Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528643 kertaa)

Toukokuu 20, 2014, 00:07:42 ap
Vastaus #540

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
moro miika
kolmiot kuskasin Aikuiskoulututus keskukseen,siellä tulee kohtuu hinnalla
materiaali varmaan riittää,eihän tällä crossia ajeta
emulaattorit varmaan auttais,paremmat kuskit kyllä käyttää euroopassa
http://www.racetech.com/page/title/Damping%20Rod%20Gallery
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2014, 08:28:43 ap kirjoittanut juha p salonen »

Toukokuu 20, 2014, 15:06:36 ip
Vastaus #541

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
moro jokke
laitoitko sellasen suuttimen jossa ei ole reikää?
mites tää on muuten luettavissa,vai oliko näkymätön roska

Toukokuu 20, 2014, 19:01:13 ip
Vastaus #542

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Itse asiassa ajatus umpinaisesta suuttimesta kävi mielessä, joten tarkistin sen. Kyllä siellä reikä oli  :)

Toukokuu 21, 2014, 22:04:12 ip
Vastaus #543

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Iltoja.

Budjetti keulakin alustavasti madallettu ja niputettu... Kamerasta perkl tyhjeni akku totaalisesti ja sain vain muutaman kuvan koneelle....
Eli (ilmeisesti) Helkama Raisun kolmiot ja Kawasaki Ar125 keulaputket on nyt sekoitettu keskenään.
Hmmm.... olkoot nyt keulan malli sitten "Raiska"  ;).
Paiolin kolmiot kairasin ihan autotalli varustuksella 28/30 milliin. Hieman mielikuvitusta, pylväsporakone, kunollinen hooni + selfmade ohjain ja avot. Homma onnistui kyllä yli odotusten kun jaksoi riittävästi mittailla ja olla muutenkin "hököllä". Ainut mikä ei oikeen kelpaa on toi emäputken akselin ja keulaputkien kulmien suhde toisiinsa, putkien kulmaa kolmioihin nähden ei uskaltanut noilla työkaluilla lähteä muuttamaan. Toi saa kelvata ainakin alkuun seuraavaksi sitten sitä jigiä virittelemään.

Taas kyselen muutamia mittoja perspektiiviksi niin paljonkos teillä on ylä ja alakolmion väli? Varmaan 12-16cm haarukalla liikutaan.....
Kuvia sätöstelyistä on siellä motot kalleriassa. Loput lyhennys kuvat laittelen kunhan kerkiän.

Terveisin Miika Valtonen
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2014, 22:28:46 ip kirjoittanut Miika Valtonen »
First Class In The WhiteTrash

Toukokuu 21, 2014, 22:50:14 ip
Vastaus #544

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
moro
mulla oli rungon emäputki 130mm pitkä siihen lisätään laakerit siitä tulee jotain lisää eli olisko 140mm
kuvasta arvelen että sulla on poikkeutus 30mm minulle se antoi 26asteen keulakulmalla jätöksi 105mm
paremman jätön antaa kelakolmiot joiden poikkeutus on 45mm eli 88mm, aion kuitenkin ensin testata tällä 105:n jätöllä
poikkeutusta voi hienosäätää epäkeskeisillä holkeilla ja ohuemmalla akselilla

Toukokuu 21, 2014, 23:16:37 ip
Vastaus #545

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
poikkeutusta voi hienosäätää epäkeskeisillä holkeilla ja ohuemmalla akselilla

Terve.
Miulla oli aikanaan 749 Ducatissa tommonen setti joten rakenne hyvinnii tuttu ja toimivuus taattu.
Hyvä huomio ja ehdottoman toteuttamisen arvoinen vielä kun saadaan tietyt tahot innostumaan "one of kind" kolmiopaketin työstämisessä.....
No sitä ennen pitää olla jotakin muuta valmista.......

 
First Class In The WhiteTrash

Toukokuu 21, 2014, 23:23:42 ip
Vastaus #546

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Kreidleri ei ole nyt tallissa niin en voi mitata mutta löysin tietokoneelta piirustuksen koneistamoa varten ja siinä keulakolmioiden väli oli 140mm.

Toukokuu 21, 2014, 23:58:30 ip
Vastaus #547

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Kiitokset taas kerran mitoista.
Voisin kuvitella että näillä painoilla / mitoilla toi reilu 100 jättö ei ole mitenkään aivan kohtuuton. Hieman rauhallisempi käytös voipi olla vaan hyväksi joten kannattaa testata eri setuppeja.
50cc raaseri ei ole mikään mörssäri joten hyvinkin kääntyy jo "lähes silmämunaa liikuttamalla" vaikka hieman isommallakin jätöllä joten näinollen pieni vakaus voi tehdä jopa pelkkää hyvää....



 
First Class In The WhiteTrash

Toukokuu 24, 2014, 17:41:31 ip
Vastaus #548

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
No niin, Jurvan kisa takana.

Perjaina oli niin kuuma, että suli renkaat alle. Piti tulla radalta pois kun luulin että takarenkaalle oli vuotanut öljyä, oli niin liukas.

Tänään ei sitten taas käynnistynyt millään aika-ajoon, myöhemmin lähti takarenkaasta heittämällä.

Kisaan laitettiin renkaasta käyntiin, mutta sitten ajossa ei tominut yhtään. Sammui aina samassa kohtaa siinä pitkässä vasemmassa ennen paluuta vanhalle radalle. Maaliin kuitenkin.

Varikolla aloin laskea bensaa pois tankista, niin se tuli tipoittan. Ilmeisesti bensahana tukossa. Kuitenkin hyvä kun nyt "vika" selvisi.

Toukokuu 24, 2014, 18:23:19 ip
Vastaus #549

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
yksinkö ajelit,oliko muita 50cc kuskeja
toivottavasti ei tullut yli kuumentumista,sellasta olis voinut käydä
tarkasta ettei ole tankki alkanut sulaa jos on lasikuitua,hanan suodatttimessa on sitten hartsia jos sulaa ja ei bensa kulje normisti
mä itse yritän epätoivosesti hiplata mopoa ajokuntoon ei oikein edisty,hämäläistä toimintaa
https://plus.google.com/photos/100238779357097723198/albums/5815887435518279009?banner=pwa&partnerid=gplp0
sekaisin olevaan kuvaryhmään jotain silikoni mötiköitä lisää
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2014, 11:21:50 ap kirjoittanut juha p salonen »

Toukokuu 24, 2014, 22:20:22 ip
Vastaus #550

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Katsastusta lainaten: "Pikku vika, helppo korjata".  ;D

Toukokuu 26, 2014, 17:43:25 ip
Vastaus #551

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
jokke
mites helppo vika,onko analyysiä tehty- vai pitääkö antaa hetki levätä miehen tai mopon

Toukokuu 26, 2014, 19:10:16 ip
Vastaus #552

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Morjensta,

Justiinsa sain mopon talliin takaisin. Ei ole vielä ehtinyt tutkia vikaa mutta kävin tilaamassa uuden samanlaisen hanan.

Tankista kaasarille tuli ennen Jurvaan lähtöä uusittua kaikki letkut ja suodatin, vain hana jäi vanhaa  >:(

https://picasaweb.google.com/lh/photo/x5j8HdC7RYwVRdMYnmuSIp53ClY1taw_KZLS2EqiK5c?feat=directlink



Toukokuu 26, 2014, 20:19:24 ip
Vastaus #553

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Pari vuotta sitten oli mun Suzuki TR 250 sama ongelma ja se paljastui niinkin älyttömäksi että Englannista tilatusta hanasta oli
tiiviste puristunut tukkien bensansaantia. Alumiinitankista kun ei tule sellaista moskaa kuin lasikuituisesta.
Kyllä sitä vikaa itkettiin ja haettiin. Kaikista huvittavinta että pyörä oli toiminut ennen Imatraa aivan hyvin ja mikseit olisi
sillä Orivedellä ja Lahdessa ei päässyt edes viitosta tai kuutosta käyttämään ja urkua ei oikein tarvinnu avata.
Eniten pettynyt oli sponsorini joka sai ajaa sattuneesta syystä kaikki sen pelin kilometrit.

Toukokuu 26, 2014, 20:26:54 ip
Vastaus #554

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Vika löytyi, mutta ei hanasta sittenkään.

Nämä uusitut filtterit (jollaista on nyt 2 kautta käytetty) onkin aika piikasia. Kannattaa puhallella testimielessä kulkeeko edes ilma läpi ennen kuin laittaa letkuun kiinni. Käyttämätön varasuodatinkin oli nimittäin niin ahdas että tuskin menee bensa ja öljy läpi. Hitto kun tuli hävitettyä se vanha suodatin, olisi voinut verrata virtausta.

Suodattimen etsintään siis.