Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528175 kertaa)

Toukokuu 01, 2014, 22:36:27 ip
Vastaus #495

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Moron,
muistaakseni mäntäohjattu ellei sitten ollut uusittu. En katsellut tarkemmin.
T:KR

Kalle mites Veräväisen 50:n oliko mäntä ohjattu vai oliko luistia värkätty,vakoilitko?
[/quote]

Toukokuu 01, 2014, 22:59:04 ip
Vastaus #496

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2014, 23:46:00 ip kirjoittanut juha p salonen »

Toukokuu 03, 2014, 10:46:42 ap
Vastaus #497

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
katselin tuloksia näistä ilalian sivuilta,ajavat 50:llä ja 80:llä rinnan samassa sarjassa eli ei ihan samat säännöt kuin meillä
toinen ihmetys jos Minarelli MR6 kelpaa koneen aihioksi,se jo näyttää AM6:lta,ehkä siitä tulee harraste peli
 http://50iniepoca.forumfree.it/?t=60895109 tämä juttu,aika hirveitä kuvia
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2014, 11:27:41 ap kirjoittanut juha p salonen »

Toukokuu 03, 2014, 19:13:32 ip
Vastaus #498

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Tuo sylinterin valmistus vetää kyllä hiljaiseksi..... Perkl.
First Class In The WhiteTrash

Toukokuu 03, 2014, 20:24:51 ip
Vastaus #499

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
katselin tuloksia näistä ilalian sivuilta,ajavat 50:llä ja 80:llä rinnan samassa sarjassa eli ei ihan samat säännöt kuin meillä
toinen ihmetys jos Minarelli MR6 kelpaa koneen aihioksi,se jo näyttää AM6:lta,ehkä siitä tulee harraste peli

Aijai hyvä hyvä....   ;)
First Class In The WhiteTrash

Toukokuu 03, 2014, 21:24:32 ip
Vastaus #500

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
emotin sylinteri suoraa valusta oli 180€,kun justiin katoin ei mielestäni paljon,sitä voisi koneistaa ja pinnotus noin 150
tietysti siihen kansi ja kannen vesitila
koneista vielä olis Macal jota tehtiin Portukalissa varmaan Minarelli K6 lisenssi kone,joskus yritin sieltä englannilla kysellä ei tullu vastausta
malli oli M 83 tai jotain sellasta,jossa oli K6
toinen portukalin kone on Casal M112 jota emotin kaveri käyttää,tätä on harvoin tarjolla ja hinta noin 250-300
Morini UC6 oli vielä,Monark ja Ancilotti käytti Moto Morinia tai Franco Morinia mikä sen nimi oiken onkaan
Turbo Star taisi olla Monarkissa
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2014, 21:42:05 ip kirjoittanut juha p salonen »

Toukokuu 03, 2014, 21:54:45 ip
Vastaus #501

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Ancilotti ja Franco Morini tod näk.... Ancilotti on seksikäs motocross merkki :P
Sellainen pitää joskus saada kans......

Back to business.
Duunissa rakentelin ajatuksissani "mahdollista" 50cc raaseria ja voipi olla että se "harjoittelu" kappale väännetään tommosen uusenduron moottorin pohjalle ihan vaan hytikkaputkesta..... Sitten siitä oppineena katsotaan mitä tapahtuu.

Onko kellään tietoa missä tota yleisesti käytettyä Marzun 30mm keulaa on käytetty alunperin?
Jos jollakin on 50cc raaserin katteita ongelmaksi asti niin kiinnstusta olisi myös niille.

Yst Terv Miika Valtonen

 
First Class In The WhiteTrash

Toukokuu 03, 2014, 23:37:19 ip
Vastaus #502

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
katteet tuli sieltä,olisko ollut Niemisen Nipa Lappeenrannasta,Jussi tietää
putkea on kyllä mullakin kahdenlaista 20mm ja seinämä 2mm,1,5mm,mutta olisko Jussilla sitä 2mm seinämällä olevaa jota haettiin Tuoriniemeltä
tsekkiläistä kromimolyä. Sulle tulee sitten näytös peli jos et hanki oikeenlaista konetta,Joukolta kone niin tulis parempi
keula ebay.it tai ite tilasin keulan ja koneet mastercross siis täältä http://www.mastercross.net/accessori2.php?lang=en&t=usati
keuloja http://www.subito.it/annunci-toscana-italia/vendita/accessori-moto/?q=forcella%2030mm
kone http://www.subito.it/accessori-moto/beta-50-6-marce-modena-90408503.htm ja http://www.kijiji.it/annunci/ricambi-e-accessori/firenze-annunci-firenze/motore-minarelli-p6/63402582
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2014, 08:51:44 ap kirjoittanut juha p salonen »

Toukokuu 04, 2014, 10:00:32 ap
Vastaus #503

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
katteet tuli sieltä,olisko ollut Niemisen Nipa Lappeenrannasta,Jussi tietää
putkea on kyllä mullakin kahdenlaista 20mm ja seinämä 2mm,1,5mm,mutta olisko Jussilla sitä 2mm seinämällä olevaa jota haettiin Tuoriniemeltä
tsekkiläistä kromimolyä. Sulle tulee sitten näytös peli jos et hanki oikeenlaista konetta,Joukolta kone niin tulis parempi

Joo se virallinen laitos jos rakentuu niin siihen asianmukaiset kilkkeet...
Nyt tarkoitus olis lähinnä testata tota rungon valmistusta, meikäläiselle toi olis ensimmäinen joten kokemusta ei ton saralla ole ensinkään. Putkia on sen sijaan tullut taivuteltua joskus hytikkapajalla jopa leipähommana.
Omat projektit osien haalimisineen ottaa niin pirusti aikaa että hyvin joutaa tsäppäilemään tommosen testikappaleen siinä sivussa.
Eka virkkaus on kuitenkin se "harjottelukappale"....
First Class In The WhiteTrash

Toukokuu 04, 2014, 10:43:21 ap
Vastaus #504

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
joo,kyllä hydrauliputki varmaan on aika kelvollista,mutta omasta mielestä hinnalla (putken) ei ole niin paljon eroa että kannattais huonommasta
tehdä kuin kromimoly se vaiva mittailla ja vääntää,hitsata,sovittaa on mietittävä suhteessa putken hintaan
valmis rungot on mielestäni vedetty migillä ehkä paremmalla langalla,ja jostain luin että alle 3mm kromimolyä ei tarvis lämpökäsitellä
jos tigillä tai miksei perinteisellä kaasullakin hitsais
jos ei vielä satsais koneeseen voihan sen rakentaa siten että käy jälkeenpäin muuttaa toisellekin koneelle (viralliselle)
ps minarelli tarvii melkein alaputket ja kreidler ei,se pitäisi päättää kumpaa viralliseen koneeseen siten joskus päätyy
runkopukki http://50iniepoca.forumfree.it/?t=58142631&st=15
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2014, 20:27:06 ip kirjoittanut juha p salonen »

Toukokuu 04, 2014, 18:37:31 ip
Vastaus #505

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Moron,
eilen ajelin muutaman sata metriä MR6:lla. Oli tosin krossipyörä, eka testaus oli kysessä.
Aikas asiallinen moottori paitsi kytkin jouset! :(
Pyörähän oli Ancillotti krossiversio n.1984 vuodelta?
T:KR
"toinen ihmetys jos Minarelli MR6 kelpaa koneen aihioksi,se jo näyttää AM6:lta,ehkä siitä tulee harraste peli"

Toukokuu 04, 2014, 19:45:30 ip
Vastaus #506

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Iltapäivällä tuli käytyä ihmettelemässä Joukon Kreidleriä.
Mukavaa jutustelua, vinkkejä, ihmettelyä ja...... motti kainalossa kotiin.
First Class In The WhiteTrash

Toukokuu 04, 2014, 20:29:18 ip
Vastaus #507

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2014, 22:31:28 ip kirjoittanut juha p salonen »

Toukokuu 04, 2014, 23:33:36 ip
Vastaus #508

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Joo.... 1980 luvun runkotyylillä mennään koska itsekkin samaa vuosikertaa.
Nyt saadaan rungon jigi jo hahmoon.... vielä etupää aihiota odotellessa (1kpl 30mm Kawan Ar keuloja matkalla Imatralle....)

 
First Class In The WhiteTrash

Toukokuu 05, 2014, 18:06:43 ip
Vastaus #509

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Suomen kevätsää tarjoili tänään loistavan syyn pysytellä sisällä.

Tommosen linkin löysin http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=32372
Tosta tein pienimuotoisia mittauksia ja mittakaavaa selvitin parhaani mukaan.
Mittailin tosta tallinpöydällä nyt köllöttävästä moottorista tuon yläpuolisen koneen ja rungon yhdistävän kiinnityspisteiden etäisyyden ja sitten kalkuloimaan tulostimen tekemän A4 kuvatuksen mittakaavaa.

Toi kuva on vaan ärsyttävästi roikuksissa ja ei ole oikein täyttä varmuutta mihin suuntaan nuo putket tarkasti ottaen kaartuvat, vai kaartuvatko?
Jos jollain on tosta kuvasta strategiset mitat selvillä niin kovasti olisin kiinnostunut.
Tai jos ei ole kun kokonainen laite niin esim takaiskareiden yläpään kiinnityspisteiden etäisyys toisistaan jne.....

Yst terv Miika Valtonen
First Class In The WhiteTrash