Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 921745 kertaa)

Helmikuu 24, 2011, 20:23:03 ip
Vastaus #90

Harri Kauranen

• Vieras
Tulipa töiden jälkeen parit tunnit tallissa viihdyttyä.No työkaverin ts susukin takapyörä tuli laitettua.Laitoin uuden vanteen ja putsailin kapan.Tuli uudet pinnatkin siihen pyörään laitettua ja siitä tuli ihan hyvä,ei heittoa.

Helmikuu 24, 2011, 22:07:20 ip
Vastaus #91

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Eileen tuli pestyä ultraäänipesurilla 4 kaaria, Constan tuplat, vaimon Meteor Minorin kaasari ja J2sen kaasari siinä samas. No constasta meni kaasuvaijeri poikki ku vähä kokeelin kaasua, sopivasti ennen kevättä niin kerkiää senki hoitamahan ennen lumenlähtöä kuntohon. KX viä vähä vaatiis herkkää huolenpitoa ennenku se olis valamis enskesän lumille(teille). Mutta kyllä jo kovasti tekis mieli tienpäälle.

T:Rojalisti
Milläs pesuaineella pesit ? Pitäisi Hondan kaasaritkin purkaa ja laittaa pesuriin.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Helmikuu 25, 2011, 18:05:29 ip
Vastaus #92

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla oli porakoneessa messinkiharja,jolla kevyesti putsailin.

Helmikuu 25, 2011, 18:41:41 ip
Vastaus #93

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suhautin spraypurkista öljyä kahteen paikkaan. Auttoi.
Kommentteja uuninpankolta.

Helmikuu 26, 2011, 15:18:11 ip
Vastaus #94

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kävimpähän tallilla siirtelemässä roinaa seinän vierustoille,
huomenissa kun on ajettava toinen Volovo sinne lasiremppaan. Ehkä.
-pena-

Helmikuu 26, 2011, 15:32:28 ip
Vastaus #95

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Purkaa sollee ja viedä kansi koneistukseen, madaltaa hiukan ja satula ja tarakka pois ja rueta väsään uutta penkkiä.

Helmikuu 26, 2011, 20:00:22 ip
Vastaus #96

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Teutaroinut (jälleen) koko päivän ton -74 chevyn pick up:in hytin pellityksen, ym hieromisen kanssa, rupee olemaan kiitettävästi tunteja siihenkin hurahtanut, mutta kohta puoliin sais nykäästä siihen jonkin näkööstä pohjaväriä. :)
Välillä aina hiplaillut suzukin ketjusuoja aihioita ja miettinyt millä ne vääntäis muotoonsa.. ???
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Maaliskuu 13, 2011, 06:44:45 ap
Vastaus #97

Harri Kauranen

• Vieras
Lauantai päivällä,ainakin neljä tuntia olin ton mun skootteriprojektin kimpussa.Koitin sähköjä saada aikaseksi,mutta vielä jäi vähän hienosäätöä.Mulla on kahdetkin erillaiset kytkentäkaaviot,mutta ei niillä ainakaan tullu sähköistä hyvät.Kas kun kipinä katoo,kun laitat valot palaan.Toisissa kytkentäkaavioissa taas on akku,jota mun skootterissa ei ole.No oikeastaan toi on pikkuhomma vetästä piuhat omasta päästään,mutta rupes niin sapettaan,kun kuvien mukaan mokoma ei käy.

Maaliskuu 13, 2011, 14:42:26 ip
Vastaus #98

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään triali renkaat pois vanteilta, sain myytyä ja tilalle nappula kumit ja muuten jatkuu tankin ja työkalu kotelon hinkkaus, josta tulee oiva kaljan kuletus paikka, olut viilenee kivasti siellä kesällä  ;D ja sommitella maalusta tankkiin, joita on kolme vaihtoehtoa, värit on musta ja vihreä, no tuossa meneekin jo tovi  :laugh:

Maaliskuu 22, 2011, 19:05:00 ip
Vastaus #99

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla on tossa tallissa tollanen pikkunen jlo:n moottori.Nyin sitä käymään,ilman pienintäkään pärähdystä.Otin kaasarin auki.No sielähän oli sellasta ihmeellistä töhnää,vähän kun hometta.Sen siitä saa,kun on kone ilman bensoja.Tarvii varmaan tenua hakee huomenna,että saa kaasarin pestyä.

Maaliskuu 23, 2011, 00:01:17 ap
Vastaus #100

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Audiin pitäisi vaihtaa öljynpaineanturi ja yhden vesiputken O-rengas, niiden takia piti purkaa koko hemmetin keula.
Moottoritila on niin ahdas ettei edm. osia voinut vaihtaa ilman purkuoperaatiota.
No samalla sitten vaihdan muutkin kulutusosat vaikkei niin tarviskaan:
Nokkaremmi
Vesipumppu
Venttilien nostajat
Öljynpaineanturi, ( entinen vuotaa öljyä )
Moottorin etukannake ( ostettu turhaan )
Termostaatti
Imusarjan tiiviste
Venttiilikannen tiiviste
Nokkien välinen ketju
Nokkaremmin alapyörä
Dampperin pultti, kampiakselin päähän tuleva pultti
Nokkaremmin kiristinpyörä ( entisen laakeri pitää ääntä, kuiva )
Laturin remmi
Tehostajan remmi
Ilmastoinnin remmi
Nokka-akselin  stefa
Kampiakselin stefa
Työt on nyt kuvan osoittamassa tilanteessa, eli purettuna.
Irroitetut osat pitää ensin putsata ja maalata ennen kiinnitystä. Alumiiniosat hapettuu ja rauta ruostuu.
Pultit ja ruuvit vaihdan ruostumattomiin.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 23, 2011, 01:51:17 ap
Vastaus #101

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...Alumiiniosat hapettuu ja rauta ruostuu.

Ruostumattomat pultit ja ruuvit taasen leikkaa kiinni. ::)

Maaliskuu 23, 2011, 11:36:10 ap
Vastaus #102

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...Alumiiniosat hapettuu ja rauta ruostuu.

Ruostumattomat pultit ja ruuvit taasen leikkaa kiinni. ::)

En ole huomannut mitään kiinnileikkautumista. Olen käyttänyt auton alustassa ruostumattomia pultteja ja ruuveja.
Kierteisiin rasvaa tai kuparitahnaa. Sinkityt ruostuu jo vuodessa tai parissa. Ei tietenkään kansien kiinnittämiseen.
Pultteja joutuu aukomaan muutaman vuoden välein aina jonkin remontin yhteydessä, niin on mukava kun ei tarvi ruostuneita ruuveja irroitella rälläkällä.
Pakosarjan mutterit on aivan ruosteesta syöpyneitä, joten nyt on viimehetki vaihtaa nekin uusiksi, onneksi sain ne vielä auki.
Minulla on alumiini traileri johonka olen nyt myös kaikki pultit vaihtanut ruostumattomiin. 

Maaliskuu 23, 2011, 11:43:15 ap
Vastaus #103

Markku Saarinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mc Debit
Näyttää tuon Audin konehuone melkoiselta sillisalaatilta  :laugh:

Maaliskuu 23, 2011, 12:36:40 ip
Vastaus #104

Risto Saastamoinen

• Vieras
Näyttää tuon Audin konehuone melkoiselta sillisalaatilta  :laugh:

Just katoin, että ollapa omassa käyttiksessä nuin selkeä konetila. Pitäs vaihtaa pakosarjan tiiviste. (Mi16, huh huh  :o)