Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 902955 kertaa)

Marraskuu 27, 2010, 19:02:14 ip
Vastaus #30

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Juu, rupee pikkuhiljaa tallissa tapahtumaan kun tuo ajokausi alkaa.
On se stna kumma, kun ei noita jäärata romuja saa kesällä kuntoon.
Nyt kun järvet jäätyy paukkuen, niin jo vain kiirettä pukkaa.
Hirvee kytö jo treenaamaan ja vehkeet perinteisesti vielä levällään.
No, antaa jäitten vielä vahvistua että kestää auratraktorin. :)
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Marraskuu 27, 2010, 19:02:42 ip
Vastaus #31

Harri Kauranen

• Vieras
No liimaus ei pikaliimalla kauaa kestäny.Se saunahommakin taisi mennä mönkään.Lähti vaimokulta pojanpojan kanssa aulangon kylpylään sillä aikaa kun mä olin tuola tallissa.No mä meen sinne takasin,vaikka en mitään tekiskään,mutta mulla on sielä melkein täys laatikko olutta.Voin mä sen agrigaatin pöydälle jo nostaa.Vai säätäisinkö mä ne Kawasakin venttiilit?Vai räpeltäiskö tota skootteria,vai sitä velosoleksia.No kai se tarvii vaan istua täälä askarteluhuoneessa ja katella vaikka joku elokuva.Tarvis kyllä vähän tallissa siivotakkin,ei työt meinaan kyllä lopu.

Marraskuu 27, 2010, 19:09:42 ip
Vastaus #32

Anssi Tötterström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mopetilla mennää... jäsen 5030
Ei siäl talliss mittää tapahru ku ei mahru eres sisäl :-[. Kaks moottorpyärää ja seittämä mopoo osina huja haja. Kui siim mahta käyrä jos viäl joskus täs maailmas sinne tallin perukoil päässe, nii löytäväk kaik osap paikkas vai jääk ne peräti perikunna ristiks :o

Varo niitä peränurkkia. Vaikka löytys esi-isä.

Mää sit tänä sev verra hosusit et eres auto sais talveks talli. Ei siält ainaka viäl mittä esi-issi löytyny. Mut löytys yks tunturi kone, näytti simmotti aika mukavalt ni mää sit kokeili et pyäriik se ja antaskos kipinä. No kyl se ilosest pyäri mut ei se mittä kipinä antanu ku sormil. Mää lähre takasi sauna lämmittämä ja viski juama. Hyvää yät. ;)

Marraskuu 27, 2010, 19:14:12 ip
Vastaus #33

Harri Kauranen

• Vieras
Muuton,minkähän takia sitä tilaa sanotaan autotalliksi.Mä en meinaan tiedä ainoatakaan paikkaa,missä auto sielä mahtuis oleen.No kaljan juonniks se mullakin meni.Paskat noista tallihommista.

Marraskuu 27, 2010, 19:23:48 ip
Vastaus #34

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Net on lälläreitä joilla sopii auto talliin. Eihän talli ole sitä varten. Talli on puuhastelupaikka.

Marraskuu 27, 2010, 19:33:58 ip
Vastaus #35

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös talli ole hevoisten puuhastelu paikka ja autotalli on mopomiesten
kaljan juonti paikka? ;D Voi siellä toki mopoja korjata tai silitellä tai suunnitella noita em. juttuja.
MC PÖLHÖLÄ President

Marraskuu 27, 2010, 23:09:32 ip
Vastaus #36

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Venemoottori on veneessä, maamoottori maassa ja pöytämoottori tietysti pöydällä. Mulle tulee pöytämoottori Olympiasta jahka saan aikaiseksi. Muut osat kaasaria lukuunottamatta jo onkin haalittuna. Taitaisi se kyllä käydä jollain kaksitahtipyörän kaasarillakin. ..

Sulla on vissii aika tolokkua tekoa se pöytä, kun se pikku 5hp Olympia painaa 350kg ja isoimmat 12hp moottorit 600kg, ainakin jos maamoottorina tehtaalta lähteneistä Olympioista puhutaan. Vaan saattaahan ne maamoottoritkin muuttua vanhemmiten pöytämoottoreiksi.

Marraskuu 27, 2010, 23:18:40 ip
Vastaus #37

Tomi Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Selittäkäähän vielä hieman sitä pöytämoottoria, olen minä kuullut että jollain on pikku-Vikke puukehikossa hypellyt pitkin pirtin lattiaa koekäytössä mutta pitääkö pöytämoottorin toimiakin vai onko se ihan vaan koriste?

Marraskuu 27, 2010, 23:45:01 ip
Vastaus #38

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ekkö Tomi huomannu, mulla oli pöytämoottori. Nyrkkeilymalli Neuvostoliitosta.

Kommentteja uuninpankolta.

Marraskuu 27, 2010, 23:48:28 ip
Vastaus #39

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Venemoottori on veneessä, maamoottori maassa ja pöytämoottori tietysti pöydällä. Mulle tulee pöytämoottori Olympiasta jahka saan aikaiseksi. Muut osat kaasaria lukuunottamatta jo onkin haalittuna. Taitaisi se kyllä käydä jollain kaksitahtipyörän kaasarillakin. ..

Sulla on vissii aika tolokkua tekoa se pöytä, kun se pikku 5hp Olympia painaa 350kg ja isoimmat 12hp moottorit 600kg, ainakin jos maamoottorina tehtaalta lähteneistä Olympioista puhutaan. Vaan saattaahan ne maamoottoritkin muuttua vanhemmiten pöytämoottoreiksi.
Eiköhän tuossa ole kyse kuitenkin veneen keskimoottorista, merkki vaan
sattuu olemaan sama Olut.. eiku Olympia?
MC PÖLHÖLÄ President

Marraskuu 27, 2010, 23:52:16 ip
Vastaus #40

Tomi Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ekkö Tomi huomannu, mulla oli pöytämoottori. Nyrkkeilymalli Neuvostoliitosta.
Huomasinpa tietenki, komia pelihän se. Ei muutako nippuun ja olohuoneeseen  :)

Marraskuu 28, 2010, 09:43:27 ap
Vastaus #41

Harri Kauranen

• Vieras
Mepä vaimokullan kanssa ollaan lähdössä kyläileen sellaseen paikkaan jossa talli on kuin leikkaussali.Tein sinne epoksilattian pari vuotta sitten.Sielä tallissa on jääkaappi nurkassa,kahden istuttava sohva ja nojatuoli.Työpöytä ja usein keskellä lattiaa telineessä jokin vanha polkupyörä.Talon isäntä harrastaa vanhoja polkupyöriä ja kaljan juontia.Ei se nyt niin tosissaan niitä pyöriä kasaa,pyörä korkeintaan pari/vuosi.On sielä joskus tosin tullu aikaa oikein vietettyä enemmänkin.Se vaan on sellanen talli,ettei sinne viedä mitään laitetta,jossa on öljyä sisällä.

Marraskuu 28, 2010, 12:24:17 ip
Vastaus #42

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Eiköhän pöytämoottori ole parhaimmillaan omaksi iloksi ja vieraitten viihdyttämiseksi tehty kampe vailla varsinaista käyttötarkoitusta. Kapineen voi laittaa putputtamaan hetkeksi kun ei muutakaan varsinaista tekemistä tallista löydy. :) Reijo kyllä sen filosofian kertoi hyvinkin tarkkaan, mutta enhän mä sitä enää muista. Sen vaan että tuli itsellekin tarve pöytämoottori saada. Olisi mulla yksi vajavainen Mobyletten moottori josta kapineen voisi kai tehdä, mutta toisaalta sellainen nelitahtiputputus mielyttää ehkä paremmin korvaa.

Pöytähän on melko jämy, mutta pienestä venemoottorista on kyse. Siitä vielä poistan varmaankin sen vaihteen niin kevenee muutamat kilot. Painaisko tuo jotain 50kg nyt.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Marraskuu 28, 2010, 12:30:13 ip
Vastaus #43

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tämä huumorilla, eli hernepussi kauas nenästä:

Tuohan kuulostaa pikemminkin patologin työhuoneelta, kuin elävien leikkuusalilta. ;)

Hernepussi hankeen ennenkuin tämän lukee:

Eihän se operoitava olekaan elävien kirjoissa jos ei mitään ääniä päästele eikä edes ole minkäänsorttisia nesteitä sisällä... ;D

Marraskuu 28, 2010, 16:02:18 ip
Vastaus #44

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve!

Nyt on talvinakertelutilana tuommoinen 3x3 metrinen pikkukammari-aika täynnä
on tavaraa,kun siellä on tuo kokonainen Radco ja toinen laite tuloillaan siinä
vieressä-ja hyllyjä,pölkkyjä ruuvipenkille yms. myös.Ei edes pöytä ole sopinut
sinne sekaan.No-onneksi on keittiön pöytä...

Ensi kesänä meinasin purkaa tuon ulkorakennuksen kupeessa olevan n.6x2,5
mitoiltaan olevan kylmän pöksäosan,levitän laattia-alaa sen parisen metriä,jolloin
onkin jo n. 6x4,5m lattiaa-kevyet perustat kurasta ja harkoista,betonkia lattiaan
ja seinät pystyyn ja eristäen.Sisään varvi tai pari kyprokkia.Taitaa siinä pari pitkää
viikonloppua mennä,mutta onhan ensi talvena sitten jo paremmin tilaa-kai se
pöytäkin jo tommoiseen tilaan sopii.

Ja sitten tietysti tarvitaan taas projekti...Kohta tuokin -vielä rakentamaton-talli on täynnä
roinaa !Mutta jääkaapin ja mukavat tuolit meinaan ilmanmuuta sisällyttää hankintalistalle-ja
vanhat poppikoneet myös.

t. Markku