Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528173 kertaa)

Huhtikuu 11, 2012, 22:22:47 ip
Vastaus #285

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Moron,
monesko "next week" menossa...
T:KR

Vasta eka. :( Mutta perässä tullaan, toivottavasti en saa sua kiinni. ;D



Huhtikuu 11, 2012, 22:39:56 ip
Vastaus #286

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Moron,
monesko "next week" menossa...
T:KR

Vasta eka. :( Mutta perässä tullaan, toivottavasti en saa sua kiinni. ;D




Jokke ei taida toivoa tuota tilannetta radalla  ;D  ;D

Minarelli saatiin tänään tehopenkissä perus säätöihin ( Iso kiitos taas Moto-Imatran avuliaille miehille) !

Kyllähän tuo Ignitechin sytkä on vallan mainio ominaisuuksiltaan, "liikaakin" säätömahdollisuutta siinä tuntuu olevan yhdelle illalle  :D
Emme vaan ole vieläkään onnistuneet virityksessä, sillä tehot ei ole pudonnut muutoksien jälkeen sitä legendaarista 20%
päinvastoin, tulokseksi saatiin 14.1 hp / 14300 rpm. Tosin käyrässä on vieläkin se kuoppa ennen loppupirkaisua, mutta venyvyttä riittää.

Ja nyt näyttäisi siltä että lauantaina päästäisiin tulemaan alastarolle testaamaan.
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Huhtikuu 14, 2012, 21:36:35 ip
Vastaus #287

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Alastarolla käyty ja kone toimii hienosti ja jaksaa vetää kierrokset ylös asti, tosin tuon 14500 rpm. kröberin näytön jälkeen toivoisi vielä sitä n. 500rpm venyvyyttä, nyt loppuu veto siihen, (jää ns. "hätävara" pois)

Kuski ei kuitenkaan toiminut ihan noin hienosti ja jo heti avaus kierroksella piti tutustua rataan hyvinkin läheltä, ja kaikille tiedoksi, siellä pientareella ei kasvanut vielä leskenlehtiä. mutta plexin palasia kylläkin  :o

Noh. At:ltä ensiviikolla uusi plexsi tilaukseen ja nahkapukuun ommellaan pieni paikka  :-[

Rata oli kyllä liukas, varsinkin juuri tuossa jarrussa ennen sitä hevosenkenkä vasuria (kuin jäätä, taisi olla öljyä talven jäljiltä?) lämpötila +3 ja vettä tihmutti kokoajan.

Summarum.... Vaikka osallistujia ei ollut kovinkaan runsaasti (johtuen ilmeisesti säästä) niin suuret kiitokset järjestäjille, ja kaikesta huolimatta vieläkin hymyilyttää  ;)
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Huhtikuu 19, 2012, 18:42:42 ip
Vastaus #288

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Joo, ei tullut sylinteriä. Mutta Marjtinhan lupas että se tuleekin "next week".

Lupasi lähettää kylläkin Bidalotin tekemän Derbin sylinterin heti "next week" lainaan siksi kunnes oma saadaan koneistamolta. Pääsee ainakin kokeilemaan penkissä "next week" ja sitten aerodynamiikkatesteihin salaiseen paikkaan seuraavalla "next weekillä". Sitten "next week" ehkä Motoparkkiin ja sitten onkin jo se "next week" Jurvassa.

Pyysi palauttamaan sylinterikitin kun olen saanut omani. No jaa, ehkä "next week".

Kuinkahan tarkkaan Jurvassa ratsataan sylinterit, ei ole ihan ajan hengen mukainen. Ja mitenkähän konekortin haku onnistuu väärällä sylinterillä?

Palaan asiaan "next week".

Huhtikuu 26, 2012, 22:29:16 ip
Vastaus #289

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Jees, hyvin pitää toimitusaikataulu.

Nyt sitten selvisi että ei se minun oma sylinteri olekaan Saksassa sen ainoan CNC-koneistajan hoidossa, vaan se onkin yllättäen Gilardonilla Italiassa :o. Ja ne italialaiset ne vasta hitaita onkin.

Derbin lainasylinterin piti siis lähteä viime viikolla ja olla minulla next week. Tänään sitten selvisi (lähettämäni painokelvottoman sähköpostin jälkeen) että se lähtee huomenna kohti Finlandiaa. Eli on siis minulla next week.

Jos Jurvassa joku ajaa liitekuvan näköisettä vemputtimella niin varokaa, se on testiajossa sitten. Laitan tuon kuvan teippaillusta vätkyttimestä kun Harri pyysi. Saa sitten sanoa että olisi varmalla tehnyt paremmat teipit ;D. Laitoin noihin mopon iskareihinkin Marzocchin tarrat kun niitä oli niin paljon. Se on vähän niinkuin paikkavaraus oikeille Marzuille.

Noista teipeistä pätkähti mieleen: Onkos jollakulla kuvaa sellaista vanhanajan Bowling-pelistä joita roikkui baarien seinillä? Tarvitsisin mallikuvan siitä tarrasta missä sanottiin että "Täyskaadosta savukerasia ja vapaapeli". Meinasin laittaa Kreidleriin sellaisen.


Näihin kuulumisiin, palataan asiaan ensi viikolla.

edit: unohtu sitten se kuva.


[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2012, 22:31:02 ip kirjoittanut Jouko Pajunen »

Huhtikuu 27, 2012, 21:32:28 ip
Vastaus #290

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Moron,
next week rules...  ::)
Taitaa mun Reitleri olla next year...
No, ainakin tuun Jurvaan kattomaan jos RG toimii talven jäljiltä, jos ei niin sitten nelitahtijuntalla?
Toivottavasti saat kuntoon!
T:KR

Huhtikuu 27, 2012, 21:52:16 ip
Vastaus #291

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
No justiinsa tuli sähköposti jossa kerrottiin että tilapäinen "Rescue cylinder kit" on lähtenyt Finlandiaan.

Pitäisi olla Martijnin virittämä Bidalotin sylinteri, ei kuulemma häviä tehoissa paljoa Emot-DRM:n sylkälle. Tosin lohkot on nyt muokattu aivan toisenlaisille kanaville, ja sylinteriä pitää kuulemma nostaa 2mm ylöspäin. Lisäksi jäähdytysletkut pitää vetää uusiksi ja pakoputken lähtö tehdä uusi. Pakoputkikin on tietenkin mitoitettu tuolle DRM:n originaalisylinterille mutta nyt saa savupiippu kelvata toistaiseksi.

Pääasia on saada Kreisi radalle. Tallissa taipuu jätkä pyörän päälle mutta radalla näkee vasta pystyykö siinä vielä tekemäänkin jotain.

Mutta kuitenkin:

Paistaa se päivä joskus risukasaankin.


Huhtikuu 27, 2012, 22:33:04 ip
Vastaus #292

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Moro!
Kattelin noita kuvatuksia projektin vaiheista ja silmiin sattui tuo => https://picasaweb.google.com/117297454946998130210/50ccKilpuri?gsessionid=QzRjWV1Cc7OxM1QLtrYRYA#5563611847474672610 kuva, onko muistikuvaa mistä kyseinen napa on tempaistu?

Moro, Jussi taisi ihan vähän lainata sitä jostain 80cc Suzukista, PV:n rattaat istuu siinä nätisti. Jussi varmaan kertoo tarkemman mallin kun tulee linjoille.


Huhtikuu 27, 2012, 23:30:46 ip
Vastaus #293

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Haloo Warsova, linjoilla ollaan taas, juuri kotiutuneena tallilta mondeon koneen vaihdosta....

Tuo kuvissa esiintyvä napa on 71-72 mallin Suzuki A80 pyörästä. tosin sitä kavennettiin muistaakseni 35mm.

P.S Ja nyt Jokke laitetaan täys rähinä päälle jotta päästään Jurvaan...  ;) Ja muista paino, siis reilusti makkaraa ja olutta :P

Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Huhtikuu 27, 2012, 23:49:19 ip
Vastaus #294

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658

Huhtikuu 28, 2012, 22:38:00 ip
Vastaus #295

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Ryhäsen Jocke lähestyi minua muutamalla kuvalla jotka liitteenä, itse en ollut tietoinen hänen ajaneen 50cc pyörillä (Ruotsissa).

Tosin kuinkahan monta Suomalaista on näillä pikkupyörillä kilpailleet, nyt "tilastoja" tänne.
Mielestäni nämäkin pitäisi saada "kirjoihin ja kansiin".

Samalla kuvat kertonee siitä hienosta tekemisen ja ajamisen meiningistä mitä tämäkin laji oli aikoinaan!
Oottelen mielenkiinnolla lisätietoja ko. pyöristä, ja laittelen niitä sitten tänne.

Samalla nyt jännätään että saadaan kaikki kuntoon PM kisoihin ja ilmoittautumiset sisään.
Mutta huolestuttaa 50cc ilmoittautuneiden määrä 0kpl. Eikö Ruotsistakaan ole muka ketään tulossa tänne Jurvan kisoihin, siellähän näitä on harrastetaan hurjasti verrattuna Suomeen ??
 
Harmittaa jos saamme "taistella" Joukon kanssa siellä kahestaan  >:(

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Toukokuu 05, 2012, 21:14:32 ip
Vastaus #296

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Huomasin että taas oli viikko mennyt edellisestä tilanneraportista.

Itärintamalta ei siis mitään uutta eli sylinteriä ei ole näkynyt vieläkään. Ensi viikon aikataulu tuntuu pitävän hyvin.

Kun olis tuossa ylärivissä sellainen kirkkovenehymiö niin laittaisin sen nyt tähän.


Jurvaan tuli kuitenkin ilmottauduttua, voi olla että pitää vaan kurvailla varikolla. Potkuttelemalla.

Toukokuu 05, 2012, 23:33:34 ip
Vastaus #297

seppo savolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1024
  • Osapuilleen kasassa....
Äläs suotta sure ...., no ottaaha se pannuun saapumattomat osat.

Mut, mut vetäsin tolla 50-luvun "näköis" pelillä mailin matkan.No huiput tasasella , myötätuuleen
ol 99. Ajatus tossa muutoin aikaan ennen kilpatiimien synnyn.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 06, 2012, 13:57:35 ip
Vastaus #298

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Terve,
voihan harmi!  :'(
Kyllä tuohon jo vaadittaisiin todella iso "kirkkovenehymiö"! Siis osat vielä tulematta?
Oisko siitä mun tai jonkun muun ilmasylinteristä apua jos tekisit eka kisaa O2 version H20 version sijaan?
Tosin taitaan olla siihenkin jo kalenteri liian pitkällä?
Harmittaa puolestasi koska olit todella menossa Jurvaan kisaa ajamaan. Mullahan sunnuntaiajelijana ei ole kiire kuin Imatralle, jos ei tule valmiiksi niin ei sitten?
Jurvaan tulen kuitenkin katsomaan.
T:KR

Huomasin että taas oli viikko mennyt edellisestä tilanneraportista.

Itärintamalta ei siis mitään uutta eli sylinteriä ei ole näkynyt vieläkään. Ensi viikon aikataulu tuntuu pitävän hyvin.

Kun olis tuossa ylärivissä sellainen kirkkovenehymiö niin laittaisin sen nyt tähän.


Jurvaan tuli kuitenkin ilmottauduttua, voi olla että pitää vaan kurvailla varikolla. Potkuttelemalla.

Toukokuu 06, 2012, 16:33:03 ip
Vastaus #299

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Morjensta Kalle,

Kiitos Kalle tarjouksesta, pääset sitten työntöjoukkoihin jos mitään pyttyä ei ilmesty. ;D Mennään nyt kuitenkin vesilinjalla toistaiseksi.

Juu ei ole kuulunut kumpaakaan sylinteriä, mutta toivo elää vielä jos alkuviikosta tulisi. Harmittaa vaan kun ei ehdi yhtään testaamaan, varmasti löytyy pikkujuttuja (tai isoja) joita pitää muuttaa ajelun jälkeen. Nyt jos pääsee kierroksenkin ajamaan niin se on melkein kuin Maailmanmestaruus :).

Joka tapauksessa Kreidlerin julkistamistilaisuus tapahtuu Botniaringin varikolla, joten kaikki tätä juttua seuranneet sinne. Kuulette ainakin Jussin Minareetin livenä.

Kävin äsken ottamassa kuvat konekorttia varten, toivottavasti saa vaikka tilapäisen konekortin kun kuvista puuttuu sylinteri. Pitänee soittaa Elon Penalle maanantaina miten onnistuu.

Katsellaan ja kuulostellaan kuinka käy.