Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528627 kertaa)

Maaliskuu 28, 2014, 14:22:50 ip
Vastaus #450

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2014, 14:48:23 ip kirjoittanut juha p salonen »

Maaliskuu 28, 2014, 14:36:36 ip
Vastaus #451

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2014, 14:40:34 ip kirjoittanut juha p salonen »

Maaliskuu 28, 2014, 14:57:05 ip
Vastaus #452

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796


Huhtikuu 02, 2014, 18:19:49 ip
Vastaus #454

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
http://www.krabbenborg.eu/gearing/gearing.htm
nopeuksia/kierroksia laskemaan
ei mun kone osannut pyyteli jotain en tainnut minäkään
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2014, 09:20:35 ap kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 03, 2014, 08:54:15 ap
Vastaus #455

thorolf priester

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 470
Jos sitten kävisi niin että pyörien kasaamisessa tarttisitte apua niin sellainen homma onnistuu vaikka Porvoossa.
t. Tuirkka
Tallissa muutama Ariel


Huhtikuu 13, 2014, 22:10:49 ip
Vastaus #457

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796

Huhtikuu 14, 2014, 20:57:41 ip
Vastaus #458

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Tuossa olis mallia, jos joku haluaisi viiskymppisen tehdä:





Huhtikuu 15, 2014, 23:58:48 ip
Vastaus #459

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2014, 00:02:24 ap kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 16, 2014, 09:06:44 ap
Vastaus #460

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2014, 09:11:14 ap kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 16, 2014, 16:54:40 ip
Vastaus #461

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Moro täältä keski rämpsälästä Jokelle, Jussille jne......
Porukat on kyllä vääntänyt uskomattoman hienoja laitteita!
Mistä voisin kaivella esille kunnolliset säännöt näiden 50cc replicojen rakentelun suhteen. Foorumia jonkinverran kuolanneena ajatus 50cc raaserin rakentamisesta muhii takaraivossa mutta tietyt pelisäännöt olisi oltava ennen aloitusta ettei tulisi pelkkä show laite....
Mimmoinen runko mahdollinen? Jousitus? Moottori? Konekortti? Jne.......

Terv: Miika Valtonen
First Class In The WhiteTrash

Huhtikuu 16, 2014, 21:15:10 ip
Vastaus #462

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
moro
http://70racing.forum24.se/70racing-about163.html täältä varmaan kannattaa lähteä liikkeelle,svkmk:n säännnöistä on varmaan jotain
mutta aika vähän apuja
luokkia on kaksi uudemmat joissa levyjarrut lähtee -72 ja päättyy -83:een ja vanhempi sitä ennen
koneita joita on mahdollista turvallisesti käyttää on sach,kreidler ja minarelli näihin voi laittaa vesipytyt mutta niiden pitää näyttää
vanhoilta eli märkä tai kuiva kuori päälle jos käyttää nyky sylintereitä,jollain suzukin tai yamahan koneita en kyllä tiedä onko laillisia
lähtökohta kuitenkin että pyörä olisi aikalaisen näköinen tai kaltainen
rungon voi ostaa vaikka emot:ta tai tehdä itse replika,mittoja löytyy tältäkin ketjulta tai meiltä
elsberg tunning on kanssa hyvä sivusto,perustietoa
http://70racing.forum24.se/70racing-about164.html runko mittoja
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2014, 21:30:08 ip kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 16, 2014, 22:19:27 ip
Vastaus #463

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Ehtoota!
 
Eli ihan näin idea tasolla esim moottorista.... Tähän uudempaan luokkaan jos lähdettäisiin ropottamaan laitetta niin vaikka suzuki pv:n alakertaa olisi mahdollista käytää aihiona tjms.... ennen 83 valmistettua moottori tyyppiä.
 
Tottakai viivalla kuutiot alle viiskymmentä mutta onko alakerran oltava 50cc mallista alunperin? Kävi vain mielessä esim joku sopivan ikäinen rossipyörän alakerta esim YZ80, RM80 jne jonka muuttaisi 50cc. Löytyisi vain aika helpolla edelleen ja etuna saisi 6v laatikon jne....

Kaikenlaisia vanhoja rotteloita sitä on tullut vuosien varrella kunnosteltua ja neuroottinen Ebayn selaaminen,  tonkiminen + hutiostokset jostakin kaukaistaniasta niin ihan vain niistä viisastuneena....  Meikäläisellä olisi mielessä joku semmoinen budjet moottorin perusaihio jonka osia saa lähes joka kaatopaikaltakin... 8) Ei niin kovasti syletä vaikka parit lohkot joutuisi uhraamaankin.

Perhana kun noita uusia enduro Derbin sekä Minarellin am6 moottoreita voisi hyödyntää niissä kun olisi potentiaalia....

Yst terv: Miika Valtonen

First Class In The WhiteTrash

Huhtikuu 16, 2014, 22:50:03 ip
Vastaus #464

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
moro
en lähtis pv:n koneella,en tiedä miksei,mutta ruotsin suzukin kone jotai kummallista mitä ei koskaan suomessa ollutkaan
minarelli kuulemma halvin(elsbergin mukaan) esim. minulla P6,Joukolla kreidler joka yleisin ja saa parhaiten osia
puch tietysti unohtui,nää on olleet mini cross koneita eli 5 ja 6 vaihteisia ja hankala löytää eli kalliita
kuorien sisään voi tunkea uudempaa tavaraa,ulkonäkö on tärkein
minarelli esim tarvii kampiakselin kytkimen ja kytkimen akselin pytty DRM:n uustuotantoa 
tomoskin oli tietysti mutta ei taida kellään olla euroopassa paitsi valmistusmaasta tulleet aidot. kovasti muistuttaa soliferin konetta
mutta mistä osat jos niitä ajattelis
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2014, 23:10:54 ip kirjoittanut juha p salonen »