Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528625 kertaa)

Toukokuu 06, 2011, 11:01:33 ap
Vastaus #210

miku sauren

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 72
No niin, tyokiireet haitanneet harrastetoimintaa. Niinhän siina kävi, että sain koneen rikottua :(. Huomattavasti tarkempaan saa ajella kuin 4tahdilla.Ikävää vain kun tottumus on selkärangassa ja näin vanhaa kovalevyä on hankala ohjelmoida täysin uudelleen. Kyse on mutkista ja vaihtamisesta, nelarilla kun käytetään mootorijarrutusta, mutta 2t:ssä ei. Lauantaina otetaan kone auki ja katsotaan minne ne tehot hävisivät. Hauskaa puuhaa todella, mutta käy kunnonpäälle. Joutuu tekemään paljon enemmän töitä kun isommalla pyörällä, eikä anna mitään anteeksi. Penkissä välitykset olivat 14-35, mutta en kyllä jaksa uskoa että käytännössä tuo huippu toteutuu. Radalla oli tosi pitkä suora ja nopeimmat menivät sellaista vauhtia, että jos minulla olisi ollut 170 vauhtia niin heillä olisi mennyt 200 paremmalle puolelle ???.
Viikon päästä yritetään uudestaan ja katsotaan josko koneen saisi pysymään ehjänä, että pääsisi molempiin lähtöihin.
Kyselen Martijnilta, heti ensiviikon alussa, ovat tänä viikonloppuna Oscherslebenissä Eurooppa cupissa.
Tässä osoite iskarimiehelle, saa tilata 1/2 senttimetrin tarkkuudella ja näyttivät asiallisilta. Oli juuri toimittamassa yhtä pari Aalt Toersenille,
jos Aaltille kelpaa niin sitten on tosi hyvä.  p.borgelink@gmail.com

Tässä linkki viime viikonlopun kuviin, minä olen numerolla 36 (sattuma)  ;).
http://www.classicracingteam.nl/Wolvega%202011/index.html

Toukokuu 06, 2011, 13:40:44 ip
Vastaus #211

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Moro Miku,

Riitti kun täältä kyseli puuttuvia tuotteita, tuli postissa melkein seuraavana päivänä. Taitaa hollantilaisetkin seurata tätä palstaa. ;D

Pitää zoomailla tuota iskariasiaa, luulenpa kyllä ettei tarvitse meikäläiselle olla aivan yhtä hyvät kuin Altille.


Jouko

Toukokuu 23, 2011, 22:06:15 ip
Vastaus #212

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Kesä on alkanut, ja kaiken hässäkän keskellä saatiin tänään Minarellin säätäminen ja penkitykset käyntiin.

Ainahan se on tiedetty että pakoputki on moottorin sydän 2t vehkeissä, ja nyt se nähtiin konkreettisesti penkissä....

Tehtiin putki jonka keskikartion pituutta päästiin säätämään ja huima ero jo 10mm. pituuden muutoksella.
Kokeeksi aloitimme 200 millistä ja lopuksi päädyimme 85mm pituuteen, jossa paras tehokin saavutettiin.

Nyt moottorin luonne on kuin kuminauha ja tehot pysyy jokseenkin samana kierrosalueella n.10000-15500 rpm. (10-13.5 hp)
Joten suorillakin voisi keretä ja voimaa on kokoajan kun pitkää suoraa ajetaan, ja ilmanvastus puistelee  ;D

Tuossa eka kuvassa näkyy eka testiajo(punainen käyrä) helmikuulta ja tämänpäivän paras tulos (sininen), tuosta parhaasta vedosta kun saamme vielä tuon "kuopan"12700-14700 alueelta pois niin hyvä tulee :)

Toisessa kuvassa näkyy erot eri putken pituuksilla huima ero 95mm ja 85mm välillä, 1.6 hp ja melkein 2500 rpm !!

Ja eihän näitä kaikkia ilman penkkiä olisi huomannutkaan, korvaamaton apu säätämisessä, josta suuret kiitokset Jarille ja kumppaneille !

PS. Mites Mikulla, joko pyörä on taas nipussa, ja mikäs sieltä minarellistä oli mennyt ??
Tuletteko muuten Suomeen ajamaan?


[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Toukokuu 24, 2011, 21:53:01 ip
Vastaus #213

miku sauren

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 72
Moi

Mäntä oli mennyt, kuulemma pitää karsia nuo nelitahti opit. Sylinteri on porattu ylikokoon 39,85, eikä tahdo löytyä mäntää.
On siirrytty suunnitelma B hen ja asennettu Gilardinon sylinteri, jossa jäähdytys kannessa, sekä ignitechin sytkä.
Lauantaina pitäisi saada kaikki nippuun ja Sunnuntaina olisi kisat, siellä olisi tarkoitus lähinnä ajaa kone sisään. Kahden viikon päästä on Oostendessa 50cc euro cuppi ja siellä kaiken pitäisi toimia ???
18.7 pitäisi tulla Suomeen ja sitten Lidköpingin kautta Hollantiin, jos oikein muistan niin Kemorassa pitäisi olla siinä välissä kisat.

t. miku

Toukokuu 24, 2011, 23:31:18 ip
Vastaus #214

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Moi

Mäntä oli mennyt, kuulemma pitää karsia nuo nelitahti opit. Sylinteri on porattu ylikokoon 39,85, eikä tahdo löytyä mäntää.
On siirrytty suunnitelma B hen ja asennettu Gilardinon sylinteri, jossa jäähdytys kannessa, sekä ignitechin sytkä.
Lauantaina pitäisi saada kaikki nippuun ja Sunnuntaina olisi kisat, siellä olisi tarkoitus lähinnä ajaa kone sisään. Kahden viikon päästä on Oostendessa 50cc euro cuppi ja siellä kaiken pitäisi toimia ???
18.7 pitäisi tulla Suomeen ja sitten Lidköpingin kautta Hollantiin, jos oikein muistan niin Kemorassa pitäisi olla siinä välissä kisat.

t. miku


Hei

Hyvä ettei suurempaa vahinkoa käynyt. Minulla on tällähetkellä juuri tuo gilardonin sylinteri, jota Jari hieman kutitteli ja laski putken, niillä avuilla saimme tänään 13.9 hp. joten ei huono sylinteri ollenkaan huomioiden kaikki 3 ylösvirtauskanavaa...
sytkänä, motoplatin in rotor. luulen että tuo sytkä on tuon kuopan takana kierroksilla 12700-14700 rpm.
Ingitecin sytkät olisi kyllä todella hyvät, saisi käyrät kohdilleen. Joken Kreidleriin tulee juuri nuo.

Olen etsinyt mäntää/ rengasta, mutta ei vielä ole alkuperäistä tako mahlea vielä löytynyt, olisiko sinulla kontakteja/ apuja ??
tuossa mahlen 40.3mm. männän nro: 62.0135.0  tai Asson mäntä nro:  62.0137.0  männän rengas (malli L) nro: 68.0128.0

Olen nyt tuon ainukaisen männän ja renkaan varassa, ja käyttöikä ei hääppöinen ole..

Tervetuloa Suomeen ja toivottavasti pääsen itsekkin heinäkuun kisoihin, olisi mukava tavata.

- Juve
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Toukokuu 25, 2011, 17:50:33 ip
Vastaus #215

Mikko Kallio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2011, 17:53:46 ip kirjoittanut Mikko Kallio »

Toukokuu 25, 2011, 22:03:59 ip
Vastaus #216

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
http://www.50gpspecialparts.com/1/minarelli_corsa_corta_d_40_3_4336160.html

Tuolla vielä muutama ASSO jäljellä. Sähköpostilla kannattaa kysellä.

Tuolla myös sopivia mäntiä;

http://www.faccioliracing.com/index.php?page=catalogo&IDCategoria=107

Kiitoksia Mikko! 

Laitetaan kyselyä jos tekisivät kauppaa tänne Suomen perukoille.
Huomasin kun konetta (P6) etsin keskieuroopasta, niin eivät edes (niin ylksityiset, kun firmatkaan) vastailleet englanniksi laitettuihin kyselyihin, on vaan tullut tunne etteivät viitsi tehdä kauppaa ulkomaille  :-\

Mutta eipä noita Suomestakaan löydy, tosin en oo vielä R-kioskista kysynyt  ;D
- Juve
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Toukokuu 26, 2011, 00:56:50 ap
Vastaus #217

Mikko Kallio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
Molemmat toimittaa Suomeen ja Lontoo toimii kauppakielenä.

Toukokuu 27, 2011, 21:27:57 ip
Vastaus #218

miku sauren

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 72

Kesäkuu 05, 2011, 22:09:04 ip
Vastaus #219

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Mäntä  ja renkaita saatu tilattua, kiitos vinkeistä.
Varsinkin m-renkaat on kyllä kulutus tavaraa, sillä nyt Minarelli on saatu valmiiksi ja testattu perjantaina motoparkissa sekä tänään
hienossa Mukkulan tapahtumassa, niin hieman alkoi tänään jo m- rengas sirkuttamaan joten ei sillä montaa tuntia käyttöikää ole.
Mutta ehjänä päästiin "maaliin"

Runkokin tuntuu toimivan sillä pyörä jopa kääntyy ja tuntuu mutkissakin käyttäytyvän varsin neutraalisti. Mutta on vaan oikeesti vaikea ajettava linjat pitäisi olla mahdollisemman jouheita, kierroksia pidettävä yllä ja keho yritettävä pitää katteen sisällä muuten tuo pienikin vauhti hyytyy, mutkatkin mentävä sikiöasennossa....  :o
Mutta motoparkin takalenkki on tälle varsin hieno ajettava, mutta takasuoralla voisi juoda vaikka kahvit samalla kun oottaa maiseman vaihtuvan  ;D


[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Kesäkuu 05, 2011, 23:13:45 ip
Vastaus #220

Mikko Kallio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
Oli ilo ja kunnia nähdä Minarelli livenä radalla tänään.
Kyllä lähtee ja ne äänet...
Uskomattoman hienoa työtä.


Kesäkuu 06, 2011, 07:48:21 ap
Vastaus #221

Tatu Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 848
Perjantaina Motoparkissa seurattiin tämän liikehdintää.
Kuten jo silloin sanoin, on todella mukavaa kuunneltavaa tuon käskyttäminen; ääni on puhdas ja ehjä.

Heinäkuu 01, 2011, 07:40:56 ap
Vastaus #222

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Moron,
osia odotellessa... , siihenhän on jo totuttu. Kesäksi kuntoon, jos ei tänä kesänä niin sitten ensi kesänä...  :(
"Konttori-näkymällä" voi kuitenkin jo fiilistellä!  :)
T:KR

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2011, 07:46:08 ap kirjoittanut Kalle Rahkasuo »

Heinäkuu 01, 2011, 09:40:42 ap
Vastaus #223

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Ollaankin jo ooteltu Kallen väliaikaraporttia  :) Hienolta näyttää, ja varsin alkuperäisen mukainen.
Jos ei aikaisemmin, niin Imatralla 2012?

Ja huomasimpa että 20 000 kävijää meni juuri rikki, ken tunnustaa, tarjotaan huurteiset !   :P

- Juve
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Heinäkuu 01, 2011, 11:00:28 ap
Vastaus #224

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Moron,
lisää päivitystä... :)

Pienet vaaleat hippuset ovat hiontapölyä...
Harmi että Mikunia varten pitää tehdä katteeseen patti  >:(
En rupea kaasaria sorvaamaan lyhyemmäksi kun on TA125:n orkkiskaasari enkä jätä kaasaria auki ulkoilmaan syömään hiekkaa... ???

T:KR

[ylläpito on poistanut liitteen]