Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528171 kertaa)

Syyskuu 09, 2013, 12:41:25 ip
Vastaus #360

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
Oli yritystä oman mopon kanssa Räyskälään mutta mopo ei ollut samaa mieltä.
Paikalla oli Kalle jonka Kreidleriä en ollut elävänä nähnyt täydellistä käsityötä josta sai intoa ja ideoita,vastauksia moniin kysymyksiin.
Veräväinen,Rehakka ja Väyrynen edustivat Puch mopoja,omansa kun saisi radalle,samaan paikkaan Imatran mopot ja tämä juokko
olisi hieno joukko 50cc kilpureita. 

Syyskuu 19, 2013, 10:00:59 ap
Vastaus #361

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
http://forums.autosport.com/topic/98711-1962-1983-the-years-of-fast-racing-mopeds/
helpompaa kieltä,Kinnusen Matti on kuvassa voisi olla vaimonsa kanssa,pyörän katteessa lukee Delta aika, lopussa ketjua 25 ja eteenpäin

Syyskuu 19, 2013, 23:23:17 ip
Vastaus #362

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
No niin, kesä -13 on taputeltu pakettiin. Viisi kisalähtöä ja Pärnun "paraati".

Aika laittaa kulut pakettiin:

- 10 litraa bensaa ja 3 desiä A747:aa.
- Varmuuden vuoksi vaihdettu mäntä (jo kaksi kesää ajettu, virheetön ja mittojen sisällä).
- 3 satsia O-renkaita sylinterin ja kannen väliin.
- Yksi NGK B9EG tulppa vaihdettu (oma hölmöily, ei startannut kaasarin tulppa päällä)
- Akku ladattu joka lähdön edellä.
- Renkaat vaihtokunnossa, etukumi alkaa pykimään sivusta.
- Uusittu Pärnussa katkennut vesiletkun klemmari.
- Ketjut rasvattu kaksi kertaa.

Ja ihan penteleen paljon rahaa osallistumismaksuihin, lisensseihin ja Motorhomen diisseliin.

Tuloksena ihan hieno kesä, ja ilmeisesti pyttykin, ehkä löytää tiensä Imatralle joskus.

Oli yritystä oman mopon kanssa Räyskälään mutta mopo ei ollut samaa mieltä.
Paikalla oli Kalle jonka Kreidleriä en ollut elävänä nähnyt täydellistä käsityötä josta sai intoa ja ideoita,vastauksia moniin kysymyksiin.
Veräväinen,Rehakka ja Väyrynen edustivat Puch mopoja,omansa kun saisi radalle,samaan paikkaan Imatran mopot ja tämä juokko
olisi hieno joukko 50cc kilpureita. 

Joskus, joskus vielä.

"Juoko" Pajunen



Syyskuu 30, 2013, 22:36:01 ip
Vastaus #364

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
Nyt se tapahtui että mopo lähti käyntiin,oli ensi yrityksellä "pyörijä"väärin laitettuna etureuna pik-upin keskelle ja mäntä ylhäällä mutta soitto
Ismolle ja tietysti unohtunut että että takareuna keskelle niin lähti toimimaan.
Paikallaan kyllä kiersi ja kävi tyhjäkäyntiä mutta ei saanut kytkimelläkään oikeen liikkeelle isompaa tyhjäkäynti suutinta pitää laittaa.
Osia putoili ja pieni vesi vuoto,vaihteen siirtoakseli näköjään jumittaa,olisiko lohkot saaneet kipeätä,koneen oma akseli oli reilusti
vääntynyt,ehkä pitää kone vielä purkaa,harmi.
Kaasarissa ei ole ryyppyä piti rukkasta laittaa eteen että käyntiin,katteen kanssa voi olla hankalaa niin pieni väli. 

Syyskuu 30, 2013, 23:38:32 ip
Vastaus #365

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Hyvä Juha!

Siitä se lähtee.

Hommaa vaan ryypyllä varustettu kaasari, helpottaa elämää kummasti. Minulla ei kestä ryyppy päällä (tai siis kaasarissa  :P), mutta tilasin juuri uudet ryyppyhilut. Kreidlerin Mikunissa taisi olla 60 tyhjäkäyntisuutin ja viimeiksi ajaessa 200 pääsuutin.

Eikös sulla ole Minarellissa 39.7 millin isku? Silloin kun laitat pyörijän liipasimen jättöreunan pickupin etureunan kanssa tasan ja ennakoksi 4mm, on perusennakko 15 astetta. Se vaan Ignitecin asetuksiin ja a vot. Kuvassa selventävä esimerkki ja minulla toimivat ennakot Ignitecissä

Niin, ja vaatii kuvia tai ei uskota  ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 30, 2013, 23:52:23 ip
Vastaus #366

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
Mulla on pyörijä 60astetta,siis se kohouma ja taas uskoin Ismoa sen takareunan suhteen,pääsuutin varmaan 240 mikunin numeroissa.
Pystytkö katsomaan strobolla oman ennakkosi,olis kiva tietää mitä oikeasti on.

Lokakuu 01, 2013, 06:15:28 ap
Vastaus #367

Ismo Hakamäki

  • Vieras

Lokakuu 10, 2013, 21:24:02 ip
Vastaus #368

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
https://plus.google.com/photos/100238779357097723198/albums/5815887435518279009?banner=pwa
taas piti käytellä,tyhjäkäynti suutin porattuna 0,8mm poralla ja nyt vasta pääsuutin 240
aika hirvittävästi piti kierrättää mutta sitten kyllä lähti,mutta suora oli liian lyhyt ja rupes hirvittää papaa vauhti
pitäisi olla asvalttia ja suoraa,takapyörässä suunnittelu virhe rupesi laahaamaan
  http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fi&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.fi&sandbox=0&sl=auto&tl=fi&u=http://50iniepoca.forumfree.it/%3Ft%3D62074985%26st%3D165&usg=ALkJrhheWabJMh5KVz8epOc57h5fug_qLA
italian ukot laittaneet poosti reijät pakoaukkoon ja pidemmän ja laihemman putken,jos nyt käännöksestä ymmärrän,teho käyrään parannusta,
Jussi pitääkö ruveta poraamaan?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2013, 17:04:17 ip kirjoittanut juha p salonen »

Lokakuu 21, 2013, 13:29:41 ip
Vastaus #369

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658

italian ukot laittaneet poosti reijät pakoaukkoon ja pidemmän ja laihemman putken,jos nyt käännöksestä ymmärrän,teho käyrään parannusta,
Jussi pitääkö ruveta poraamaan?


Jaa, tämmöttissii boosteja vai?


[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 21, 2013, 17:21:07 ip
Vastaus #370

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
moro
Kuva väärinpäin,sust sellaset,pitäiskö ne tavaran oikeassa kohdassa
katoitko oli italian käyrissä eroa,10 sivulla,alhaalla tehot näköjään huonommat mutta kierroksia ja tehoa lisää
sais kierroksia reilut 500 lisää ja sitä tehoa
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2013, 17:42:32 ip kirjoittanut juha p salonen »

Lokakuu 21, 2013, 18:06:37 ip
Vastaus #371

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
moro
Kuva väärinpäin

No peijakas, niimpäs onkin. Seiskää käsillänne  :P niin näkyy oikeinpäin  :)

Lokakuu 30, 2013, 10:08:10 ap
Vastaus #372

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
http://www.classic50mx.com/
ruotsalaisia crossi mopoja
lukijoiden kuvissa pari rata pyörää
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2013, 10:22:25 ap kirjoittanut juha p salonen »

Lokakuu 30, 2013, 20:23:32 ip
Vastaus #373

Erkki Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3006
  • Napakelkkamopoilija
Tuommonen kuva oli vainaan tavaroissa.

Napahulluna on hyvä olla.

Marraskuu 03, 2013, 14:59:05 ip
Vastaus #374

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
http://www.elsberg-tuning.dk/etkreidler.html
tanskan mopo on valmis,se keskeneräinen
Edellinen kuva Jussin kilpuri,hieno