Moi,
Pääsääntöisesti ollut tyytyväinen Postin toimintaan, enemmän ollut ongelmia tuon saksalaisen Herpes Logistiksin kanssa ja sen suomalaisiin kätyreihin (Matkahuolto/Postnord). Olen ihan varma että Ugandan Kuninkaallinen Posti hoitaa hommansa paremmin kun Herpes/MH/Postnord, ja em. firmojen johtajat voisivat matkustaa sinne (menolipulla) benchmarkkaamaan toimintaa.
Vähän lipesi aiheesta, koska nythän kyseessä on Posti. Minua alkaa pikkuhiljaa Vit****amaan kyseisen puljun kusetusmeiniki: Sama homma kun mistä Jari tuossa kirjoitteli vähän aikaisemmin ja joka kerta sama homma
Olen tilannut paketin Euroopasta ja postimaksuun(DHL) sisältyy kotiinkuljetus. Tänään Postilta tullut sähköposti klo 12.47 jossa käsketään vastata ennen klo 14.00 jos haluaa paketin kotiovelle. Jos vastausta ei tule ennen 14.00 pakettia ei kuljeteta kotiin, vaan se jää paikallisen postikonttorin hyllyyn.
Seurantatietojen mukaan kyseinen paketti lähti Keski-Euroopasta tänään aamulla klo 08.47.
Miksi Postilla on noin kiire saada vastaus tunnissa, paketille joka tullaan jakamaan täällä takahikiässä luultavasti ensi viikon maanantaina? (aina sama kuvio tuossa: vastausaika noin tunti ja vartti)
Mielestäni tuo alkaa jo olemaan laskelmoitua puolikriminaali hommaa: Tiedetään että suurin osa porukoista on duunissa tuohon aikaa (mulle ne kyselyt ovat aina tulleet vähän ennen klo 13.00) ja eivät ehdi/pysty/saa kytätä sähköpostejaan työaikana ja eivät ehdi vastaamaan tuohon määräajan puitteessa. Näin Posti säästää kuljetuskuluissa, kun eivät tarvi kuskata paketteja perille (vaikka vastaanottaja on maksanut palvelusta).
Jos esim. joku ulkolainen kuriirifirma laittaa sähköpostin ja pyytää ilmoittamaan miten lähetyksen haluaa, niin siinä on yleensä vuorokausi, tai kaksi vastausaikaa.
Yritin katella Postin sivuilta, mutta en löytänyt mitään järkevää paikkaa mihin laitta niille palautetta tästä hommasta (kun ei ole Twitteriä tai Facebookia). Meneeköhän perille jos laittaa Maliselle (toimari) etunimi.sukunimi@posti.fi?
//Frank