Äänestys

Pitäisikö suomalaiset palauttaa leiriltä ja kenen piikkiin ?

Nouto veronmaksajien piikkiin paikanpäältä.
1 (1.3%)
Avustus paikanpäällä, joka mahdollistaa paluun.
5 (6.5%)
Tulkoon itse, jos jollain konstilla pääsevät.
13 (16.9%)
Ei Suomeen enää. Ovat radikalisoituneet.
58 (75.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 76

Kirjoittaja Aihe: Al Holin leiri.  (Luettu 46518 kertaa)

Joulukuu 22, 2020, 16:44:52 ip
Vastaus #285

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Keskusrikospoliisi aloittaa esiselvityksen viime sunnuntaina Koillis-Syyriasta al-Holin pakolaisleiriltä kotiutetuista Suomen kansalaisista, onko jotakuta heistä syytä epäillä rikollisesta toiminnasta. Jos riittävä epäily tai näyttö saadaan, valtakunnansyyttäjänvirasto tekee päätöksen esitutkinnan aloittamisesta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007699416.html

Noniin, käytännön kysymys.

Kuinka monta kymmentä miljoona euroa olisi hyvä käyttää, että ko. henkilöiden syyttömyys / syyllisyys selvitetään?

Ps. Syytön kunnes toisin todistetaan.
Menemällä Syyrian sota-alueelle ja liittymällä pahamaineiseen terroristijärjestön, kehumalla julkisesti sen terrorijärjestön rikoksia, ottamalla kotiorjia, naittamalla lapsia, levittämällä mestauskuvia, yms yms on syytön kunnes toisin todistetaan. No tietenkin syytön.

Joo, ihan perus settiä. Täysin normaalin ja syyttömän ihmisen elämää. Tottahan tuollaisten ihmisten pitää vapaana kulkea. Ja ehdottomasti tuollaiset pitää noutaa vaikka maailman ääristä, nauttimaan vapaasta elämästä, elämään ilman pelkoa väkivallasta ja pois sieltä kärsimästään  kurjuudesta.

Sosiaalietuudet. Tietenkin, kerran kalifaatista ei tullutkaan omaa valtioita, niin on Suomen kansalainen. Vaikka nyt sattuukin olemaan kaksoiskansalainen. Suomi Somalia.
 Tämä on nyt vaan ihan mielipide, vallitsevien faktojen kanssa. Edelleen. Ohi ammuttu.

Ja pieni veikkaus. Heti kun on saatu levättyä ja haalittua yhteiskunnalta vähän matka rahaa, painellaan seuraavaan paikkaan jossa saa taas levittää ideologiansa ilosanomaa?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2020, 16:52:55 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Joulukuu 22, 2020, 18:58:08 ip
Vastaus #286

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Elekee nyt isot miehet kehatko vouhottoo parin naesen ja muutaman mukulan takia. ::)
Tae mistäpä minä tiijän minkä kokosija työ itekukkii outta, vuan oletan kuitennii jotta miehen ikäsijä jo kumminkii. :P

Joulukuu 22, 2020, 19:11:27 ip
Vastaus #287

jussi koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • PJ
Elekee nyt isot miehet kehatko vouhottoo parin naesen ja muutaman mukulan takia. ::)
Tae mistäpä minä tiijän minkä kokosija työ itekukkii outta, vuan oletan kuitennii jotta miehen ikäsijä jo kumminkii. :P
Suomalainen sosialistivassari hekumoi rikollisten ja väkivaltaisuuden sekaan.  ???
MOTO GUZZI Galletto 192 cc, 1958
MOTO GUZZI V50, 1977

Joulukuu 22, 2020, 19:19:52 ip
Vastaus #288

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Suomalainen sosialistivassari hekumoi rikollisten ja väkivaltaisuuden sekaan.  ???

Sinuva pittää jo ymmärtee, vanahuuvenhöperyys isköö joskus meihin kaekkiin. Vuan kun paljo nuoremmattii on ihan vauhkoena mokoman asian takija, se männöö jo aeka överiks. ;D

Joulukuu 22, 2020, 19:30:23 ip
Vastaus #289

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eri asiat eri ihmissä käy enemmän tai vähemmän tunteisiin...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 22, 2020, 19:42:05 ip
Vastaus #290

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä pahoitin äsken mieleni ja meni tunteisiin kun just muistin että enhän minä laittanut graavilohta tehdessäni sokeria niihin ollenkaan. Konjakin muistin laittaa. Hetken mietin että pitääkö tässä antaa akalle kostoksi selkään kun ei muistuttanut minua siitä sokerista. Mutta olkoon.  >:(
 Sitä se vanhuuden höperyys teettää. Ei voi muistaa kaikkea.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2020, 19:48:54 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Joulukuu 22, 2020, 19:50:54 ip
Vastaus #291

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Minä pahoitin äsken mieleni ja meni tunteisiin kun just muistin että enhän minä laittanut graavilohta tehdessäni sokeria niihin ollenkaan. Konjakin muistin laittaa. Hetken mietin että pitääkö tässä antaa akalle kostoksi selkään kun ei muistuttanut minua siitä sokerista. Mutta olkoon.  >:(

Ei sillä nii ou väliä, voehan sitä sokerija ripotella niihin siivujen piälle kerroksen vielä syöntivaeheessa. :P

Joulukuu 22, 2020, 20:19:32 ip
Vastaus #292

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Ei sillä nii ou väliä, voehan sitä sokerija ripotella niihin siivujen piälle kerroksen vielä syöntivaeheessa. :P
Ei voi.
 Ensin pitää maistaa konjakkia. Sitten laitetaan sokeria ja maistetaan konjakkia. Seuraavana laitetaan suolaa. Sitten laitetaan konjakkia kalojen päälle ja maistetaan taas konjakkia. Lopuksi lisätään mausteet. Otetaan konjakkia, ja lopuksi lisätään siivujen päälle tilliä.
 Pitäähän ruuan laitosta joku roti olla?

Joulukuu 23, 2020, 08:47:00 ap
Vastaus #293

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Onneks tossa laiton ja siivutuksen väliä on se pari päivää ettei joukkoon tule sormisiivuja,tai no laiteetaanhan sitä muutakin ruokaa 8)
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Joulukuu 23, 2020, 10:10:53 ap
Vastaus #294

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Jaa, minä kun luulin että se on just sitä sormisyötävää, siitähän on lanseerattu just toi termikin.

Maaliskuu 18, 2021, 11:31:37 ap
Vastaus #295

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 20 ihmistä palautettu Suomeen ja kuluja n. 400ooo e.

En tiä...  Voiko ihmisyyttä ja inhimillisyyttä hinnoitella.

Uutisointi lasten ja naisten sijoituspaikoista ja olemisesta yleensäkin, on ollut aika olematonta.

Vaikka ois pahojakin seassa, niin hyvä kun pääsivät pois.

Maaliskuu 18, 2021, 11:51:35 ap
Vastaus #296

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suomen ulkoministeriö kertoo Ylelle, että noin 20 suomalaislapsen ja heidän äitiensä kotiuttamisesta al-Holin suljetulta leiriltä Syyriasta on tähän mennessä koitunut Suomen viranomaisille noin 395 000 euron kustannukset. Al-Holin leirillä olevien suomalaislasten avustustehtävä alkoi vuonna 2019.
https://yle.fi/uutiset/3-11836771

Maaliskuu 18, 2021, 11:53:08 ap
Vastaus #297

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus, ei siis omaa tekstiä:
koronatukia maksettiin viime vuonna yrityksille 1 000 000 000 euroa.
Eli jos 7 vuoden ajan päivittäin kotiutettaisi ihmisiä tuolla hinnalla, kuluisi saman verran rahaa kuin koronatukiin meni.

Menikö tuki oikeasti tarpeeseen? Puhumattakaan siitä, että tyypillisesti 10% tuesta (100 000 000 euroa) meni provisioina/palkkioina ammattimaisille hakemusten laatijoille, eikä sinne minne piti.

Toukokuu 06, 2021, 15:31:48 ip
Vastaus #298

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuomioistuimen mukaan nainen osallistui terroristiseen toimintaan hoitamalla lapsia ja kotitaloutta.
https://yle.fi/uutiset/3-11917452

Heinäkuu 13, 2021, 00:38:55 ap
Vastaus #299

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Haavisto kertoo nostaneensa kokouksessa esiin Maahanmuuttoviraston (Migri) tuoreen päätöksen keskeyttää kielteisten turvapaikkapäätösten teko, jos päätökseen liittyy maasta poistaminen Afganistaniin.
https://yle.fi/uutiset/3-12018584

Niin, onko Afganistan enää turvallinen maa palauttaa turvapaikanhakijoita?