Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 902662 kertaa)

Marraskuu 26, 2010, 22:10:29 ip
Vastaus #15

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jo vain! Omalla kohdalla ekan pöytämoottorin näin Karpiidi-Reiskalla, ja hämmästelin kovin, miten olen tullut toimeen ilman. En ole omaani vielä saanut hommattua, kun piti tuota tallin pöytää ovirempan takia siirtää. Mutta jospa tästä vielä.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Marraskuu 26, 2010, 22:17:47 ip
Vastaus #16

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä on pöytämoottori?
Takavuosina suunnittelin sellaista tarjoilupöytää, jossa olisi ollut vinkkelikone ja jonkin sorttinen lasitaso. Homma eteni niin, että kohta mulla oli lättäpääfoordin lohko ja siihen alettiin ettiä lasipöytää. Vaatimukset oli kai senverran suuret, että piti ihan tuuliklasitehtaan puoleen kääntyä. Kaverin kaveri oli sielä jonkinsorttisena tuotekehityspomona (?). Ekat ongelmat syntyi siitä, kun keskushenkilöltä kysyin, jotta saiskos Näykkiä.
No joo, lasin paisto meni persiilleen, mutta ajatus elää edelleen: vinkkelikoneen lohko, ja lasitaso jossain siinä tiivistepinnan ulkosyrjän tasolla. Upee kuvio pihabileisiin, varsinkin kun sylinteriputkeen sopii viinipullo.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Marraskuu 26, 2010, 22:19:00 ip
Vastaus #17

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Rastui Pauli.
Siellä Reiskan tallilla minäkin Timpan kanssa kävin.
Miten olen voinut tulla ilman pöytämoottoria toimeen?

Oiken hyvässä pöytämoottorissa pitäis olla enemman pyttyjä kuin nuo Saabin neljä.
Mutta Saabin koneella vois pöytähommat pistää tulille.
Siinä on niin huippu makeet saundit kun tekee molemmille puolille oman putken.

Muistatteko Tapio Rainion ja Saab 96:n Tunturirallissa?
Saabin ääni kuului jo 10 kilometrin päästä.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2010, 12:31:30 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Marraskuu 26, 2010, 22:48:48 ip
Vastaus #18

Kari Vähäkainu

• Vieras
[quote ]

Tästä vanhojen ajopelien harrastamisesta olen sitä mieltä että niin kauan kaikki on ok kun mies hallitsee romujaan mutta sitten asiat on huonosti kun romut alkavat hallita miestä.

Minulle tuli stressiä jo kun oli 2 pyörää tallissa ;D  nyt on hyvä kun on vain yksi; pystyy keskittymään siihen kunnolla.
Mutta sille ei voi mitään että aina joskus katselen BSAn kuvia haikeudella.
[/quote]

Sinä oot tolokun mies. Olet hoksannu että iloa saa yhdestäkin ajopelistä, useammasta seuraa usein myös rutkasti enemmän harmia ja sitä myöten stressiä. Meitä on moneksi; yhden mielestä pari ajopeliä on jo liikaa, toisen mielestä niitä ei koskaan ole liikaa.

Kysymys: onko mitään hullumpaa kuin omistaa harrasteajopeli? On. Omistaa niitä useampia ;)
Me taidetaan kaikki olla enempi tai vähempi hulluja, olisko moottorimaanikko oikea termi?

Marraskuu 26, 2010, 23:03:49 ip
Vastaus #19

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ole tallia ei :( kolme mopoa heinäladossa,,kaksi mini  ulkovarastossa,,ja se rakkain kesämökin olohuoneessa  8)  cb650c ulkona värjöttää vain muovipeitto päällä. kruvataan sitten taas kun on suomen suvi päällä jos on tarvis.

Marraskuu 27, 2010, 10:18:36 ap
Vastaus #20

Harri Kauranen

• Vieras
Iski hirvee inspiraatio heti näin lauantai aamusta ja menin jo ennen seitsemää talliin.Maalasin pikkutankkisen monkeyn tankin ja posket.Tankki oli mulla paikattavana,ollu ainakin pari kuukautta,kun se on mun opiskelukaverin projektista.Nyt tuli nekin laitettua ja tarkotus olis ne heittää auton perään ja kohta viedä viimeinkin pois.No kaverin lähellä on sellanen aika iso kirppari ja sielähän tarvii pyörähtää.
En muuton saannu rikottua aamusta yhtään mitään,että meni ihan hyvin toi tallissa käynti tällä kertaa.

Marraskuu 27, 2010, 12:48:58 ip
Vastaus #21

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Venemoottori on veneessä, maamoottori maassa ja pöytämoottori tietysti pöydällä. Mulle tulee pöytämoottori Olympiasta jahka saan aikaiseksi. Muut osat kaasaria lukuunottamatta jo onkin haalittuna. Taitaisi se kyllä käydä jollain kaksitahtipyörän kaasarillakin. ..
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Marraskuu 27, 2010, 14:06:41 ip
Vastaus #22

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä on pöytämoottori?

Minäkin tuohon vähän tarkennusta kaipaisin. :embarassed:
MV.

Marraskuu 27, 2010, 16:42:52 ip
Vastaus #23

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Johan tuo nimikin sanoo, mihin sitä käytetään. Pöydän siirtämiseen paikasta A, paikkaan B.
Onhan niitä moottori sänkyjäkin.  :o Ja pyöriä joissa on moottori, kutsutaan moottoripyöriksi  ;D ;D ;D
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Marraskuu 27, 2010, 16:46:27 ip
Vastaus #24

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Terveisiä tallista.
Alko tapahtuun siellä.
Nielasin pelikaaninleuallisen kaljaa ja poltin muutaman pikkusikaarin samalla. Alko kirveleen silmiä, tartti tulla torppaan välillä. Meen jatkaan projektia kohta kunhan pidän enste itteni kanssa kritiikkipalaverin noista sikaareista. Häiritsee kaljan juontia.

No, kyllä mä samalla askartelin ton MZ kytkinpakan kanssa... Korjaan huomenna selvin päin sitte tänään tehdyt vahingot.

Vaimo:
On se hyvä kun teet noita hommia niin oot poissa muusta pahanteosta, ja huomenna vahinkoja korjatessa sama juttu. Mutta vähemmän ilonen ilme.

Marraskuu 27, 2010, 17:06:10 ip
Vastaus #25

Anssi Tötterström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mopetilla mennää... jäsen 5030
Ei siäl talliss mittää tapahru ku ei mahru eres sisäl :-[. Kaks moottorpyärää ja seittämä mopoo osina huja haja. Kui siim mahta käyrä jos viäl joskus täs maailmas sinne tallin perukoil päässe, nii löytäväk kaik osap paikkas vai jääk ne peräti perikunna ristiks :o

Marraskuu 27, 2010, 17:07:49 ip
Vastaus #26

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Ei siäl talliss mittää tapahru ku ei mahru eres sisäl :-[. Kaks moottorpyärää ja seittämä mopoo osina huja haja. Kui siim mahta käyrä jos viäl joskus täs maailmas sinne tallin perukoil päässe, nii löytäväk kaik osap paikkas vai jääk ne peräti perikunna ristiks :o

Varo niitä peränurkkia. Vaikka löytys esi-isä.

Marraskuu 27, 2010, 18:18:27 ip
Vastaus #27

Harri Kauranen

• Vieras
No niin tulihan vorssassa käytyä ja vietyä noi tankki ja posket.Kirpparilla kävin tietysti,en vaan löytäny yhtään mitään.Takasin tullessa kävin mökiltä hakemassa agrigaatin remonttiin.Vein sen lämpiään tonne talliin.Ei siinä varmaan ole kun suutin tukossa,koska lähtee pirun hyvin käyntiin,kun kaadan tipan bensaa kaasariin.Tosin se ei käy kun sen tipan verran.Nyt menen talliin vähäksi aikaa liimaileen tollasia posliinisia koriste-esineitä ja laitan saunan lämpiään.

Marraskuu 27, 2010, 18:21:11 ip
Vastaus #28

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve!

mulla on tämmöinen pöytäkone-ei käy,koska pytty on halki,eikä sovellu
pöydäksi,mutta pysyy pöydällä...?Äh-mentävä heittämään pari kalikkaa
lisää saunanpesään...

t. Markku

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 27, 2010, 18:47:09 ip
Vastaus #29

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
. Samaten laivat ja niiden moottorit, pinnalla pysymisen varmistamiseksi, tehdään laivaraudasta.

Eero,

pakko kommentoida Rautaruukilla joskus työskenneenä, kylläkin ATK-osastollla. Raudasta tehdään terästä, myös sitä uppoamatonta laivaterästä. Poikkeuksia kylläkin löytyy, mutta niissä lienee käytetty jotain muuta terästä kuin laivaterästä.

jpe
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.