Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 921728 kertaa)

Maaliskuu 23, 2011, 14:03:27 ip
Vastaus #105

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näyttää tuon Audin konehuone melkoiselta sillisalaatilta  :laugh:

Mutta onpa puhdas !!  tuohon on hienoa tehdä huoltoa  :)   hyvä Vesa.
BSA A65LB 1968
Mercedes W220 S500 2000

Maaliskuu 23, 2011, 14:08:53 ip
Vastaus #106

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Millaisia lujuuksia noita ruostumattomia pultteja on? Meinaan, jotta uskaltaako niitä vaihdella tosta vaan johonkin tähdelliseen paikkaan? Jos se korvattava ruma ja ruosteinen onkin joku 12,9-luokan ruuvi...?
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Maaliskuu 23, 2011, 18:38:40 ip
Vastaus #107

Lassi Sirainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sain sorvattua VB:n vara GB6:seen vaihteen ja kiksin akselit ja niihin jyrsittyä boorit. Pääsee palauttamaan mallit Ramille!

Maaliskuu 23, 2011, 18:47:54 ip
Vastaus #108

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos se korvattava ruma ja ruosteinen onkin joku 12,9-luokan ruuvi...?

Pauli, Bemarista ilmeisesti on kyse... ne takarungon ruuvit löytyy alkuperäisinä maahantuojan kautta.
Tuskinpa ruostumattomana kovin helposti saatavissa. Miksi pitäisi olla?

ta
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Maaliskuu 23, 2011, 20:34:50 ip
Vastaus #109

Risto Saastamoinen

• Vieras
Juuri irroitettiin vuonna -81 asennettu sohva kipparista, oli kahdeksalla pultilla lattian läpi kiinni ja nähnyt kaikki tiesuolat sun muut. Ei mitään ongelmia koska kuparitahna oli käytössä jo silloin, päälle 30 v sitten. Mihin autossa tosiaan rosteripultteja tarvii?

Maaliskuu 23, 2011, 21:01:03 ip
Vastaus #110

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos se korvattava ruma ja ruosteinen onkin joku 12,9-luokan ruuvi...?

Pauli, Bemarista ilmeisesti on kyse... ne takarungon ruuvit löytyy alkuperäisinä maahantuojan kautta.
Tuskinpa ruostumattomana kovin helposti saatavissa. Miksi pitäisi olla?

ta

Eikäkö mulla on pulttitilanne ihan ok!

Tarkoitin vain pehmeän varovasti kritisoida sitä, ettei vahingossa tulisi uusittua ruostumatonta sellaiseen paikkaan, jossa se ei kestä.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Maaliskuu 23, 2011, 21:32:48 ip
Vastaus #111

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ei rosteria eikä happorautaa mustaan ikinä, kuparitahma jos paapan pitää se avata ja vaseliiniä jos poijaan. Hyi häpiä ny vähän. Mitähän sä tekisit oikein venehämmissa jossa on sinkkianodi erottamassa nuo rosteri rauta liitokset. Kirjastosta ny kemian kirja lainaan ja lue se.

Huhtikuu 08, 2011, 14:33:35 ip
Vastaus #112

Harri Kauranen

• Vieras
Tälläsinä kevätpäivinä alkaa jo poltteleen pahasti.No skootteria taas oon laitellu tuola tallissa.No kawasakista tarvis venttiilit säätää ja katteet kiinnitellä,mutta aika vaan ei riitä kaikkeen.Tänään vielä tuli haettua laminaattia meidän keittiöön,no sekin veis muutaman tunnin.No kun on sit ulkohommia ja kaikkee.Mutta tänäänkin olin tallissa jonkun aikaa.

Huhtikuu 08, 2011, 16:07:39 ip
Vastaus #113

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laminaatista muutama sana kun se sopii tähän topiikkiinki niin hyvin, teetin kevättalvella remontin ja asuntoon laitettiin laminaat ja onneksi ei keittiöön johon tuli kunnon muovimatto. Mun laminaatti on sellasta ettei muka ole liukas ja voi suödä sukkia, nyt meillä on niinpaljon mattoja ettei ikinä kun koira liukastelee siinä ja on muka hieno mutta niin keinotekosen oloinen ja äänekäs ja vaikka alle pantiin paras äänieristys eli sitä missä on korkinpaloja. Vaihdatutan oikeaan parkettiin vaikka siihen tuleekin naarmuja, se ei kestä vettä ja koira rentoutuu vasta keittiössä.

Oikeaa puuta ja heti kevyt hionta ja 2komponentti lakka päälle niin saat lattia joka on komea ja kestävä, laminaatti on vain kuva siittä. Kylpuhuoneeseen ei liukas laatoitus ja nyt suihkussa on liukuesteet, saunassa se on OK.

Huhtikuu 08, 2011, 16:47:12 ip
Vastaus #114

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sulla ei siis ole koiraa jolla 3/4 tuumaa pitkät kynnet eikä ole mallia kantaastuja, krapina on sitäluokkaa kuin ämpäristä kaatais 4 tuuman nauloja kovalle levylle. Ja se että heti näkee eetei ole aiti vaikka näyttää hyvälle, mulla on niin lämpöset lattiat että nytkin olen sukitta.

Huhtikuu 16, 2011, 09:13:48 ap
Vastaus #115

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämmöstä täällä, alaputket hitsattu, enää vain kokeillu et tuliko passeli vai mittasinko perseelleen  :o tuota kun piti hiukka jatkaa et sain passelin  ;D
Ja tankki jää tuommoiseksi ilman lakkaa, samoin työkalu posket, eli annetaan ajan näkyä, eli rotta mopo  ::)

http://aijaa.com/v.php?i=004317892429.jpg

Marraskuu 25, 2011, 17:09:25 ip
Vastaus #116

Harri Kauranen

• Vieras
No moron vaan kaikki
Eilen töistä tullessa odotti minua kaverin peräprutku tallin ovella.No siitä oli irronnut ratas "vetoakselin" päästä.Purin alapään ja tinasin kempillä kiinni.Juuri sain prutkun kasattua ja kaverille sain soitettua.Tosta en oikein tosin tiedä,pysyyköhän kovin hyvin,kun alkujaan se on booreilla ja toi akseli on kovaa terästä.No senkin aika saa näyttää.

Joulukuu 10, 2011, 19:23:01 ip
Vastaus #117

Harri Kauranen

• Vieras
No juuri toi kaveri kaksi isoa puulaatikkoa piikkisen sassin osia.Pitäis noista "timmi"kone huomenna kasata.Kaveri toi osat,kun asuu kerrostalossa,eikä emäntä kuulemma anna nykyään huushollissa ropeltaa.No aloittelin juuri kattelemaan osia ja koitan paremmat niistä saada valkattua (no millä pirulla senkin sit tietää,kumpi aina on parempi).Kone tulis -74 malliseen kotariin,mun vanha.Pyörä on seissy navetassa jo vuodesta -80,tai -81.Mulla tosin on sellanen muistikuva,että sen olikohan motoblat virtavehkeet oli aika pask.t,vai muistanko väärin.Itse meinaan yhteen kotariin laitoin kärjelliset sykävehkeet jostain moposta.No kattelen vielä pari tuntia noita osia,sit vaimon lämmittämä sauna jo alkaa kutsumaan.Kai voita pitää alkaa mittaileen noita osia.

Tammikuu 06, 2012, 13:00:58 ip
Vastaus #118

Harri Kauranen

• Vieras
Taas ollaan vähän tallitouhuja siis omia innostuttu tekeen.Tossa meikäläisen kawasakissa on seistessä hukkunu parkit ja vilkut,eli päälimmäisenä olis noita sähköhommia.Ja kuten tarkkaavainen katsoja huomaa,pyörää on liki kolkytäsenttiä lyhennetty,vielä pitäis sellaset kaheksan senttiä laskea.Sitten olis hyvä tälläselle pienelle (176sm) kaverille.No rekisterikilven saatan joutua asentamaan sivuun,muuton tilaa laskulle kyllä on.Takana näkyvä skootterikin odottaa sähkötöitä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 21, 2012, 16:40:11 ip
Vastaus #119

Harri Kauranen

• Vieras
Tänään nostan ton vire moottorin pöydälle.Putsaan,myös kaasuttajan,laitan vauhtipyörän paikoilleen ja meinaan pyöräyttää käymään.Mulla on toinenkin samanmoinen,mutta sen puola on remontissa.Tää kyseinen moottori ei ole käynyt ainakaan seitkytluvun puolivälin jälkeen,tuo on meinaan ollu meikäläisellä ikuisuuden.Tänään otan siitä savut illalla.

[ylläpito on poistanut liitteen]