Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 537230 kertaa)

Maaliskuu 05, 2014, 15:46:51 ip
Vastaus #435

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1822
hurja kaveri ei sattunnu oleen kypärää ei sielä varmaan tarvi pitää mopolla ajaessa
ei toi asento olis kypärällä mahdollinen
https://plus.google.com/photos/100238779357097723198/albums/5815887435518279009?banner=pwa&partnerid=gplp0
https://www.youtube.com/watch?v=1rgfT-PlXqU
häviävän vahan menetelmä
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2014, 18:09:28 ip kirjoittanut juha p salonen »

Maaliskuu 06, 2014, 13:24:39 ip
Vastaus #436

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1822

Maaliskuu 06, 2014, 13:49:46 ip
Vastaus #437

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Martijnilla on vielä tälläinen sivusto jota se ei ole hirveesti mainostanut:

http://www.emot-crankshaft.com/


Maaliskuu 06, 2014, 14:50:40 ip
Vastaus #438

Atte Taipale

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2014, 14:53:24 ip kirjoittanut Atte Taipale »

Maaliskuu 06, 2014, 15:01:42 ip
Vastaus #439

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1822
laakereiden välissä stefa,kestääkö hirveesti lämmittää ja muutenkin helpompi käsitellä ei polta käsiä
noissa sattui olemaan tiukat sovitteet,lohkoissa löysät laakeripesät ja liimattu
kampiakseli ei hirveesti kestä puristaa,vääntyy jos kiree sovite-hirveetä selitystä
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2014, 15:15:40 ip kirjoittanut juha p salonen »

Maaliskuu 06, 2014, 17:17:08 ip
Vastaus #440

Atte Taipale

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
laakereiden välissä stefa,kestääkö hirveesti lämmittää ja muutenkin helpompi käsitellä ei polta käsiä
noissa sattui olemaan tiukat sovitteet,lohkoissa löysät laakeripesät ja liimattu
kampiakseli ei hirveesti kestä puristaa,vääntyy jos kiree sovite-hirveetä selitystä

Aaivan.

Maaliskuu 07, 2014, 17:23:33 ip
Vastaus #441

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1822

Maaliskuu 11, 2014, 19:43:13 ip
Vastaus #442

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1822
http://70racing.forum24.se/70racing-topic-5-0-0.html
ruatsalaisten sivu jolla ei ole paljon tapahtunut mitään pitkään aikaan,rungon mittoja löytyy rakentelu ohjeista



Maaliskuu 25, 2014, 02:26:41 ap
Vastaus #445

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Pikkuisen taas edennyt koneen väsäys:


Lohkot (osittain) täytettynä:



Kiillotettua kiertokankea, 12mm männäntapille (vakio 14mm), alkujaan Minarelli AM:stä :




Ei ihan tavallinen Riton kampura, tehty luistiohjaukselle. maksimi päittäisvälys asennettuna 0.05 mm.:




Alapään laakerointi, 2mm vakiota leveämpi alapää ja INAn laakeri.:


Maaliskuu 25, 2014, 10:57:31 ap
Vastaus #446

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1822
olisko ollut minunkin kampura riton tekemä vaikka emotin tekstit,sulla on vähennetty painoa minulla taas lisätty-katso tasapainotus painojen
paikat,hienolta näyttää . Täyteaineen määrä on vähän erilainen kreidlerissä kuin minarellissa ja helpompi
sä et luota yhteen koneeseen,pitää tehdä toinen ja parempi,mikä pytty tuleee onko van veen vai joku muu
mopo näköjää valvottaa,itse olen ryhdistäytynyt ja pistin koneen kasaan,mutta osat oli jo hukassa esim kytkimen keskiö mutteria etsin
puoli viikkoa oli jäänyt erikoistyökalun sisään piilloon,sitä pitää vähän lyhentää uusi keskiö taas erilainen
keula kolmiot yritän vielä vaihtaa pitäis saada poikkeutus 45mm:iin nyt 60mm,silloin jättö olisi jotain 88mm,taas riippuu olenko mitannut
keulakulman oikein 26 astetta noin

Maaliskuu 25, 2014, 20:54:04 ip
Vastaus #447

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
No, jos tuota nykyistä konetta olisi alkanut modifioimaan ja lohkot vääntyneet täytössä niin olisi voinut alkukesän ajot olla siinä.

Nyt kuitenkin meni ihan OK, ja kun noita osia kuitenkin on kaksin kappalein niin tehdään varakone. Hain tänään lohkot pois koneistuksesta.

Sylinteriksi laitan ihan Derbin sylinterin, laitoin tohon kuvaan todisteeksi sylinterin halkaisijan niin ei tarvitse turhaan aukoa varikolla konetta.


Maaliskuu 27, 2014, 22:12:50 ip
Vastaus #448

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1822

Maaliskuu 27, 2014, 23:26:28 ip
Vastaus #449

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Olen minä törmännyt noihin VHM:n mäntiin ja Kreidlerin männän hinta oli 100 euron kieppeillä, jos oikein muistan.


Muoks: Tuollahan niitä oli.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2014, 23:28:12 ip kirjoittanut Jouko Pajunen »