Kirjoittaja Aihe: Mikä on käyttöönottopäivä kantakortin mukaan  (Luettu 1264 kertaa)

Syyskuu 24, 2024, 19:54:11 ip
Luettu 1264 kertaa

Markku Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 568
Mikä tulee kantakortin Jawan käyttöönottopäiväksi kun se rekisteröidään uudelleen?

Syyskuu 24, 2024, 20:11:45 ip
Vastaus #1

Markku Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 568
Ei ole saatavissa, kun Helsingin alue hävitti kantakortteja aikanaan.

Syyskuu 25, 2024, 07:26:22 ap
Vastaus #2

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11616
Tuon mukaan 23.6 1958 ?

Se tuolla oikealla mainitaan...

t. Markku

Syyskuu 25, 2024, 07:35:23 ap
Vastaus #3

Markku Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 568
Tästä Jawasta tehtiin kaupat ehdolla, että rekisteröidään ennen noutoa.Sinun Markku arvaus käyttöönottopäivästä on sentää parempi kuin Pohjois Karjalaisen katsastuskonttorin.Laittoivat saman kuin uudelleen reksiteröintipäivä 14.10.1960.Vaikka oli jo sitä ennen ollut rekisterissä.Kättöönottopäivä määrää millä varusteilla pitää olla varustettu.Eivät suostu korjaamaan sitä oikeaksi.Oikaisupyyntö on menossa Trafissa.

Kantakortti on liian monelle katsastusasemalle rakenteeltaan tuntematon.Vielä näyttää, että VMPK Foorumillakaan sen rakenne ei ole tuttu.
Minulle käyttöönottopäivä on selvä.Odotan onko se muille.




Syyskuu 25, 2024, 09:58:20 ap
Vastaus #4

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Jaa..eikö se ole kaiken järjen mukaan tuo ex rekisterinumeron pyörä kun yksilökin sama ja niillä tiedoilla toimitaan varsinkin nyky EU Suomessa jossa köydessä on joustoakin ja tilaa järjelle ketjukauden sijaan?
Mitä mainittavia eroja mahtaa rekisteröinnin ja varustuksen kannalta olla erona millä tai kummalla mennään
eteenpäin näinkin vanhassa ajopelissä?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2024, 10:00:28 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Syyskuu 25, 2024, 12:18:21 ip
Vastaus #5

Markku Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 568
Kantakorteissa on käyttöönottovuosi toisella rivillä alleviivattuna nyt.Sama käytäntö oli loppuunasti, mutta jossain vaiheessa jäi alleviivaus pois.
Oikea käyttöönottopäivä on minusta 00.00.1951.Jos olisi tehty rekisteröinti paperittoman ajoneuvon lomakkeella olisi tullut suoraan oikein.Rekisteröijä oli kinannut kauan tästä katsastajan kanssa.Hävisi.Ei mennyt minun reklamaatiokaan katsastajalta läpi.
Joillain katsastusasemilla on vanhaa pyörää rekisteröitäessä vaadittu todistusta ajoneuvoveron maksusta.Siis paperittoman ajoneuvon lomaketta käytettäessä.
Yksi ruksi niillä ollut väärässä paikassa.
Käytän rekisteröintiin kahta asemaa, eikä koskaan ole ollut ongelmia.Kuitenkin rekisteröinti tehdään niinkuin se Trafin ohjeiden mukaan pitää tehdä.Suosittelen Plus Katsatus Keljo Jyväskylä.
Toinen ongelmaton TJ katsastus Jämsä.

Saa nähdä mitä Trafi vastaa.Ainakin aika hitaasti.


Syyskuu 25, 2024, 13:50:54 ip
Vastaus #6

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11616
Niin- onhan tuolla mallinumerossa  tuo -51 mainittu.

Millainen tuo Jawa luonnossa on- onko se malliltaan semmoinen
50-luvun luvun malli "kissanpää"-lampulla ja ruikulilla teleskoopilla ?

Tuollainen kuin lainakuvassa on ?

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2024, 13:53:17 ip kirjoittanut markkukovasin »

Syyskuu 25, 2024, 14:14:24 ip
Vastaus #7

Markku Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 568
Juuri tuollainen.Mutta kaukana noin hyvästä.

Syyskuu 25, 2024, 15:02:27 ip
Vastaus #8

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11616
Kyllä se  1951 taitaa olla se oikea vuosi.
Mutta hiukan erikoisesti merkitty otteeseen. Mutta noita merkintöjä
oli niin monen tyypin kynästä peräisin...

t. Markku

Syyskuu 26, 2024, 10:24:12 ap
Vastaus #9

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1886
Ollu varmaan alkuvuodet kilvettömänä ajossa ja sitten -58, kun on tullut muitakin uudistuksia rekisteröintiasioissa, pelko on ajanut rekisteröimään.
Tilapäinen autoverohan ainakin tuli tuolloin....
Siksi käyttöönotto on -58.
Jossakin kohtaa on sitten poistettu rekisteristä ja kilvet on viety konttorille, vai nimismiehellekkö piti silloin.
Sitten on otettu uudelleen käyttöön -60 ja saatu tuo viimeksi oleva numero, josta sitten on tullut trafille.
Nykyään, kun on kaikenlaisia katsastuspaikkoja, kannattaa tarkkaan harkita, missä hoitaa veteraaniajoneuvojen asioita.
Katsastaja voi tehdä klikkauksia, joiden oikominen on todella suuritöistä jälkeenpäin.

Meilläpäin on kaksi paikkaa, joissa varmasti osataan:
Kurikan Konttori Kurikassa ja Harrin Katsastus Kauhavalla.
Molemmissa pitkänmatkan harrasteajoneuvokokemus ja jos ei joku asia ole valmiiksi selvä, niin se selvitetään ennen kuin tehdään päätöksiä.