Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528171 kertaa)

Maaliskuu 05, 2011, 21:01:07 ip
Vastaus #180

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Tänään hipistely hommia, lasikuula puhallusta yms. Jotta ensi viikolla saisi osia sähkösinkkaukseen.

Rungot tuli nimettyä nimikirjainteni mukaan ( Jii Veen 001 minarelli,  ja Jii Veen 002 Kreidler ), enhän matkinut mitään, enhän   ;D


[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Maaliskuu 13, 2011, 17:32:05 ip
Vastaus #181

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Yamahan osia myynnissä << Klikkaa

Helpottaisi "budjettiraaserin" rakentamista. :D

Vaihdetaan myös Kreidlerin osiin  ;)

Jouko



Maaliskuu 20, 2011, 22:46:32 ip
Vastaus #182

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Hieman päivitystä projektiin:

Sami hitsasi perjantaina loppu kilkkeet runkoihin ja "paine testi" saatiin tehtyä, saumat ok!

Tänään löysin hyllyjen perukoilta senverran maalitarvikkeita jotta sain Minarellin rungon värilöihin. Toivottavasti ensiviikolla saisi
sinkkauksesta osat niin pääsisi jo kasaamaan  :)

Klipponit pitäisi vielä taikoa ja vaijereita yms. pientä kilkettä tehdä tässä välissä kun ootetaan osia. Pleksikin pitäisi laittaa tilaukseen AT pleksiltä, luulisin että vanha muotti Kreidlerin pleksiin löytyisi ?? Noh pitänee soittaa Aulikselle.


[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Huhtikuu 03, 2011, 22:13:41 ip
Vastaus #183

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Pienestä tauosta huolimatta projektit etenee.....

Osat sinkattu ja paras, eli kasaus alkanut, ensiviikolla saisi renkaatkin venteille, niin saisi pyörän renkailleen ensimäistä kertaa  ;D

Jokella koneen "viilaus" meneillään, ja ensiviikonloppuna maalaillaan loppu osia.

Lumet vaan on alkanut sulaa vähän liiankin vauhdilla, kiire taitaa tulla.... :(
Noh, pidennetään iltoja, ja lyhennetään yöunia....

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Huhtikuu 04, 2011, 08:54:42 ap
Vastaus #184

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Moron,
sieltä AT:ltä tuli pleksi, muotti löytyy, on tehnyt niitä aiemminkin...
Muuten ei paljoa edistystä minulla, pikemminkin päinvastoin...
T:KR

Huhtikuu 08, 2011, 22:26:08 ip
Vastaus #185

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Tuli tuossa koko ilta rapsuteltua kemiallista metallia pois magneeton puolen lohkosta. Eli jos haluaa luistiohjatun pelin niin kannattanee valaa täyttö alumiinista ja koneistaa se tasaiseksi.

Jos tuo "kenian metalli" kuumenee syystä tai toisesta (laakereiden irroitus lämmöllä) se pehmenee ja jää pehmeäksi.

Onneksi oli melko helppo tehtävä kuumailmapuhaltimen kanssa, sai vähän kerrallaan irti ruuvimeisselin kärjellä ja kun alkoi tuntua siltä että lohkosta kärsii pitää kiinni paljain käsin eikun lisää lämpöä.

Nyt sitten täytyisi keksiä missä voisi valaa alumiinia lohkoon, saisi taas hommaa eteenpäin.

JP



Huhtikuu 10, 2011, 18:42:50 ip
Vastaus #186

Tommi Pyykkö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 301
Onko kuvassa Jussi vai Jouko?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 10, 2011, 18:45:01 ip
Vastaus #187

Tommi Pyykkö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 301
Tuo on myös hieno mopo.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 10, 2011, 18:50:56 ip
Vastaus #188

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Onko kuvassa Jussi vai Jouko?

Taitaa olla Jussi, minä en tuollaiselle mutkalle taivu.  :D Tai jos väkisin taivutetaan niin menisi koko kausi samassa asennossa. Suoraksi syksyllä.

Olisi selvinnyt helpolla tuollaisella polkupyöräjarrulla kun olisi välttynyt navan kavennukselta. Mitähän katsastajat  :police: olisi sanoneet varikolla.  ;D

Jouko

Huhtikuu 10, 2011, 19:03:43 ip
Vastaus #189

Tommi Pyykkö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 301
Arvelinkin että Jussi se on.Mutta jos kantaa pyörän ja kuskin tuossa muodossa leimalle niin läpi menee.

Huhtikuu 10, 2011, 20:58:12 ip
Vastaus #190

Kymäläinen_Paavo

  • Vieras
Lainaus
Mitähän katsastajat   olisi sanoneet varikolla.
Emmä tästäkään mitään tiedä, mutta Hondan viiskymppisessä tehdaspelissä oli vannejarru. Taisi olla pari sylinteriäkin ja neljä venttiiliä per pytty!
Vaihteita n. 20 kpl.
Googlella löytyi tällainen kuva: http://r1150r.smugmug.com/photos/28686251-M.jpg
Kymis

Huhtikuu 11, 2011, 07:19:30 ap
Vastaus #191

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Moron,
offtopikkia hieman mutta vaihteita ei ihan noin paljoa...huima peli joka tapauksessa!  ;D
RC115  1965...
T:KR
http://vf750fd.com/Joep_Kortekaas/1965.html

Huhtikuu 11, 2011, 08:44:41 ap
Vastaus #192

miku sauren

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 72
Camaro oli sunnuntaina penkissa ja 10,2 hp luistavalla kytkimella :-\
Jussi, mitka jouset sinulla on orginaalit?

t. miku

Huhtikuu 11, 2011, 10:39:27 ap
Vastaus #193

Kymäläinen_Paavo

  • Vieras
Kiitos Kalle oikaisusta. Olisko ollut sitten tuolla muistissa senaikaisten kaksitahtipelien vaihdelodjut.
Tässä linkki kuvaan josta se etujarru erottuu hyvin. http://vf750fd.com/Joep_Kortekaas/honda_race_history/rc113-1.jpg
Olen aina ollut tekniikan suuri ihailija. Ja kyllä täytyy sanoa, että tuo Hondan viiskymppinen lähentelee täydellisyyttä.
Kymis

Huhtikuu 11, 2011, 17:02:28 ip
Vastaus #194

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Moron,
eikös se RC115 sentään kaksisylinterisenä olisi jotakin...?
Hollannissa jo otetaan savuja koneesta ja täällä voipi olla aamulla vielä mustaa jäätä.  :embarassed:
Oma projekti vaan hiluu eteenpäin, kauden avajaisten sijaista tavoite on kauden päättäjäiset, tosin viosi vielä avoin? Heh!  ;D
T:KR