Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528643 kertaa)


Marraskuu 17, 2014, 23:27:36 ip
Vastaus #676

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Moro Juha ja 50cc väki.

Tuttua syyskiirettä duunirintamalla ja kait se syksyn harmauskin vetää ukkelin makoilemaan mukavasti sohvalle.....
Muutaman päivän vapailla silloin tällöin ei oikeen lähde tallissa kulkemaan 50cc projekti eteenpäin joten focus on nyt noissa jo loppusuoran helpoissa keskeneräisissä projekteissa ja muissa syysharrasteissa.
Lähinnä maastopyörän selässä kulutettu vapaapäivät jne joten foorumin seuraaminenkin on ollut viimeaikoina vähän niin ja näin......

Aikansa kutakin mutta palaan aiheeseen kunhan on jotain konkreettista.

-Miika V-




First Class In The WhiteTrash

Marraskuu 18, 2014, 11:39:33 ap
Vastaus #677

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
tulee harrastuksesta duuni ja paine jos liian kiihkeästi painaa projektia
parempi tehdä jotain muuta välillä,itse en ole muuta saanut tehtyä kuin todennyt paremmista merkeistä että sytys on muutaman asteen
myöhäisellä,kaasarin suuttimien neulaputkien ja neulojen vaihdot jättänyt tulevaisuuteen taas tuntuu että sieltä vois tulla korjausta
hommat repeilee joka suuntan uusia ideoita pitää keksiä osa jää kesken jotain valmistuu

Marraskuu 18, 2014, 21:11:47 ip
Vastaus #678

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Joo itsellä menee hommat aika kausiluontoisesti..... Jotenkin kestää kiinnostus yllä kun voi tehdä eri vuodenaikoina eri juttuja. Kohta etsitään optmi kulkua todenäköisesti luistovoiteista  ;)

No onneksi talvella ei ole kiire ajamaan niin jää aikaa tehdä noita talliaskareitakin ainakin seuraavat 4kk, eiköhän siinä jotakin taas saa aikaiseksi.
Ootko Juha miettinyt jos kokeilisi Derbissä esim Aspenin tasalaatuista kisabensaa polttoaineena?
First Class In The WhiteTrash

Marraskuu 18, 2014, 22:02:05 ip
Vastaus #679

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
en ainakaan vielä usko että olis tarpeellista,sais nyt edes tarpeeksi sitä bensaa kun luulen että tarvis lisää
ajattelitko että korkean puristus suhteen pitäis olla oktaaneja lisää en kyllä ole katsonut puristus suhdettakaan ole vain laittanut
quisband(väärin kirjoitettu)välyksen 0,7mm
pakoputkea olen ihmetellyt roffen putken keski kierroksille mitat löysin netistä karvan paksumpi alkumatkalta ja männästä loppukartion loppuun
695mm kun sama mitta elsberkin putkessa on 625 ja roffen korkeille kierroksille 650,alt toersenin mitta oli 620

Marraskuu 18, 2014, 22:57:37 ip
Vastaus #680

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Eliakselle
Weicon HB300 on miun valinta epoksiksi.
http://www.impomet.com/impomet/tuotteet/komposiitit.html?panel=5

Reilu 100e makso omat tökötit ja en ole täysin varma riittääkö ostamani määrä ;D

Juhalle
Niin homman hauskuus on tossa just kun aina ei heti tiedä loppuuko soppa, jarruttaako putki vai ehkäpä sähköt  ;D

Kisapensaa tarjosin lähinnä siksi että tietäisi mitä ostaa kun hommaa tota kisapensaa joka ainakin pitäisi olla tasalaatuisempaa..... + oktaanit saa vielä kaupantekiäisiksi.

No seuraava ajatelma täyttä mutua kun ei tuota siun Derbiä ole koskaan livenä edes nähnyt....
Mutta mutta mietiskelin tossa kun lueskelin noita kertomasi juttuja muutamalta viime sivulta että jos käyttäisi koko ajan esim samaa pensaa ja mittaisi aluksi rutut, squishit jne ja niiden perusteella ehkä kasvattaisi arvoja aavistuksen. Näillä jos saisi vähän puuttuvia kierroksia lisää koneeseen muuttamatta mitään muuta. Eli toisin sanoen kokeilisin nostaa hattua hieman ylös  :) ja katsoisin mitä tapahtuu...... Sitten jos saa noista apuja niin putkea, ennakkoa jne perään.

Hontan 125Rs ja 250Rs joskus pulanneena ni myö pistettiin mutkaradalle lisää ruttua jotta lähtee väännöllä paremmin mutkista ja sitten pitkiä suoria omaavilla radoilla vedettiin taas matalemmilla rutuilla jotta saatiin lisää kierroksia ja venyvyyttä. Elfillä ja Aspenilla ajeltiin ja A747 tottakai liukasteeksi.

Ihan vaan ajatuksena......

-Miika-

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2014, 23:10:24 ip kirjoittanut Miika Valtonen »
First Class In The WhiteTrash

Marraskuu 19, 2014, 11:57:56 ap
Vastaus #681

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
ei sitä lohkoa ole pakko täyttää kokonaan niin kun minä tein,voi rakentaa siihen sisääntulon ympärille tarvittavan määrän epoksia
sitten joutuu kampiakselin reijän tiivistämään stefalla tai muulla rakenteella esim luistin pohjalevyn jatkeella (holkki)
säästy painon lisäys ja epoksi mutta ei varmaan haittaa jos lohkon rakennetta vahvistaa,laitoin myös toiseen lohkoon epoksia sekin takia
ja pinnapulttien läpitulojen takia

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 21, 2014, 14:36:03 ip
Vastaus #682

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
http://50iniepoca.forumfree.it/?t=69855224#lastpost
rungon mallia,olisko uudempaan luokkaan levyjarrulliseen
lem on ilalialainen mopon runkojen ja tankkien valmistaja saman valmistajan tuote vaikka en italiaa ymmärräkkään tästä tekstistä
http://www.lemotorsport.sitiwebs.com/page4.php
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2014, 16:01:19 ip kirjoittanut juha p salonen »

Marraskuu 22, 2014, 09:47:27 ap
Vastaus #683

Martti Solja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14
Hontan 125Rs ja 250Rs joskus pulanneena ni myö pistettiin mutkaradalle lisää ruttua jotta lähtee väännöllä paremmin mutkista ja sitten pitkiä suoria omaavilla radoilla vedettiin taas matalemmilla rutuilla jotta saatiin lisää kierroksia ja venyvyyttä.


Miika muistaa asian väärinpäin, pitää olla:  lyhyille paljon mutkia omaaville radoille joissa kaytetään lyhyitä vaihdevälityksiä / toisiovälityksiä vähemmän puristusta, koska lyhyillä välityksillä kyllä kiihtyy ja pienemmällä puristuksella kone ei "tokkää" vaan venyy helpommin ylikierroksille ja helpottaa kuskia kun ei tarvitse joka hetki lypsää vaihteita ylös/alas.

Radoille joissa piiitkiä suoria ja joissa käytetään "pitkää" vaihteistoa / pitkää välitystä  pienellä puristuksella kone ei jaksa "työntää" sinua, vaan on käytettävä korkeampaa puristusta.  Korkeammalla puristuksella kone ei ota (tarkoituksella) aivan niin paljon huippukierroksia, mutta jaksaa "työntää" sinua pitkillä välityksillä ja koska kierroksia ei ole liikaa kone kestää paremmin pitkät suorat.

T: simo

Marraskuu 22, 2014, 11:38:00 ap
Vastaus #684

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
http://www.subito.it/moto-e-scooter/kreidler-altro-modello-1980-napoli-103638308.htm
olisko Kalle sinulla muistikuvaa millä squish välyksellä tai millä puristus suhteella rakensit omasi
jos puristus suhde on liian korkea eikö vaara naputukseen kasva ja vaurio herkkyys kasvaa
tyhmää,kaikki hukkuu omakin palotila mittaus tieto on kadoksissa,harmaa muistikuva jostain 5,4:stä ja oliko se kierteen yläosaan
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2014, 21:16:34 ip kirjoittanut juha p salonen »

Marraskuu 23, 2014, 10:55:51 ap
Vastaus #685

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796

Marraskuu 24, 2014, 23:45:55 ip
Vastaus #686

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796

Marraskuu 26, 2014, 09:53:42 ap
Vastaus #687

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796

Marraskuu 27, 2014, 20:46:55 ip
Vastaus #688

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55

Miika muistaa asian väärinpäin, pitää olla:  lyhyille paljon mutkia omaaville radoille joissa kaytetään lyhyitä vaihdevälityksiä / toisiovälityksiä vähemmän puristusta, koska lyhyillä välityksillä kyllä kiihtyy ja pienemmällä puristuksella kone ei "tokkää" vaan venyy helpommin ylikierroksille ja helpottaa kuskia kun ei tarvitse joka hetki lypsää vaihteita ylös/alas.

Radoille joissa piiitkiä suoria ja joissa käytetään "pitkää" vaihteistoa / pitkää välitystä  pienellä puristuksella kone ei jaksa "työntää" sinua, vaan on käytettävä korkeampaa puristusta.  Korkeammalla puristuksella kone ei ota (tarkoituksella) aivan niin paljon huippukierroksia, mutta jaksaa "työntää" sinua pitkillä välityksillä ja koska kierroksia ei ole liikaa kone kestää paremmin pitkät suorat.

T: simo

Jes.

Mietin tuota kun kirjootin että joku ihan kuin mättää ja väärinpäinhän sen muistin.... Vähäks noloo. :-[
Ois pitäny kaivaa ne vanhat muistiinpanot sieltä Samun pakista, hyvä kun oikaisit.

Mutta jokatapauksessa Juhan kuvailemiin pesämäen ajotuntumiin tarjoan edelleen: vähemmin ruttua, saadaan enemmin venyvyyttä = helpompaa ajamista. :D

Terv Miika Vee
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2014, 21:13:23 ip kirjoittanut Miika Valtonen »
First Class In The WhiteTrash

Joulukuu 01, 2014, 15:15:20 ip
Vastaus #689

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1796
http://50iniepoca.forumfree.it/?t=68523220
tomos,ncr juttua(tai kuvia kun ei ymmärrä)
tarvis se ruttu nyt mitata ja tietää että sais oikein mutta olisko se hienostelua tässä tapauksessa muutella ratojen mukaan
kun oppis edes vähän ajeleen
tomos koneen viimesiä kuvia ihmettelin,olisko siinä kytkin kampiakselin päässä mutta miksi siinä on kaksi ratasta vaihteiston akselilla
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2014, 19:55:43 ip kirjoittanut juha p salonen »