Mitenkään tämän asian minulle kuulumatta en kuitenkaan malta olla kommentoimatta. Olen joskus tuota samaa kysynyt ja saanut vastauksen että 88 mallin raami on käypänen tuohon luokkaan, mutta.. Moottoripas ei ole, semminkin että se on melkein samanlainen kuin vanhemmissa, mutta yllätys yllätys vetelämpi - siitä huolimatta säännöt ei sitä hyväksy. Oliko se nyt niin että 88 mallin kone on lyhytiskuisempi tai jotain....
Kaikkea muutakinkummallista noissa säännöissä on, suoraan sanoen päin persettä. Räikeä esimerkki on ainakin se että -92 mallin V-2 Honda kelpaa, mutta -88 mallin yläpiippu Yamaha ei ja jokainen meistä tietää kumpi noista peleistä jä'ä hopealle.
Perusteluna gikseriasiaan on se että tehdas käytti tehdaslaitteissaan kaudella -87 tuollaista vastaavaa runkoa kuin -88 mallissa - todellisuudessa niissä ei juurikaan ollut mitään yhteistä.
Jälkimmäisessä tapauksessa taas Honda toi V-2 mosan radoille kaudelle -84 kun taas Yamahan yläpiippu tuli vasta -87GP-radoille ja jokapojan ostettavaksi -88.
Ihmeellinen on tämä classic maailma sääntöineen, ei käy kateeksi suominikkareita jotka joutuvat vaan kumartelemaan kun todelliset RR-maat, Norja ja Ruotsi piipittävät sääntönsä läpi. Älkä vaan takertuko noihin todellisiin RR-maihin, se on vitsi vaan haittaakse.