Moi,
Joskus 30-luvulla Aaatu ja Isä Aurinkoinen teki kovastikin yhteistyötä ja esim. 30-luvulla Leningradissa valmistettu L-300 Punainen Lokakuu taisi olla ihan luvan kanssa kopioitu 20-luvun loppupuolen Dekarista.
1941 herroilla päättyi yhteistyö ja sen jälkeen varastettiin kaikki mitä irti lähti. DKW:n tehtaat jäi itäpuolelle kun sota loppui 1945, niin itänaapuri tyhjensi tehtaan, varaosavarastot ja arkistot, eli sieltä vietiin kaikki jalkalistoja myöten. Samassa tehtaassa alettiin sitten kokoonhaalituilla koneilla myöhemmin valmistamaan IFA:a, josta myöhemmin tuli MZ, mutta se on jo toinen tarina.
Tavarat junaan ja suuntana Izhevsk. DKW:n tehtaalta avainhenkilöt ja suunnittelijat kaapattiin matkaan ja DKW:n alkuperäinen tuotantolinja pystytettiin uusiksi.
1946 ensimmäiset pyörät kasattiin saksasta pöllityistä osista, näitä ei maailmassa montaa ole. Muistaakseni Moskovassa museossa on yksi.
Kun alkuperäiset uudet osat loppuivat, niin alkuperäisillä työkaluilla alettiin tekemään uusia, alkuun ei viitsitty edes poista DKW:n logot muoteista ja prässityökaluista, joten vastaan saattaa tulla itäonnelassa tehtyjä osia missä vielä Dekarin logot.
Pikkuhiljaa pieniä muutoksia alkoi tulla levykeulaan, mm. etulamppu, mittari, alumiiniset moottorin lohkot, bensahana, ilmanputsari, mittarinpyöritin, jarrukilvet, pinnat, navat, sivujalka, penkki jne. 40-luvun lopun levykeula IC näyttää hyvin samalaiselta kun 1944-45 DKW, mutta läheltä katsottuna eroja on paljon.
//Frank