Kirjoittaja Aihe: Ihmetystä viranomaisien taholta siirtokilpi-asiaan.  (Luettu 14479 kertaa)

Maaliskuu 16, 2012, 13:18:55 ip
Luettu 14479 kertaa

Timo Karhunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Työssäni sattu seuraava tapaus:

Mieshenkilö ilmoitti että pysäköinti alueella on auto siirtokilvillä toisen henkilön maksetussa ruudussa.
Mies soitti trafiin ja kysyi auton kuljettajatietoja.
Trafi kertoi että siirtokilpitunnus on "suljettu tieto"
Pyysivät kääntymään poliisin puoleen.

No minä soitin poliisille ja tiedustelin yhtiömme nimissä tätä rekisteritietoa.
Poliisin vastaus oli että "myöskään me emme voi antaa kyseisestä auton kuljettajasta tietoja"

Kääntykää pysäköinninvalvojan puoleen niin he tulevat laittamaan autoon siirtokehoituksen.
No näin on nyt tehty.

Ikävää vaan että auto makaa jonkun huonosti liikkuvan vanhuksen parkkiruudussa ja hän ei saa autoaan omaan maksamaansa paikkaan.
Parkkipirkot ei vielä ole tulleet vaikka soitin aamulla klo 10. Nyt kello on 13.25.

On niin salaista ja pyrokratia jyllää!  ???

Maaliskuu 16, 2012, 17:47:35 ip
Vastaus #1

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laitat hinausköyden kiinni ja vedät sen keskelle katua.Löytyy parkkipirkot ja poliisit aika nopeasti.

Maaliskuu 16, 2012, 23:56:09 ip
Vastaus #2

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Ekana suttaat rekkarit (omasta autosta) lumella tai ravalla. Ja pysäköit sitten vähäksi aikaa naapurikortteliin (puhtain lumipestyin kilvin). :)
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Maaliskuu 17, 2012, 12:44:08 ip
Vastaus #3

kai mäkelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pikku tujaus akkuhappoa tai CRC Stripperiä (tai vast. tiivisteen/maalinpoistajaa)  vielä konepeltiin, ikään kuin pikku parkkiopastukseksi ja muistin virkisteeksi!  :police:

Maaliskuu 17, 2012, 13:43:32 ip
Vastaus #4

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Munatus olis oikein sille ryökäleelle! Valuu ja liimautuu kivasti.

Napahulluna on hyvä olla.

Maaliskuu 17, 2012, 13:52:11 ip
Vastaus #5

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Siirrätte miehissä viereiseen ruutuun,jos on vapaa,menee nuorison piikkiin.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 17, 2012, 14:42:26 ip
Vastaus #6

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Asustelin aikoinaan täällä Oulussa kaupungin vuokratalossa, siellä oli muuan jässikkä joka pysäköi golffinsa minun parkkiruutuun monta kertaa, ja puhe ei auttanut ollenkaan, lähinnä haistattelua tuli vastaukseksi kun asiasta huomautin, kerran kun se auto oli taas töistä tullessani parkkeerattu minun ruutuun päätin tehdä asialle jotain konkreettista ja otin autoni ( silloin se oli mb 300 D -76) peräkontista siellä säilyttämäni nostoliinan ja peruutin mersun siihen golffin perän lähelle, pistin nostoliinan lenkit kiinni molempien autojen vetokoukkuihin ja hinasin sen golffin "läskineen" pois koko piha-alueelta läheiselle tielle, tien reunaan toki....Sen jälkeen parkkiruutu sai olla rauhassa, tosin se auton omistaja katteli aina muualle kun tuli pihalla vastaan.... :P
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2012, 14:46:43 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 17, 2012, 19:39:05 ip
Vastaus #7

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
No olipahan rahaa hakea halpa auto.Silloin kun maailmassa oli vielä oikeita miehiä niin siirtokilvillä vietiin vanhoja jenkkejä a-pisteestä-b-hen...

Maaliskuu 17, 2012, 22:23:01 ip
Vastaus #8

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mä olen sanonut näille jotka estää mun paerkkeemasen ja ne vielä pelastustiellä et haen emännän työmaalta etukuormaajan ja nostan pusikkoon ja seuraavan kerran ajan piikit läpi oven ja nostan vielä kauemmaksi. Saa tulla valittamaan ja jos astuu kynnyksen yli niin ammun kuhan verta tulee meille. Idioottejen kanssa ei annata leikkiä, teetin 5 auton parkkipaikan 60m päähän johon laitettiin valot ja kaikki, jonkun pitää pitää rotia.

Maaliskuu 17, 2012, 22:28:42 ip
Vastaus #9

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Tekussa ollessa oli samanlainen ongelma, kun Reijollakin. Koulun pihalla oli rajallinen määrä lämpötolppia joista piti oikein maksaa vuokraakin. Joku Sitikkamies pukkasi Visansa mun paikalle tuon tuostakin, jos tulin myöhemmin kouluun. Yks aamu Visa seisoi taas mun ruutussa ja mua alko harmittamaan niin vietävästi. Pistin sen Visan Transportterin perään ja nykäisin parkkialueitten väliselle nurmialueelle. Se oli vaan talvikeli ja siinä nurmella oli vajaan metrin lumipenkka, jotenka Sitikassa oli kaikki rattaat ilmassa. Jannu lapio lunta hikipäässä, kun koitti saada auton liikkeelle.

Ei ehkä sallittua, mutta erittäin nautinnollista. Ongelma muuten ratkesi aivan, kuin Reijollakin.
Kahden pytyn loukussa.

Maaliskuu 17, 2012, 23:06:18 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jus katon taas yhtä joka ei usko niin tuli mieleen jos Sabot luodilla ammun kolme kummia saunanikkunasta vaimentimella. Sabot on luoti jonka vaippa putoo 5m ja sitten 3.8mm kupariluoti jatkaa matkaansa ja mitään tunnistettavaa jälkeä ei jää. kuppi kaksi wiskiä niin harkitsen asiaa ja ei kenenkään henkeen vaan kummit. Jos hyvä ei auta niin pahan on tultava avuksi. Soitin kyllä että on auto tukkinut pelastus tien ja seuraan tilanneetta. Täälläkin ollut mutta mies heräsi murtoääniin ja sanottiin että eihän ne teille ole tulossa ja mies et ei vaan autotalliin. Viiden minuutin päästä mies soitti ettei mitään kiirusta ku just ammuin roistot, tuli 5kpl poliisiautoja ja yksi pasi. Eihän täällä ole ruumiita johon mies sanoi ettei  kun soitin ei teillä ole autoja.

Maaliskuu 18, 2012, 12:48:48 ip
Vastaus #11

Leo Valliovuo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sitten kun kaikki ylläolevat jutskat on sille autolle tehty, niin käydään sanomassa henk. koht. sille huonosti liikkuvalle vanhukselle, jotta anna olla viimenen kerta kun hommaat ulkomailta autoa ;) ;D

Maaliskuu 18, 2012, 17:12:56 ip
Vastaus #12

Timo Karhunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tiedämpä tapauksen jossa poijjaat kaato piimää auton ilmanottoaukkoon kun auto oli väärin pysäköity.
Oli sellaanen mukava  helle kesä joten hyvällehän se hapan pimä alkaapi haiskahtaa auringossa.  ::)

Maaliskuu 18, 2012, 18:03:59 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä huonosti liikkuva vanhus on alle kolmekymppinen nuori ja riski mies, eli jos käsin pitää puhua niin mun pitää tarkkaan muistaa kuinka mulle on opetettu. Ihmisessä on paljon heikkoja kohtia, ne on eräille opetettu ja mun dementia ei ole edennyt kovinkaan paljon. Rehti kisa serkkupojan kanssa nyrkkeily hanskoilla niin otin aika pian lukua yli kymmenen ja tiedän miltä tähdet näyttää, serkun lempinimi nuorena oli "Magilla" joka kertoo koosta ja voimasta jotain.