Petriä komppaan
Näissä hommissa tosiaan ei kannata liikaa takertua siihen, että paljonko on ”kiinni” jossain, saati että jotain tuntipalkkoja alkaisi itselleen laskemaan. Paha mieli vaan tulee. Hommahan on harrastusta, pyörät ja muut vaan lainassa, rahaa menee, ja sitten kun on aika luopua, kaikki mitä saa, on plussaa.
Jos on mennyt vaikka 5000€ kaikkiaan johonkin projektiin, jonka realistinen myyntihinta on nyt puolet siitä, niin kummassa tilanteessa ”häviää” enemmän:
1. Pyörä jää jemmaan ilman käyttöä, säilytystilan tasosta riippuen happanee nopeammin tai hitaammin, joka tapauksessa vie sen tilan, on kolhuille alttiina ja aiheuttaa jotain kuluja. ”Mutta kun ei siitä mitään saa”. Perikunta sitten ihmettelee että mikähän tämäkin on, onkohan siihen avaimia, mihin äijä mahtoi paperit laittaa. Varmaan arvokas kun kerran sitä täällä hillosi.
2. Myy pois, on 2500€ plakkarissa, käyttää sen johonkin ajankohtaisempaan tai laittaa vaikka säästöön. Pyörä siirtyy jonkun muun tiloihin ja vakuutukseen. Sillä 2500€:llä, tai vähän lisää laittaen, voi ostaa myöhemmin vastaavan tai toisenlaisen kulkineen, jos sattuu inspiraatio iskemään.
No, itsehän olen ”paraskin puhuja”. Varmaan pitäisi Honda herätellä ruususen unestaan, laittaa säädöt kohdilleen ja myyntiin. Taitaa olla 15 vuotta yhteistä taivalta takana, jos välillä katselisi jotain muuta. Toisaalla myynnissä oleva Harris-Matchless vähän alkoi kiinnostelemaan