Kirjoittaja Aihe: Mikä lienee tämä kuljin?  (Luettu 2937 kertaa)

Heinäkuu 30, 2024, 07:00:19 ap
Luettu 2937 kertaa

Petri Makkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 474
Dkw?

Heinäkuu 30, 2024, 09:17:30 ap
Vastaus #1

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11616
No tämähän on "DKW Reichsfahrt"  Joskus kutsutaan myös "Reichs Fahrradiksi".

 Valmistaja         DKW_Zschopau.  Tehtiin vuosina 1922- 25 .

t. Markku
 
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2024, 09:37:44 ap kirjoittanut markkukovasin »

Heinäkuu 30, 2024, 11:24:39 ap
Vastaus #2

Frank Nylund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 922
Moi,


Jep ja hyvälaatuinen kuva vielä. Joskus miettinyt että noita Reichsfahrteja täytynyt olla suuri määrä tässä maassa, kun osia ja projekteja vieläkin putkahtelee esiin. Luulisi että tommonen rimpula olisi ollut täysin loppuun ajettu parin vuoden jälkeen, senaikasilla kinttupoluilla.


//Frank

Lokakuu 16, 2024, 10:13:02 ap
Vastaus #3

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 704
https://hs.mediadelivery.fi/img/658/f82dc89a18aad5dac290a4441c8d468b.jpg

Vasen on Moto Guzzi, mutta entäs oikea?
- peilit erilaiset
- laukut samanlaiset
- puuttuu sivulaukkujen edestä raudat
- kahvat näyttää samanlaisilta...

Onko guzzi vai BMW ??

Lokakuu 16, 2024, 22:49:14 ip
Vastaus #4

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1886
Villi veikkaus, että olis myös Guzzi.Poliisille tuli -72 Moto Guzzeja, mutta heikon luotettavuuden takia valitsivat seuraavaksi taas BMW:n

Lokakuu 17, 2024, 08:35:14 ap
Vastaus #5

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 704
Oliko noissa Guzzeissa joku kovakromaus sylintereissä, mikä olisi vaatinut lämmityskäyttöä ennen ajoa? Ja kun pikalähtö tuli konnien perään niin ei siinä ollut aikaa lämmitellä konetta ja kromaus varisi öljypohjaan? Ja kun poraamaan ei pystynyt niin piti uusia pytyt.... ei hyvä.

Lokakuu 17, 2024, 08:52:10 ap
Vastaus #6

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 337
Villi veikkaus, että olis myös Guzzi.Poliisille tuli -72 Moto Guzzeja, mutta heikon luotettavuuden takia valitsivat seuraavaksi taas BMW:n


Ei ollut ainoa syy vaan myös maahantuojalta saatu pyörien ylläpito. Näin kertovat aikalaiset silloiset mp-poliisit.

Lokakuu 17, 2024, 09:47:46 ap
Vastaus #7

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 704
Oliko Guzzien maahantuoja 70-luvun alussa Autonovo, eli Fiat autojen maahantuoja? Ja autokaupoilla ei yleisesti ole valmiuksia moottoripyörähuoltoon. Isäni oli Kemissä Fiat merkkiliikkeessä korjaamopäällikkönä 70 luvun alkupuolella ja liikkeeseen tuli vissiisn parina vuonna myyntiin muutama kappale Guzzeja. Olin pikkupoika polvihousuissa kun käytiin katsomassa niitä ja kun isä käynnsti yhden pyörän niin housun lahkeet vaan lepatti pakopulsseissa. Siksi minun kai piti se Guzzi sitten ostaa ....

Lokakuu 17, 2024, 10:26:10 ap
Vastaus #8

Seppo Ylhäinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 279

Keskustelu kääntyi poliisi-Guzzeihin, niin jatkanpa ja laitan pari linkkiä "Guzzi-kurjuuteen" liittyen, jos ketä kiinnostaa perehtyä:


Pala historiaa: katsaus poliisin käytössä olleisiin ja nykyisiinkin moottoripyöriin | Motoristit | Motouutiset


Suomen poliisilla Guzzeja? (guzziclub.fi)


Entinen poliisinaapurini muisteli, kun Guzzeilla ajelin (ajan edelleenkin) ja tapasin silloin tällöin, että hänkin näki poliisi-Guzzeja virassa ollessaan 70-luvulla. "Oli ne tosi komeita pyöriä!" Niiden ongelmista hän ei tiennyt.
En pysty ottamaan kantaa tuohon "Guzzi-kurjuuteen", mutta minulle on neljän Guzzin kokemuksella jäänyt Guzzeista hyvinkin luotettavan pyörän kuva.

Lokakuu 17, 2024, 10:45:15 ap
Vastaus #9

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Noissa molemmissa jutuissa mainittu V50 vm 1998  on tallessa ja allekirjoittaneen omistuksessa.
Myös myynnissa jos kiinnostaa.