Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528176 kertaa)

Kesäkuu 08, 2014, 22:18:16 ip
Vastaus #570

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
ei päässyt derbi radalle,perjantaina kulki ehkä 60 ja launtaina 30 ei lähdetty viivalle näillä nopeksilla
kaikenlaista suutinta neulanasentoa monenlaista ei ymmärtänyt oliko rikasta vai laihaa
sylki ulospäi,tuntui kuin paukku ei olisi kulkenut oikeaan suuntaan,kylmänä paikallaan saattoi kiljahtaa vaihtovalolle mutta ei kestänyt kaasua
ja tuntui kun rajotin olisi tullut vastaan
pakoputkessa liian pieni pilli pitäis olla 16mm(ohje) mutta on 14mm
olis ollu toinenkin putki,syksyllä koeajettu mutta oli tampereella
vähän koettelee luottamusta omiin taitoihin,vaimo kysy harmittaako,kai vähän sitäkin
onneksi Jokke voitti ja ajo rataennätyksen lauantaina
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2014, 22:21:23 ip kirjoittanut juha p salonen »

Kesäkuu 09, 2014, 10:37:28 ap
Vastaus #571

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Houdi!
Harmi ettei Juhan Derbillä päästy kunnolla ajamaan.
Voisiko olla sähköprobleema? Tuskin pakoputki tai kaasari kuiteskaan ongelman lähde....

Jokella ilmeisesti pelit lauloi vailla murheita  :D.

Meikäläinen ei jälleen ole pahemmin pajan lattiaa kuluttanut kun leipätyö pitää ukkelin turhankin kiireisenä.
No... jotakin pientä pohdittu ja testikappaleita tutkittu ja raavittu päätä.
Uudemman mallin Derbin sylinteristutus Kreidlerin lohkoon lopetettu (sylinterin keskitys ja kanavat ihan liian suuren vaivan takana) ja tilalle mietitty joko vanhemman Derbin MHR sylinteriä tai Aerox Yammun MHR pyttyä kunhan saan sellaisen jostakin syynättäväksi.
Olen mietiskellyt tuota kytkinpuolen lohkon täyttöhitsausta koska kun toi huuhtelukanava on kairattu oikeaan mittaan menee peukalo tälläkertaa lohkoon tulleesta reijästä läpi ja sen seurauksena yytsin tomosen plan-B vaihtoehdon.

Mitä jos ei täyttöhitsaisikaan lohkoa vaan tekisi alumiinilevyn joka sovitetaan lohkon kylkeen (kuvagalleriassani evo I versio).
Levyn ja lohkon väli täyteen tötinää (kemiallista metallia) ja alsalevy lohkon kylkeen pulteilla kiinni. Sen jälkeen odotetaan tötinän kuivumista ja ei muuta kun snurra kouraan ja avartamaan lohkojen huuhteluita...
http://www.motot.net/galleria/kuva204808/

Käykäähän ihmettelemässä ja kertomassa mietteitä

Ps Otitko Jokke ne renkaat talteen? Voisin tulla noutamaan ne vaikka tällä viikolla. Kiinnostaisi muutama juttu siitä Bidalotin pytystä ja lohkoista nähdä....
Terveisin Miika V
First Class In The WhiteTrash

Kesäkuu 09, 2014, 12:00:28 ip
Vastaus #572

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Moro,

Nyt on kotiuduttu ja kalusto taas tallissa.

Kreidleri lauloi ihan hyvin muttei vieläkään kiertänyt kuin 12-13000. Ajoa haittasi myös se että piti ajaa ryyppyä säätäen lauantaina ja sunnuntaina.
Nuo uudet Heidenaut, siis vielä vanhalla kuviolla, toimi hyvin, ei kuorinut kumia reunoille niin kuin nuo vanhemmat. Selvästi erilainen kumiseos.

Perjantaina ei ollut ajanottoa, mutta lauantaina aika-ajossa meni vanha rataennätys 1.44.567 vuodelta 2008 rikki, ajalla 1.43.619.
Kisassa tuntui pyörä kulkevan vielä paremmin, 1.38.103.

Sunnuntaina meni vielä warm-upissa 1.40.572. Kisassa sai vielä vähän petrattua toiseksi viimeisellä kierroksella ja uusi rataennätys 50cc:llä on nyt 1.37.626.

Viimeisellä kierroksella olikin sitten vähän tapahtumaa:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/IvaJfd1TpFFyvuzP0x5EetMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

Lähtö voitettiin 6:lla kierroksella, ja minä hävisin, vaikka ajoin 7 kierrosta  ;D


Ryypyn tarve johtuu ilmeisesti luistikannen stefan pettämisestä, pitää tänään tutkia tarkemmin. Varastefa löytyi kyllä mutta oli Imatralla.

Ne vanhat renkaat löytyy tallista, ei muuta kuin ilmoitat vaan milloin haet, minä ollen kesälomalla.



Kesäkuu 09, 2014, 15:25:00 ip
Vastaus #573

Pekka Kärävä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 880

Kesäkuu 09, 2014, 17:09:17 ip
Vastaus #574

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Kiitoksia Pekka.

Vielä pitäisi vähän syöttöä saada lisää, meinaa piru karstoittua umpeen

Ja selvisi sen ryyppypakkokin, aivan kuten epäilin, oli luistikannen stefa antautunut.

Ja perinteitä noudattaen asennukset tapahtuivat 70-luvun tyyliin, paitsi sitten kun sääsket ajoivat talliin.


Kesäkuu 09, 2014, 18:46:28 ip
Vastaus #575

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
moro
miika,alumiini epoksilla varmasti onnistuu mutta ulkonäkö kysymys mielestäni
Barakit ja Bidalot emotin valikoimissa,joten nämä ainakin hyviä eikä maksa hirveitä

Kesäkuu 09, 2014, 19:22:39 ip
Vastaus #576

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
moro jokke
hyvä että löytyi vika eikä ollut mitään vaurioo männässä olis voinu,mulla olis se telon stefa vapaana jos olis oikeen kokonen on kyllä tallilla
enkä muista kokoa

Kesäkuu 09, 2014, 21:34:47 ip
Vastaus #577

Antti Mäki-Paavola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 277
  • Yamahamaha
Moro.
Joo tulihan sitä käytyä itsekin menoa ihmettellemässä Jurvassa lauantaina, Joukon ja Juhan jutuissa tuli käytyä useaankin otteeseen päivän aikana.
Hieman harmitti kun Juhan erittäin kaunis Derbi ei sitten suostunutkaan toimimaan niinkuin piti, mutta kyllä mä vahvasti uskon että jollain yksinkertaisella jutulla se lähtee pelittämään. Joukon Kreidler näytti liikkuvan hienosti, mahtavasti laittoi sille Voshodille kampoihin. ;D

Laitoin tuonne topicin pystyyn, josta löytyy linkki kuvagalleriaani kisoista. Pari videotakin löytyy Kreidlerin liikehtimisestä.
Yamahat YZ125K '83, YZ125L Enduro '84, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Tunturi Sport '73
Lusifer-Suzuki S Supermotard

Kesäkuu 09, 2014, 22:33:14 ip
Vastaus #578

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
moro
miika,alumiini epoksilla varmasti onnistuu mutta ulkonäkö kysymys mielestäni
Barakit ja Bidalot emotin valikoimissa,joten nämä ainakin hyviä eikä maksa hirveitä

Minkä merkkistä alsa epoksia olet käyttänyt?
Tohon moottoriin kun istutetaan eri vehkeen sylkky niin siinähän meni alkuperäisen "raaserimoottorin" ulkonäkö kertaheitolla joten uhrataan se kytkimenpuolen lohkokin samaan syssyyn :P. Nythän toi ei ole kun karkeasti snurralla työstetty pala alumiinia joka painettu sinitarraklöntillä näön vuoksi paikalleen kuvausta varten (omastakin mielestä sitä voisi hieman "siistiä" ennen lopullista asennusta).

Emotilla näyttää olevan sylkkyjä ja kävin tänään Joukolla yhtä pakettia ihmettelemässä. Asialliselta se näyttikin ja todennäköisin vaihtoehto mutta käyn vilkaisemassa vielä noi mainitsemani Malossin vaihtoehdot. Männät yms saisin näin suoraan kivijalka kaupasta..... Emotille tehtävä tosin aikanaan jokatapauksessa tilaus luistiohjaus sarjasta.

Terv: Miika Valtonen

First Class In The WhiteTrash

Kesäkuu 09, 2014, 22:51:34 ip
Vastaus #579

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
moro
devcon oli mitä emot myi,ostin suomesta oli 200g ja 70€ ja lisää isomman lähelle 1kg oli 100€ nyt en muista merkkiä
jos et osta replika pyttyä niin pitäs olla kuori päällä mikä näyttää vanhalta
Jokke laittoi wyrtin tavaraa,jussi myy
laita kunnon mäntä sieltä kivijalkakaupasta,ei kannata riskeerata   

ps se toinen epoksi oli weicon
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2014, 08:31:44 ap kirjoittanut juha p salonen »

Kesäkuu 09, 2014, 23:33:02 ip
Vastaus #580

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Miika:

Se sylinteri kannattaa ottaa suosiolla 40mm reiällä, siihen saa Emotilta 39.94 - 39.99 mäntiä hintaluokassa 60-115 euroa kappale. Tuo karstainen 60 euron mäntä on ollut päällä viime syksynä Motoparkissa ja Audruringillä Pärnussa sekä yksi + kaksi kisalähtöä tänä keväänä Jurvassa (+aika-ajot, vapaat treenit). Se on aivan iskemättömän näköinen ja mitoissa. Edellinen mäntä kesti kaksi kautta ja vaihdoin sen vain varmuuden vuoksi. Se on reissussa mukana sisäänajettuna varamäntänä.

Derbin vakiomitoilla 39.88 et varmasti saa yhtä hyviä mäntiä. Ehkä :P

Minun pitää tilata Hollannista pari osaa ja tiedän yhden paikan josta saa niitä lasikuituisia "dummy" sylintereitä. Ne on älyttömän paksuisella seinämällä tehtyjä mutta eiköhän niistä saisi tehtyä (=teetettyä) parempia ja keveämpiä. Voisin ottaa yhden malliksi.

Tuo alumiinipalajuttu on ihan OK, se systeemi on ihan yleisesti käytössä Keski-Euroopassa, ja mitä puhuttiin sen palan kiinnittämisestä niiden moottorin pulttien avulla kuulostaa erittäin järkevältä. Ja luistipuolelle löytyy pari muuta vaihtoehtoa Emotin lisäksi.

Juha:

Se stefa on 14 x 25 x 5, ja ei meinannut löytyä sieltä missä sen olisi pitänyt olla. Lopulta löytyi, siitä laatikosta mikä oli Jurvassa mukana :embarassed:

Vehje on jo kasassa, ei puutu enää muuta kuin plexi. Josta tuli mieleen, onkohan kukaan tulossa Kemoraan Kiuruveden ohi?


Kesäkuu 11, 2014, 14:51:47 ip
Vastaus #581

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
miika,http://www.elsberg-tuning.dk/etkreidler.html varmaan tämäkin ollut,sopii sulle malliksi
omaa pähkäilty,piirsin joken pyörän sytkä asetuksia paperille jotta sais selville mikä ero nykyisiin,näyttäis paperiila että ennakosta puuttuis
15astetta,vois stropolla lopultakin kattoo ja muuttaa joken asetus ennakkoon - antaa pyörän(kuskin) levätä hetki
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=2&hl=en&rurl=translate.google.com&sandbox=0&sl=it&tl=fi&u=http://50iniepoca.forumfree.it/%3Ft%3D43987929%26st%3D15&usg=ALkJrhjfUZUnfO6TYjKIKiIHkmRWlYTQsw
taas vanha juttu miikalle
https://plus.google.com/photos/100238779357097723198/albums/5815887435518279009?banner=pwa&partnerid=gplp0
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2014, 18:03:01 ip kirjoittanut juha p salonen »

Kesäkuu 11, 2014, 21:18:55 ip
Vastaus #582

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Nyt löytyi tarvittavia kuvia Juhan linkistä suunnittelun tueksi.....
Tossa ekan linkin Minarellin kampikammion yläpuolelta otetussa kuvassa on juuri se meikäläistä askarruttava homma hyvin esillä. Samoin alumiini plootun käyttö seuraavassa. 

Katselin noita Weiconin tuotteita kun niitä saa paikallisesta kaupasta. Weicon HB-300 ominaisuudet on lämmönkeston yms osalta F alumiiniepoksia paremmat. Onkohan mitään tseksuaalista merkitystä tai estettä ton teräsepoksin käytössä ko hommiin?
Pitänee huomenna käydä yytsimässä purnukan hintaa.

Terv Miika Valtonen
First Class In The WhiteTrash

Kesäkuu 14, 2014, 18:21:51 ip
Vastaus #583

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792

Kesäkuu 15, 2014, 19:26:07 ip
Vastaus #584

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
moro
keskiviikkona laitoin emotin Martijn:lle selostusta ongelmasta ja vastaus oli että laita 1,2mm ennakko ja ignitekistä säätö pois,
alhaalta voimaton mutta ongelman etsiminen vois lähtee tästä
homman aloitin laittamalla Joken asetukset ja pyörijän sektorista otin 10astetta pois, käynti oli aika hyvää
naapurilta lainattulla srtobolla katsomaa,huomasin että kipinä tuli jus siinä mihin oli pyörijä laitettu eli pyörijän alareunan ja pikupin alareunan
kohdalla eikä kierroksillakaan tullut muutosta,ohjain boksista oli asetukset nollassa
heittokello paikalle,1,2mm ennakkoa ja pyörijän alreuna ja pikupin alareuna samalle linjalle
ajokoe antoi toiveen siitä että tämähän voi toimia,mutta kyllä kierroksia piti tarjota reilusti
pakoputki oli saanut paksumman peräpillin
pitäs näköjään tarkastaa,eikä luottaa sokeasti   
ps.Kallelta saamani pakoputki piirustukset näytti että putki mitä emot myy on sama kuin elsbergin putki ja mikä mullakin
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2014, 19:33:22 ip kirjoittanut juha p salonen »