Kirjoittaja Aihe: Honda cb 350 kysymykset/vinkit  (Luettu 913381 kertaa)

Syyskuu 29, 2012, 19:43:59 ip
Vastaus #990

Ari Loukkalahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 847
Juha: olisiko halua osallistua minun projektiini? Talkoohommiin en pyydä, vaan korvausta vastaan.
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972

Syyskuu 29, 2012, 19:57:30 ip
Vastaus #991

Juha Vainio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 409
Juha: olisiko halua osallistua minun projektiini? Talkoohommiin en pyydä, vaan korvausta vastaan.

Katsotaan nyt, millasen aikataulun kaveri moottorilleen asettaa.
Etätukea saa ainakin ja ilmaiseksi :)
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973

Syyskuu 29, 2012, 19:58:40 ip
Vastaus #992

Ari Loukkalahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 847
Juha: olisiko halua osallistua minun projektiini? Talkoohommiin en pyydä, vaan korvausta vastaan.

Katsotaan nyt, millasen aikataulun kaveri moottorilleen asettaa.
Etätukea saa ainakin ja ilmaiseksi :)

Etätukikin on jo paljon! Kiitoksia  :)
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972

Lokakuu 09, 2012, 21:09:33 ip
Vastaus #993

Ari Loukkalahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 847
Nokkapukkiasiaa: Tilasin eBaystä kahdesta eri paikasta uudet nokkapukit, vaikka kone vasta odottaa avaamista. Vasemmanpuoleinen tuli ensin ja tutkailin sitä. Kovin on kevyen oloinen osa, kun ottaa huomioon nokka-akselin kierrokset. Liukupinnasta n. 90 astetta on koverrettu pois, jotta öljy pääsee akselin ja nokkapukin väliin. Jo millin paksuisen messinkipuslan koneistaminen reikään saattaa olla hankalaa, koska puslaan pitää öljyn leviämiselle tehdä reikiä ja uria. Olen edelleen sitä mieltä, että kyseessä on vaihdettavaksi tarkoitettu osa  :)

http://www.ebay.com/itm/120966221619?item=120966221619&viewitem=&sspagename=ADME:L:OC:US:1120&vxp=mtr
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972

Lokakuu 28, 2012, 13:36:21 ip
Vastaus #994

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2362
Vanhat moottoripyörät osiossa keskustelu "Mäntä hakusessa" -> kaivataan CB 350 twinin männän mittoja. Auttaisin mutta kun ei ole nyt ns. käsiosaa" saatavilla. Lisätkää joku mitat, jolla on mäntä "pöydällä".

Lokakuu 28, 2012, 13:52:38 ip
Vastaus #995

Matti Hallapuro

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8
What is the standard piston size for a CB350. Is it 64 mm?
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
Yes. 64mm x 50.6mm = 325cc
 
http://www.caferacer.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=19301

Toivottavasti pitää paikkansa. Jostain luin, että tuutin männät kävisi, ilmeisesti jos poraa vähän reilumman ylikoon.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2012, 13:56:58 ip kirjoittanut Matti Hallapuro »

Lokakuu 28, 2012, 14:03:37 ip
Vastaus #996

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2362
Joo, std männänhalkaisia on tiedossa. Lisätkää laki ja ym. mitat osioon vanhat moottoripyörät-> keskustelu "Mäntä hakusessa". Keskustelussa on kuva alkuperäismännästä, mitä ollaan korvaamssa. 350 twinin männästä kaivataan ko. kuvan mittoja.

Marraskuu 19, 2012, 17:58:02 ip
Vastaus #997

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3453
  • Honda 350Twin
Onkos kellään käynyt sellaista että öljynvaihdon jälkeen öljy ei nouse tarkistusreiästä?

Laskin vanhan öljyn pois jo lokakuussa ja homma jäi sitten kesken.Ei nyt luulisi vaikuttavan mitään vaikka kone on seissyt ilman öljyä niin kauan ja pakkastakin on välillä täällä etelässä ollut sen jälkeen.
Lingon tietenkin putsasin tänään eikä siinä paljon mitään ollutkaan kun ei ollut vielä varsinaisesti öljynvaihtokilsat lähellekkään täynnä.
Öljynä 20W50.Paksuahan se on mutta tarkoitus ajaa vasta ensikeväänä seuraavan kerran.

Kokeilin vielä lämmittääkin öljypohjaa 2kW puhaltimella jonkin aikaa(ehkä vain alle 1/2 tuntia ja kylmässä tallissa) ja muutenkin öljykanisteri oli ollut huoneenlämmössä.Silti ei mitään..
Avasin pakoventtiilin tulpan ja ei sielläkään elämää-vain tukeva kalvo entistä öljyä.Onneksi ei ihan kuivana kumminkaan tullu kokeiltua.Eipä tuota kauaa uskalla käytellä kun ei nokalle tule varmaan öljyä nyt.Ihan vaan hetken kokeilin että näkee.

Öljypumpun sihti on aikoinaan putsattu konerempan yhteydessä mutta joutuukohan sen taas avaamaan vaikka nythän siellä ei enää silikoninmurusia luulis olevan kun en ole sitä käyttänyt mihinkään kuten edellinen seppä..Harmi vaan että ehdin jo uudet öljyt kaataa sisälle.
Lingosta muuten puuttuu edelleenkin se O-rengas jota siinä ei ole minun omistusaikana ollutkaan.On tuo ennen nostanut jo tyhjäkäynnillä öljyn ilman että on tarvinnut muuta kuin raottaa tarkistusruuvia.Se O-rengas varmaan kannattaa nyt viimeistään hommata jos vaan löytyy rautakaupasta sitä kokoa 41x2 mm.Ihan ei viitsi ulkomailta alkaa tilaamaan yhtä tiivistettä.Onko sen puute miten vakavaa?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2012, 18:00:37 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Marraskuu 19, 2012, 18:06:29 ip
Vastaus #998

Juha Vainio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 409
Eipä ole koskaan itellä öljyn vaihtoon loppunut öljynkierto.Kannattaa tarkistaa se öljysingon kopassa oleva osa, joka tulee
öljysingon kantta vasten, että on kunnolla paikoillaan ja että osa ei ole kulunnut ihan hirveelle uralle.
Mitään isoa roskaa ei tartte olla, että öljynkierto lakkaa. Öljy, kun nousee pinnapultteja pitkin ylös kanteen ja laskee taas alas nokkaketju tunnelin kautta.
Siitä o-renkaasta en osaa sanoa onko kuinka tärkeä, luulis ettei turhia osia insinööri olisi koneeseen suunnitellut.
Etrasta löytyy muistaakseni ainakin sinnepäin olevaa rengasta.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2012, 18:10:08 ip kirjoittanut Juha Vainio »
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973

Marraskuu 19, 2012, 18:29:37 ip
Vastaus #999

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2362
Lainaus
    Onko sen puute miten vakavaa?         

Joo, 70-luvun asenne jatkuu ja rikotaan ne viimeisetkin ehjät koneet :police:.

Katsoppa varaosakirjasta ko. O-renkaiden varaosanumro ja kysy niiden saatavuutta lähimmästä Honda- huoltopisteestä. Kalle's Motorista ainakin löytyy hyllystä.


PS. Entäs ne kaksi isompaa o-rengasta, jotka on öljylingon ulkokannessa?

Marraskuu 19, 2012, 18:34:16 ip
Vastaus #1000

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3453
  • Honda 350Twin
Eipä ole koskaan itellä öljyn vaihtoon loppunut öljynkierto.Kannattaa tarkistaa se öljysingon kopassa oleva osa, joka tulee
öljysingon kantta vasten, että on kunnolla paikoillaan ja että osa ei ole kulunnut ihan hirveelle uralle.
Etrasta löytyy muistaakseni ainakin sinnepäin olevaa rengasta.

Kulumajälkiä en ole roottorissa huomannut tai sitten en vaan osaa paikallistaa.Ja olenkin aina ihmetellyt mikä sellaisen voisi saada aikaan.
Osat on minusta hyvin simppeli koota ja hämmästelen mitä siinä voisi mennä vikaan mutta helpoin tietysti vielä avata se uudelleen ja vaikka yrittää O-renkaan kanssa.
Pakoputki irti ja senjälkeen saa posken auki ja öljypumpun irti.Ei oikein kehtaisi jättää tuolleenkaan talveksi,epätietoiseen tilaan..
Taitaa kumminkin olla niin,että vaikka öljypumppu ja sihti olisi täysin kunnossa-täytyy myös lingon olla kunnossa koska sen läpi öljy vasta kulkeutuu eteenpäin kiertoon..mutta pumppuhan sen paineen tekee-mikäs muu..

Marraskuu 19, 2012, 18:40:18 ip
Vastaus #1001

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3453
  • Honda 350Twin
Lainaus
    Onko sen puute miten vakavaa?         

Joo, 70-luvun asenne jatkuu ja rikotaan ne viimeisetkin ehjät koneet :police:.
PS. Entäs ne kaksi isompaa o-rengasta, jotka on öljylingon ulkokannessa?

Ne isot on olleet aina mukana,ja ehjät ;)
Tarkoin kysymyksellä sisäpuolisesta o-renkaasta,että mihin se vaikuttaa eli sen tehtävä.Ilmeisesti tarkoitus tiivistää roottori linkoon tjs..?
En suinkaan ole ajatellut että se olisi turhaa.Jäi nyt vain ottamatta se riittävän vakavasti ja hankkimatta.Ja se saamattomuus kun ei ole kauppoja lähellä ja sitärataa selityksiä ;)

Marraskuu 19, 2012, 18:41:32 ip
Vastaus #1002

Juha Vainio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 409
Se metallinen osa joka on sen koneenkopan ja öljysingon luukussa, kuuluu myös tärkeenä osana tuohon öljynkiertoon.
Kannattaa se tsekata ja sen alla oleva jousi.
osa on nimeltään oil guide
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973

Marraskuu 19, 2012, 18:44:38 ip
Vastaus #1003

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3453
  • Honda 350Twin
Se metallinen osa joka on sen koneenkopan ja öljysingon luukussa, kuuluu myös tärkeenä osana tuohon öljynkiertoon.
Kannattaa se tsekata ja sen alla oleva jousi.
Niin,,taaskin oli jo sormet siinä mutta avaamatta jäi.Painoin vaan sormella metallista osaa ja jousi toimii.Tietämättä kumminkaan mikä se on..
Saako sen auki ihan vain nykäisemällä-kun en ole tainnut ikinä kokeilla?

Marraskuu 19, 2012, 18:56:28 ip
Vastaus #1004

Juha Vainio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 409
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973