakkohan tuo oli pelastaa ja ruveta laittamaan..
Moottorin suojapellit tosiaan puuttuu, niitä tässä jäädään metsästämään..
Muut osat taitaakin löytyä ja ihmeellisen hyvässä kunnossa.

On tuo Trygg sen verran harvinainen, että julkisessa Tietopankissamme (www.samoha.fi) ei ole kuin vasta muutama kuva Trygg:stä. Keräämme näiden norjalaisten Öglaend-runkoisten mopojen historia- ja teknisiä tietoja sekä valokuvia rakentelijoille referensseiksi. Pystymme myös selvittämään rungon tarkan valmistuspäivämäärän Jonas Öglaend A/S:n jäämistöarkistosta runkonumeron perusteella. Voimme myös auttaa tyyppinumeron määrittelyssä, jos sitä ei mopossasi ole. Haluaisitko lähettää valokuvia mopostasi eri puolilta sekä moottorin tyyppikilvestä spostiimme (kts. alla)? Onko mopon historia tiedossasi? Runkonumero ja tyyppinumero?

Heikki Nurminen
Öglaend-runkoisten vastaava

Salpausselän Mopoharrastajat (SAMOHA) ry
mopokerho.samoha@gmail.com
www.samoha.fi
Saxo Prins -64, Regulus -65, Jupiter -66, Solifer Suzuki S1 -92, Solifer Suzuki S