Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528620 kertaa)

Huhtikuu 05, 2013, 19:51:52 ip
Vastaus #345

miku sauren

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 72
Moi, onko kukaan lähdössä Linköpingiin. Mitä olen täällä kuullut, niin sinne on tulossa enemmänkin Hollantilaisia.
t. miku

Huhtikuu 21, 2013, 13:56:40 ip
Vastaus #346

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
moro
Ei tänäkesäsänä ainakaan pyörällä kun saa kasalle pitää vähän saada testi ajoa alle pyörälle ja kuskille.
Aika tiukka ajoasento,selkä kovilla, joutuu venytykselle.
Luisti systeemejä soviteltu,muutama kuva lisää.
https://plus.google.com/photos/100238779357097723198/albums/5815887435518279009?banner=pwa
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2013, 13:59:27 ip kirjoittanut juha p salonen »

Toukokuu 10, 2013, 23:44:04 ip
Vastaus #347

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Olisi tuolla tallissa Morbidellin oikeanpuoleinen sylinteri ja iskemätön (eli koneistamaton) kansi joita ajattelin tuohon näytösajomoottoriin.

Tuli sitten mieleen että olisiko jollakin ihan oikeaa tarvetta sellaiselle, noita van veenin kisapyttyjä kuitenkin on pilvin pimein  ::) maailmalla.
Tuon satsin kun muokkaa Kreidleriin niin sitten se tuskin enää sopii alkuperäiseen käyttötarkoitukseen.

Laitan tähän kuvan, kai sen joku tunnistaa millaisesta pelistä se on.



[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 12, 2013, 10:05:48 ap
Vastaus #348

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
Itse kyllä laittaisin jos saa kohtuullisella työllä,riippuen tietysti kysynnästä
Italiassa töytyy kuva viime keväältä,en kyllä kysynyt hintoja voi tietysti maksaa
sähläämistä kuvakoon kanssa aika pieni

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 25, 2013, 17:23:23 ip
Vastaus #349

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
http://ledob86.free.fr/NouveauSite/Documentations/porting.pdf
Ei ollutkaan tämä Juhannus kun mopo on valmis,jotain hienoa maalatut katteet tuli Jurvasta mukaan.
Ducati olisi tarvinnut huomiota akku loppu,bensa vanhentunuttta,bensaletku halkesi asvaltille ja startterin akku kaput,mutta pyörä
lopulta kuljetti kyllä miestä kohtuudella.
Runkoa maalattu omilla taidoilla,mutta koneen kasauksessa vaikeutta uuden kytkinakselin,eli 2:n vastapeluri ei ollut oikea,akseli väli
toisesesta päästä millin liian suuri.Vastapeluri löytyi Italian ebaystä tulee ensiviikolla toivottavasti.
Lainaus hollannin sivuilta jotain mittauksia.   
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2013, 09:49:52 ap kirjoittanut juha p salonen »



Heinäkuu 22, 2013, 11:42:49 ap
Vastaus #352

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
https://plus.google.com/photos/100238779357097723198/albums/5815887435518279009?banner=pwa

jotain kuvia,sähläämisen jälkeen alkupäähan näköjään.uudet rattaat väärien tilalle sopivat,sovittelua ja mittailua,sisäänvetoa ja ulostyöntöä
surrilaatikko sanois eräät,kytkinsarja ei oikein natsaa hammasvälys 1mm kun pitäs olla 0,1mm kosketus aika kärjessä tai vaihtoehtona
kasata yhdistelmä keskiö ja metallilevyt kuivasta,märästä loput-kitkapintaa jäi vaan puolet normaalista   
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2013, 13:27:30 ip kirjoittanut juha p salonen »

Elokuu 02, 2013, 00:41:49 ap
Vastaus #353

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796

Elokuu 13, 2013, 23:29:17 ip
Vastaus #354

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796

Elokuu 17, 2013, 20:41:33 ip
Vastaus #355

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
https://plus.google.com/photos/100238779357097723198/albums/5815887435518279009?banner=pwa
jonkinlainen kytkin yhdistelty kuivaa ja märkää,kesiö heittää reilusti,ahdasta ei ole monta milliä kytkinkoppaan niin tuli korkea
pitäisi sijoitella loput osat paikoilleen,ehkä joskus sais koekäyttettyä

Elokuu 25, 2013, 22:29:10 ip
Vastaus #356

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Unohda Juha ne "hoikat" pakoputket. Ei kulje sitten yhtään.

Lämppäreissä sillä ohuella ja lyhyellä putkella Motoparkissa 2.23 ja vanhalla (eli sillä millä on ajettu 2 kesää) kisassa 2.10.

Pääsuoralla sai just ja just viitosen pesään mutta kisassa oli jo shikaanin jälkeen vitonen ja täydet kierrokset.

Elokuu 26, 2013, 09:35:48 ap
Vastaus #357

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
En vielä rakentanut laihaa putkea,pitää olla erilainen vanha ja uskoa omaansa,mulla on ohuesta vaneerista tehtyjä malleja hollannin sivuilta ainakin viisi kappaletta jotka on lähellä toisiaa ainoastaan alku pituuksissa eroa.
Mitä Jussille tapahtui kun pääsi vain kierroksen 

Elokuu 26, 2013, 22:11:31 ip
Vastaus #358

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Moi Juha,
todistin ainakin viikonloppuna sen, ettei ikinä kannata kehua miten hyvin joku toimii.

Päivällä eräälle pyörän tutkijalle jutellessani kehuin miten varmatoiminen Minarelli on ollut  ;D

Lämmittelyssä pyörä toimi hienosti, veti normaalisti mutta ei kiertänyt 14.000 rpm enempää, huippuja takasuoran päässä huimat 123 kmh.
En tiedä mistä johtuu 2000 rpm puuttuminen?

Kisassa sitten pääsin kierroksen kun veto loppui kuin veitsellä leikattuna. Ihan kuin kytkin luistaisi mutta kahvan liike ja ponne on kuitenkin ok.
Eikä kuulunut posausta eikä rutinoita.

Olisikohan vikana ensiövedon rattaan kiinnitys?
Sehän muistaakseni on tässä pelkällä kartiolla ilman kiilaa ja mutterilla kiristys, jos sieltä luistanut, niin nyt sitten on rattaan kartio paskana, kuten kampuran pääkin?
Asia selvinnee syksyn tai talven aikana, nyt ei kiinnosta tippaakaan tutkia tuota käkätintä.

Muuten hieno viikonloppu järjestelyineen, josta kilpailun järjestäjille kunnia. Upena ilmankin olivat tilanneet !
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Elokuu 26, 2013, 23:07:03 ip
Vastaus #359

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658

En tiedä mistä johtuu 2000 rpm puuttuminen?


Minä olen ihmetellyt samaa koko kesän. Edelliseen kesään nähden puuttuu 2000-2500 kierrosta, kone on aivan sama kuin oli viime kesänä (kuivakytkintä lukuunottamatta).

Olisiko bensiinissä tapahtunut jotain? Shellin 99 muutti ainakin nimeä mutta muuttuiko myös koostumus?