Kirjoittaja Aihe: mittari huret  (Luettu 3248 kertaa)

Elokuu 29, 2013, 20:31:53 ip
Luettu 3248 kertaa

Anssi Lindahl

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi osaisiko kukaan sanoa voiko super sportin huretin mittaria korjata kun ongelmana on että se näyttää liikaa.Muuten mittari toimii hyvin ei väpätä mutta nopeus ei nouse alhaalta tasaisesti mutta sitten pomppaa vähän turhan nopeaan 60 kymppiin.Tietäjille vielä kysymys onkos sama mittari grimekan alumiini vanteella 17 ja normaalilla 19 teräsvanteella ::) t:Anssi

Elokuu 30, 2013, 01:49:50 ap
Vastaus #1

matti perätalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
en ole mikään tietäjä ja saa korjata jos olen väärässä, mutta onko sulla oikenlainen mittarinpyöritin, kun kattelin tuossa kuvastoja yms netistä niin voimakoneen kuvastossa on pinna ja valuvanteelle erinlaiset mittarinpyörittimet

http://www.elisanet.fi/voimakone/kuvat/varaosat/tunturiuusi/226.mittarinpy%F6ritin%20yhdell%E4%20sakaralla%20Tunturit%20joissa%20valuvanteet.JPG

http://www.elisanet.fi/voimakone/kuvat/varaosat/tunturiuusi/225.%20mittarinpy%F6ritin%20lyhyet%20sakarat.JPG

Elokuu 30, 2013, 12:25:55 ip
Vastaus #2

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi osaisiko kukaan sanoa voiko super sportin huretin mittaria korjata kun ongelmana on että se näyttää liikaa.Muuten mittari toimii hyvin ei väpätä mutta nopeus ei nouse alhaalta tasaisesti mutta sitten pomppaa vähän turhan nopeaan 60 kymppiin.Tietäjille vielä kysymys onkos sama mittari grimekan alumiini vanteella 17 ja normaalilla 19 teräsvanteella ::) t:Anssi

Onkohan kuitnekin enemmänkin ominaisuus kuin vika kyseessä... minun SS:n nopeusmittari näyttää 60 kun todellinen nopeus on vajaa 50.
Moottorin pärinää ja pauketta jo 30 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Elokuu 30, 2013, 12:39:37 ip
Vastaus #3

Anssi Lindahl

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pyöritin on alkuperäinen oma,Tepon kanssa samoilla linjoilla että ominaisuus tutkailu mittarin sielun toimintaa ja miettinyt että pitäskö spiraali jousen olla jäykempi vai löysempi.Vaan pystyykö itse mittari viisaria liikuttaan suuntaa tai toiseen tältä pohjalta jos jollain kokemusta ;D

Elokuu 30, 2013, 14:28:16 ip
Vastaus #4

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Oon itekkin kamppaillut nyt mittarin kans. neula kun heilahtaa het 60:een.   purin ja tulin siihen tulokseen ainakin tuossa mun mittarissa
olis ongelmana semmoinen.  vaijeri kun ruuvataan kiinni mittariin niin se työntää akselin päässä olevan magneetin liian syvälle ja magneetti
ottaa vähän kiinni siihen kuppiin joka nostaa neulaa. eli kulunut se magneettiakselin hahlo.   
mittarin lasi jos on irti senhän voi testata siten että,ruuvaa vaijerin kiinni ja sormella kääntää neulan 60:iin ja päästää irti, niin neula palaa tappiin
KEVYESTI kuuluu oiken NAPS!     (voi olla vaijerinsisuskin liian pitkä)

Hankala selittää lyhyesti,jospa tosta saa jotain tolkkua!

Väli-mallin mies.

Elokuu 30, 2013, 15:18:55 ip
Vastaus #5

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Se spiraalijousi on kyllä just siihen suunniteltu, eli ei kannata vaihtaa.
jousen tarkoitushan on palauttaa neulaa takaisinpäin vauhdin hiipuessa.
Väli-mallin mies.

Elokuu 30, 2013, 16:26:18 ip
Vastaus #6

Jouko Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Neula irti ja esijännitystä pikkasen lisää.