Kuten tuossa jo tuli esille, on näitä käsitelty jo pari kertaa täällä ennenkin. Ja kuten Juusela sanoikin, akun lataussysteemi ja kipinäpuoli eivät liity toisiinsa. Kuvassa näkyy selvästi, että syt puolan paikalla on ilmeisesti samanlainen valopuola, kuin kaksi muutakin. Eli kun saat sen syt puolan Slovakiasta, pitäisi kipinän löytyä ja pyörä on täysin ajokunnossa vaikka koko latausjärjestelmää ei olisi.
Huomasin vasta nyt, että tuossa Jounin kuvassa, suomenkielisessä kytk kaavassa, on käännösvirhe. E:llä merkitty osa (se muuntajan näköinen osa, joka sinulla on virtalukon yhteydessä) ei ole sytytyspuola, vaan lataussysteemin sarjakela. Induktanssi, ("vaihtovirtavastus") jonka on tarkoitus rajoittaa latausjännitettä. Ei liity mitenkään sytytykseen. Taisi näissä viestiketjuissa ollakin linkkejä engl ja saksankielisiin kytkentä kaavoihin. Niissä tuo on oikein. Ei ole ollenkaan harvinaisia tuommoset suomalaisissa ohjekirjoissa.
Joissakin tuo on muistaakseni lampunkopan sisällä. Kondensaattori on kytketty sähköisesti kärkien rinnalle. Ei ole juurikaan väliä, missä tuo komponentti fyysisesti on. Olisko tilakysymys tässä?