Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528175 kertaa)

Heinäkuu 31, 2016, 22:36:51 ip
Vastaus #945

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
ajamaan yritetään,sä osaat Kari nimenkin kirjottaa paremmin

Elokuu 01, 2016, 11:11:08 ap
Vastaus #946

kari lampinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1351
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Joo ja me tullaan katteleen sinne .4 tuuttia starttaa torstaiaamuna klo 6,30 Naatalia kohti josta laivalla yli .to ilta ja pe aamupäivä kohti linköpingiä pikkuteitä pitkin. ;) ;)

Elokuu 02, 2016, 10:02:20 ap
Vastaus #947

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2016, 11:34:20 ap kirjoittanut juha p salonen »

Elokuu 09, 2016, 10:27:35 ap
Vastaus #948

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
Linköpingissä käyty,hieno reissu,pyörä toimi paitsi kytkin tahmea ja ekassa lähdössä sammui ja toisessa hidas lähtö,viimesenä matkaan
ei oikein rata avautunut,mutta suorilla sai ohiteltua ja lauvantaina 6:s ja sunnuntaina 5:s,sijotukset parani kun tuli 11:sta moposta joukkoon harvennusta tekniikka murheista
hienoja 50cc pyöriä,vieressä oli tanskan Joergen Kvist joka oli myös rakentannut pyöränsä runkosta moottoriin itse Van Vee tikapuurunko
suomalaisesta putkesta,oli ollut Dinon tehtaalla töissä,keskustelua riitti hänen ja muidenkin mopo miesten kanssa
ruotsin kurulta Roffelta kyselin kaikkea,Ilkalle lisää (ja itselle) tietoa siitä kiertokangen pituus jutusta
pidemmällä kiertokangella saadaan lisää aikaa täytökselle,pidempi veivi liikuttaa mäntää hitaammin käännösksissä
lisä tehon lisäksi saadaan tehokäyrään laajuutta,lyhyempi tuottaa terävämmän tehopiikin ja matalamman
Miku voi selittää paremmin jos en kaikkea kielestä ymmärtänyt   
 

Elokuu 20, 2016, 19:33:20 ip
Vastaus #949

Kai Kivekäs

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 109
En jaksa lukea koko ketjua läpi, vaikka vastaus saattaisi sieltä löytyä :) Isäukon kanssa tuli tänään puheeksi meillä muinoin (-80...-81) ollut Kreidler Cross. Jostain syystä isä haikailee aina kyseisen pyörän perään...

Varsinaiseen asiaan. Isän kanssa jutellessa tuli mieleen Kreidlerin RR-pyörät. Isäukon mukaan Kone-Olli rakensi muutaman (ehkä 3 kpl?) tämmöisiä Suomessa 70-/80-luvun taitteessa. Onkohan joku näistä ko. pyöristä vielä hengissä?

MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Elokuu 20, 2016, 23:15:24 ip
Vastaus #950

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
Kone-Olli toi maahan Kreidler pyöriä,ei ehkä ollut helppo myydä koska oli kalliita ja kevytmoottoripyöriä
Erkko Paasio ajoi Kreidlerillä,rullaava pyörä tuli euroopasta ja kone Ollilta,en nyt muista tarkkaan mutta 90-lukua muistaisin ja classic sarjaa
Cross:ssa oli Olli jotenkin mukana,mutta RR-pyörät ei tietääkseni olleet ohjelmassa,olisko hänen tuomansa pyörät jostain alta 80-luvun
 jos joku tietää paremmin voi korjata

Elokuu 21, 2016, 08:44:37 ap
Vastaus #951

Kai Kivekäs

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 109
Olli teki myös yhden minispeedway-pyörän Kreidlerin koneen ympärille. Laite nähtiin näytösajossa Eteläpuistossa myöhään syksyllä -77. 
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Elokuu 21, 2016, 22:10:20 ip
Vastaus #952

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
ehkä olikin että speedway eikä cross,vuosi sitten kaivelin montako Kreidleriä toi mutta ei enää muista oliko se jotain 25 paikkeilla
mullakin on yksi projekti RS rekisteröity -81 ja lohkossa -77 vuosiluku eli ei heti mennyt kaupaksi?
kiva olis tietää ketkä ja millä pyörällä(50cc)  suomalaiset ajeli ja oliko SM sarjassa koskaan mopo luokkaa vai ulkomaista sarjaako ajoivat
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2016, 09:28:24 ap kirjoittanut juha p salonen »

Elokuu 22, 2016, 09:29:21 ap
Vastaus #953

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2016, 12:22:02 ip kirjoittanut juha p salonen »

Elokuu 22, 2016, 21:27:12 ip
Vastaus #954

Kai Kivekäs

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 109
kiva olis tietää ketkä ja millä pyörällä(50cc)  suomalaiset ajeli ja oliko SM sarjassa koskaan mopo luokkaa vai ulkomaista sarjaako ajoivat

Kaivelin vanhoja MP-lehtiä. Ainakin numerosta 7/78 löytyy juttua mopoluokan kisasta Keimolan Finn Price SM-kilpailussa (10.-11.6.1978). SM-arvoa mopoilla ei liene ollut. Olli oli rakentanut kisaan peräti neljä Kreidleriä. Tulokset:

1. Stefan Danielsson, SsMK
2. Jukka Vainio, OrMK
3. Mika-Sakari Komu, IMK
4. Kari Karttiala, HTM

Keimolassa ajettiin mopoilla myös 2.9.1978. Tällöin ne ajoivat B125-luokan seassa. Mukana kaksi kuskia:
1. Stefan Danielsson, SsMK
2. Mika-Sakari Komu, IMK

Voi kaivella näitä myöhemmin lisää, jos kiinnostaa.
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Elokuu 22, 2016, 22:04:38 ip
Vastaus #955

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
jos viitsit kaivella niin kyllä kiinnosta,oliko siinä lehdessä että Ollin tekemiä,mikä runko ja muut vermeet keula ja jarrut
aivan uutta tietoa jos suomessa tehtyjä mopoja

Elokuu 23, 2016, 15:33:54 ip
Vastaus #956

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792

Elokuu 24, 2016, 21:13:29 ip
Vastaus #957

Kai Kivekäs

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 109
Sitä saa mitä tilaa... ;) MP-Lehti 10/1978:

Kone-Ollin 50 cc Kreidlerit Turun Moottorikerhon RR-cup kilpailussa Artukaisissa 30.9.-1.10.1978. Ajoivat molempina päivinä B-piikkien mukana. Kahden lähdön yhteispisteiden mukaiset lopputulokset:

1. Jukka Vainio
2. Stefan Danielssons
3. Mika-Sakari Komu
4. Kari Karttiala
Raimo Lipponen IMK kesk.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2016, 10:09:27 ap kirjoittanut Kai Kivekäs »
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Elokuu 29, 2016, 17:59:40 ip
Vastaus #958

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792

Elokuu 31, 2016, 10:03:33 ap
Vastaus #959

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792