Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528171 kertaa)

Elokuu 19, 2014, 09:35:55 ap
Vastaus #615

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792

Elokuu 25, 2014, 11:10:20 ap
Vastaus #616

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
moro
nyt on ajettu Motoparkissa,oli jännitystä papalla varmaan yli 15 vuotta edelliskerrasta siellä ajamisesta
ajoin muutaman kierroksen aikaajoa pyörä toimi,paitsi pitkällä suorlla loppui kierrokset tai vaihteet ja kone yskähteli jotain häiriötä
kaasua löysäämällä oire hävisi,mietin tuleeko mopon hanasta tarpeeksi bensaa tai kaasarista
toinen juttu oli lähteä kaarteesta kone täysin kuollut sitten kun kun heräsi teho tulee liian terävästi
kilpailussa ei onneksi satanut vettä,kohta oli kaikki häipyneet johonkin horisonttiin Jokkekin
rata tuntui vähän tutummalta hetken päästä oli sinistä lippua ja kärkeä painoi ohi,porukka ohitteli siististi
oli yleisöä jolta sai kiitosta hienosta pyörästä,monia askarrutti pyörän koko,onko 80cc   

Elokuu 25, 2014, 21:28:48 ip
Vastaus #617

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
No niin, kausi 2014 on sitten paketissa. Suuri kiitos kanssakuljettajille, ja niin kuin Juha tuossa myös mainitsi, lippalakin nosto kaikille ohittajille. Siististi sujui vaikka siellä jaloissa oltiinkin.

Viimeinen kisa Motoparkissa oli kesän mukavin ainakin omasta mielestä, kun sai itsekin ohitella (ja tulla ohitetuksi) ainakin puolenkymmentä kertaa.

Kreidler pelasi koko kesän ihan kunnolla, vaihdetut osat oli parit tulpat, luistikannen stefa ja pleksi. Viimeiksimainittu tosin ihan omasta ajovirheestä johtuen. Sylinteri ja mäntä tuli vaihdettua vaikkei siihen mitään tarvetta ollutkaan, halusin vain kokeilla uutta sylinteriä. Renkaatkin joutui vaihtamaan, ei niillä näköjään voi ajaa kuin kaksi kautta :).

Bensaa meni tänä kesänä kilpailujen suuresta määrästä johtuen n. 15 litraa mutta onneksi löytyi sponsori ensi kesän bensoille :). Yhdeksästä lähdöstä 6 voittoa, 1 keskeytys Jurvan PM:ssä lippojen takia, 2 missattua starttia (HelRC:n kisa, en viitsinyt lähteä kolmatta kertaa Botniaringille, ja Alastarossa jäi sunnuntaina kaasuttimen suojus paikalleen ja kasteli tulpan ennen starttia  :-[ )

Eli kai sitä ollaan radan tukkeena ensi kaudellakin. Ja toiveissa olisi että kaikki muutkin mopokuskit tulisivat mukaan, nyt oli yritystä monelta suunnalta mutta ei kuitenkaan samaan kisaan saatu kunnon miehitystä.


Elokuu 25, 2014, 23:08:00 ip
Vastaus #618

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
voishan päättäjäisiin mopo kuskit oikein juokolla rynnistää,itse yritän mennä paikalle
normaalisti päättäjäisissä on ollut montakin 50cc pyörää
 

Elokuu 26, 2014, 00:08:04 ap
Vastaus #619

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Päättäjäiset sattuu kylläkin kesäloman viimeiselle päivälle eli kiinnostaisi kyllä. Tosin 900 km ja 4:n tunnin rata-aika ei sitten yhtään.

Taitaa olla karpalotkin kerättävissä silloin, on meikäläisen himohommaa.

Katsotaan, sanoi tohtori.


Elokuu 26, 2014, 11:04:34 ap
Vastaus #620

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
http://50iniepoca.forumfree.it/?t=60895109&st=2610
hurjan näköinen laite,näyttää jotenkin liian massiiviselta,vai onko kuvat niin läheltä

Elokuu 26, 2014, 13:54:35 ip
Vastaus #621

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Purin tänään Kreidlerin tarkastusta varten, eipä tuolle hirveästi tarvitse tehdä ensi kesää varten. Kampiakselin välys on kasvanut kolmen ajetun kauden aikana 0.03 => 0.05 mm, eli vielä rajoissa. Ja runko pitää paineet, eli ei ratkeamisia missään.

Sylinteri ja mäntä kuvattuna kolmen viikonlopun (Pärnu, Alastaro ja Motopark) jälkeen, ei mitään jälkiä missään.

Nyt tosin on helppo ottaa kone pois ja varmuudeksi vaihtaa kiertokanki + laakerit.

Nythän, kun tuo luotettavuus on saavutettu, voikin keskittyä virittämiseen  :P

Elokuu 27, 2014, 12:53:18 ip
Vastaus #622

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
tosi puhtaat on paikat ei paljon karstaakaan,onko naarmua pitkittäistä ulkoatulevasta hiekasta(kun ei ole ilmansuodatinta)pytyssä
millaset oli sun ensio,5:sen ja ketju välitykset Kreidlerissä,rupesin omaani vaan ihmettelemään,mitä vois tehdä
laskin oman nopeuteni 12000r/min (vaihtovalo palaa) oli pikkasen yli 100km/t,ehkä se tuntukin siltä,ei tarvinnut paljo jarruttaa
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2014, 11:15:26 ap kirjoittanut juha p salonen »

Elokuu 28, 2014, 12:41:21 ip
Vastaus #623

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792

Elokuu 29, 2014, 20:11:41 ip
Vastaus #624

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792

Elokuu 29, 2014, 22:15:46 ip
Vastaus #625

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 790
  • Kawasaki A 1 R
 :)  Onkohan tossa kylässä uusi sairaala ??
« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2014, 22:17:22 ip kirjoittanut erkki kuparinen »

Elokuu 30, 2014, 21:00:55 ip
Vastaus #626

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Hellou.

Runko jigin rakentelua kesän loppupäivinä.

http://www.motot.net/galleria/kuva207722/

Eli 80mm x 80mm rautarakennepalkista (6mm seinämällä) virkkasin Jigin.
Kuvissa ei vielä ole muuta kun emäputken kiinnitys ( 20mm kierretanko). Funtsailin tota jigiä ja päädyin ideaan jossa peruspalkkiin ei hitsata mitään vaan kaikki kiinnityspisteet tehdään pulttaamalla (Elsbergin ja Jussin jigit  toimi inspiraationlähteenä). Tolleen kun sen tekee niin jigiin on myöhemmin käyttötarpeen mukaan helppo lisäillä eripituisia kiinnityspisteitä ja käytön jälkeen voi hökötyksen sitten kätevästi purkaa ja siirtää varastoon odottamaan seuraavia projekteja.

Tämmöstä tälläerää.........


 
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2014, 10:49:02 ap kirjoittanut Miika Valtonen »
First Class In The WhiteTrash

Elokuu 31, 2014, 11:59:40 ap
Vastaus #627

Kari hannukainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31

Elokuu 31, 2014, 21:29:34 ip
Vastaus #628

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
moro
hyvän näköinen on Miika sun runkojikisi,ei kun jatkoa siihen
minulla oli simppeli mittalaite eli alumiini putki jossa oli lukittavat renkaat jossa oli hitsattuna piikkit
voi mitata etäisyyksiä tarkasti,vaikka svingin paikkaa
toinen hyvä mittalaite on laser saa linjat tarkastettua 
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2014, 21:41:05 ip kirjoittanut juha p salonen »

Elokuu 31, 2014, 21:42:47 ip
Vastaus #629

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792