Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 2950770 kertaa)

eilen kello 16:16:05
Vastaus #11490

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Päiväkäypäläisenä kävin veteraanirallissa Huhmarissa. Olikohan ulkopuolella enempi pyöriä kuin alueella? Jokunen krapulainenkin näkyi. Mutta myös hienoa kalustoa!

eilen kello 16:59:59
Vastaus #11491

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eero Nikkanen kysyi, tosin ilman kysymysmerkkiä.  Vastaan silti...

"Pitkään kesti Jaakon pinna olla pois, mutta velkam verimeni....Kerros nyt, milloin korvensi eniten, ennen tätä, tämä paluupäätöksen teko."

Kerron ensin, miksi poistuin talvella palstalta, tai palstoilta, kun poistuin myös valokuvauspalstalta silloin.  Syy oli yksinkertainen, jotkut kirjotukset palstalla ärsyttivät suunnattomasti.  Ei läheskään kaikkien.  Itse asiassa, kun analysoin tilannetta, niitä ärsyttäviä kirjoittajia oli ainoastaan yksi.  Ja se yksi olin minä itse.  Tarpeetonta jaaritusta, pitkää kuin nälkävuosi, ja päivästä päivään.

Eihän niitä kenenkään ole pakko lukea, ei sillä.  Mutta oma ajankäyttö siinä huolestutti.  Kun muutakin tekemistä kyllä olisi, ja jos ei sitä itse keksi, kyllä siihen keksimiseen apua löytyy, ihan läheltäkin.  Vaikka en palstan lukemista ole lopettanut koko aikana, on tuolla päätöksellä ollut ilmiselvästi merkitystä; kuten tuolla toisaalla jo kehuin, sain melkein koko talon maalatuksi tämän tauon aikana, ja ihan itse!

Tuon Kovasiinin vesiputkijohtoremontin tiimoilta tänne palasin - ei se päätös kovin vaikea ollut - mutta nyt on jo selvät merkit ilmassa, että sama irtaantumiseen johtanut syy nostaa taas päätään.  Ei tämä nyt ehkä ihan tämän päivän toimintoja kuitenkaan ole, mutta enhän ole ennenkään topiikissa pysynyt, en koskaan.

jv

eilen kello 20:32:53
Vastaus #11492

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Hyvä että on taas osaavat kirjoittajat paikalla, itse en osaa kirjoittaa mutta tykkään lukea muiden mukavia juttuja.
Mutta tänpäiväisistä, kauppareissulla tuli vastaan motskari, jossa oli molemmilla sivuilla huomiovalot. Oli ilmeisesti pemari kun valot olivat sen verran etäällä toisistaan. Hyvin ne näkyivät, nimittäin ne vilkkuivat valkoista valoa. Mietin että vaikka ne kyllä kiinnitti huomion, lienevätkö lailliset?
Toinen agenda on tänään ollut Fuegon kannentiivisteen vaihtohomma. Sen ohessa ilmeni, miksi moottori vuotaa etupäästä öljyä. Joku on siihen joskus vaihtanut nokka-akselin etupään stefan ja naarmuttanut samalla pahasti tiivistepinnan. Onneksi se selvisi nyt, maanantaina vien koneistamoon kannen ja nokka-akselin.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

eilen kello 23:50:57
Vastaus #11493

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tännään ostin ajuautoon 15" irralliset alumiinivanteet 17 tuumasten tilalle, meinasin laetattoo niille tulevoo talavee silimmälläpittäen semmoset mahollisimman korkeerohviiliset 215 kappeet nastarenkaat. Eipähän sitten jyristä röysteikössä niin pahasti mitä matalarohviiliset tekköö.
Muistelen että rekisteriotteessa lukkoo että suapi olla 15 - 16 - tae 17 tuumaset, pittää muistoo joskus sekkii tarkistoo, vuan tuskinpa heinäkuun alussa tulloo autoo katastukseen nastarenkaella tarjottuva, muullonhan sillä ei ou niin väliä minkä kokoset rillat alla on.

Entisistä nastarenkaesta oun suanu reviteltyvä enimmät nastat mäkkeen, pintoo niissä on vielä vaekka muille jakkoo, vuan Rouvan ajamista ja turvallisuutta aatellen hyvä niissä oes niitä nastojakkii olla. :)

tänään kello 10:08:09
Vastaus #11494

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Kannattaa jo ennen ensimmäisiä lumisateita ja ”pakollista” renkaanvaihtoa varmistella että 15” vanne mahtuu pyörimään, ettei ota jarrusatulaan tai muuhun varusteeseen kiinni. Ainakin jos ei ole juuri siihen malliin tarkoitetut vanteet.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

tänään kello 10:29:57
Vastaus #11495

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kannattaa jo ennen ensimmäisiä lumisateita ja ”pakollista” renkaanvaihtoa varmistella että 15” vanne mahtuu pyörimään, ettei ota jarrusatulaan tai muuhun varusteeseen kiinni. Ainakin jos ei ole juuri siihen malliin tarkoitetut vanteet.

Joo, niin oes tarkotus tehä.
 Ja otteessa luki että suapi olla pienimmillään 15" 205/65 renkaat, ja mitä kappeemmat niin sitä paremminhan ne  talavikelissä pittää. Mulla oli joskus työetuautossa alla muistaakseni seitentoestaset 235/35 kesikset, ja sillon piätin etten semmosia ommiin autoehini ikinä laeta.

tänään kello 11:33:02
Vastaus #11496

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Hyvin pitkälti samat mietteet, itsekin olen hankkiutunut kaksista 17” vanteista eroon (45-sarjan renkuloilla), kun 17” renkaat on kalliita ja tekevät hyvästäkin autosta melkoisen uratutkan. Nyt on kesärenkaina 205 ”leveät” 16-tuumaiset molemmissa autoissa, talvirenkaina toisessa 16” ja toisessa 15”. Mukavampi kyyti ja polttoainettakin säästyy.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

tänään kello 12:07:33
Vastaus #11497

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Joo- korkea profiili kunniaan.

Tuossa Rangerissa oli 15" 225 renkaat- profiili muistaakseni 65.

Vaihdoin siihen Nissanin 16" vanteet ja kumeiksi löysin 225/80  x16" renkaat.

Nyt näyttää nopeusmittarikin oikein-ennen valhehteli n. 10km/h...  Ja kyyti on
nyt tasaisen mukavaa myös.

t. Markku

tänään kello 12:44:18
Vastaus #11498

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
En sitte ihmettele että näytti väärin. Minusta niissä rangereissa on ollu pienin vannekoko 16. Riippuu tietysti mikä vuosimalli kyseessä. Ekat oli jotka -99 tuli markkinoille ainakin 2009 saakka sama kuin mazda b-sarja pickuppi.

tänään kello 12:47:09
Vastaus #11499

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Semmoinen juuri- tuossa oli molemmat rengassetit 15 tuumaiset-
ja kuvan mukaan ihan oikeatkin.

Mutta helpostihan tuo korjaantui noilla Nissanin valsseila.

t. Markku