Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 881457 kertaa)

Joulukuu 28, 2023, 09:21:25 ap
Vastaus #2220

Ismo Hakamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kyä tää tästä...
Mökillähän käydään esim. talaviverkoilla, vai?
https://www.pantah.eu/sites/ducati-special/eisspeedway.htm

Joulukuu 28, 2023, 13:52:11 ip
Vastaus #2221

JariLehikoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • B.S.A.

Joulukuu 28, 2023, 16:04:09 ip
Vastaus #2222

Ismo Hakamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kyä tää tästä...
Noi on sitä varten ettei Carrera-marmorilattia naarmuunnu kun tuuppaat sen kesäsäilöön kirjastoon...

Joulukuu 28, 2023, 17:26:39 ip
Vastaus #2223

Kai Vuori

• Vieras
Kokkeillaan airsoft kuulia tasapainotukseen. 100 levee rengas, sille noin unssi kuulia. Saa nähä kuinka pelittää.

Joulukuu 28, 2023, 17:29:54 ip
Vastaus #2224

Kai Vuori

• Vieras
...tuollainen paketti.

Joulukuu 28, 2023, 17:46:40 ip
Vastaus #2225

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Noi Harleyn tykkipyörät on kyllä ihanat. Ja painavat :) Eikä ainakaan Dunlopin harrikkakumi mikään kevyt ole sekään. Oletko tasapainotuttanut niitä koskaan rengasliikkeessä? Unssi on vajaat 30g, kai se jossain tuntuu.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 28, 2023, 17:59:10 ip
Vastaus #2226

Kai Vuori

• Vieras
Olen tasapainottanut rengasliikkeessä mutta muutaman viime vuoden omin pikku kätösin, Motonetin pukkia apuna käyttäen. Metzelerin otin pois ja siihen riitti 15g tarrapainoja. Kuvassa on Shinko.

Jos on tullut kilsoja 10-15K kesässä niin takarenkaan vaihto on ollut vähintään 1/kesä. Jos ajatellaan että se kestää keskimäärin 7-8K km niin kauanko se rengas on tasapainossa perinteisellä tavalla tasapainotettuna. Tosin en tiedä huomaisinko eroa tasapainotetulla tai ilman. :)

Matkamalli on ollut pari viime kesää enemmän käytössä, mutta pitää Shovelinkin olla valmiina.

Joulukuu 28, 2023, 19:19:11 ip
Vastaus #2227

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Hauskoja juttuja krjoittelette.

Lainaus
Jos on tullut kilsoja 10-15K kesässä

10-15 kelviniä kesässä mutta sitten että oikein keskimäärin 7-8 kelvin kilometriä....

Ei mitään vittuilua mutta jos oikein näitä lukee niin ei kyllä saa käsitystä mitä tarkoitetaan.Jos tarkoitetaan tuhatta niin jo lyhenteessä kilometri (km eli tuhatta metriä) tämä tulee esille eli tuhatta metriä eikä mitään K:ta. :)
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Joulukuu 28, 2023, 19:32:49 ip
Vastaus #2228

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
entäs hassu 5K€  ;D
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 28, 2023, 19:51:17 ip
Vastaus #2229

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Semi kylmiä €uroja,-268.15°C.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Joulukuu 29, 2023, 10:06:25 ap
Vastaus #2230

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Kylmää käteistä huolin, heh.

Kai V näkyy nyt ”vieraana”, olisko saanut tarpeekseen tästä viisast(elijoid)en kerhosta ???
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 17, 2024, 06:52:24 ap
Vastaus #2231

Auvo Lehtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sainpa etuteleskooppien stefat vaihdettua. Samalla huolsin emäputken eli ohjausputken laakerit, oli muuten vanhat vaseliinit aika jämäkät. Huomasin vaan huoltokirjasta että viimeksi olen saman homman tehnyt 20 vuotta sitten :( Yamahan huolto-ohjelma suosittelee tuota hommaa kahden vuoden välein tai 24000km:n välein. Tunnustaako kukaan laiminlyönneensä tämän työn yhtähyvin kuin minä vai miten on?

Tammikuu 17, 2024, 10:43:12 ap
Vastaus #2232

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Ohjausputken laakerit ja varmasti pyöränlaakereita myöden väitän hyvinkin monen..enemmistön..jättävän ns turhaan aukomatta oman onnensa nojaan koska monesti ne kestää tehdasrasvoillaankin pyörän eliniän ja aktiiviuran jälkeisen mahdollisen harrasteajankin tai sitten ei..

Pyöränlaakerithan usein sinänsä helppoa vähän silleen" tee se itse" tyylisesti raottaa + liotella vanhat rasvat ja ujuttaa uudet sisään ties millä kikalla mikäli laakeri semmoinen kestovoideltu umpimalli jota ei tarkoitettu availtavaksi,moni valitsee laakerin vaihdon tarvittaessa  huollokseen ja ohjauslaakereiden kanssa tahtoo olla kova homma huoltaa ja täytyy myöntää että minäkin monesti jättänyt ohjauslaakerit silleen ellei mitään syytä   ,monesti mitä näissä vanhuksissakin availlut ei siellä mitään hätää ole ollut  ,toki rasvat olleet  ylivanhaa mönjää mutta silti homma tuntui kohtuu turhalta toimivuuden kannalta mutta sitä en kiistä etteikö se hyväksi ole,kuuluu varmaan huolto ohjelmaan jne ja  jos kuka viitsii niin esimerkillistä  mutta ymmärrän ettei kuulu ihan kärkipään hommiin jos muutakin askaretta on millä aikaansa kuluttaa  mutta toki mikäli paikat muutenkin auki niin ehdottomasti huolto sinnekkin ja rasti ruutuun.

Se vaan on niin että jos ohjaus tuntuu ok niin harva kait päätyy erikseen purkamaan ja tsekkaamaan enempi tai vähempi vaan tarkistusmielessä ,pyöränlaakereilla sama juttu ellei muutakin tarvetta availla sillä suunnalla...vai?

On tullut.. vuosia sitten ..innokkaana  pyöränlaakeritkin liotelua vanhoista jämistä ja uudelleen rasvattua aina kun joku uusi projekti mutta myönnetään että into laantunu jotenkin enää uteliaisuuttaan,huvikseen availla paikkoja mun ajomäärilläni vaikka virallisesti pitäisikin.. :-\

Gt hen oon pyöränlaakereista ohjauslaakereihin tsekannut ja menee sen loppuelämän tai mun elin/ omistusajan varmasti....tuohon z kawaan en kun se jotenkin tuntuu niin joutavalta kun mitään tarvetta ei ilmennyt,liekö mulla edes ikinä tullut rutikuivia laakereita vastaan missään vehkeessä ja vasta mikäli on tuntunut klappia, rahinaa  jne tai muutenkin avattava niin enää perehdyn,mun kesäkilometreiilä taitaa mennä aika huoletta turhaan availematta..ei enää rampa kankea plösö tahdo viitsiä..huono ennekkö, ajatukset muuttuneet tärkeydeltään vaiko  selkosuomeksi sanottuna patalaiska?
Jaa no aurinkoisena kesäpäivänä tossa ulkosalla kiireettä niin voisin ajatellakkin ajankulukseni.. ;)

Mites teillä muilla tämän asian kanssa...siis aikuisten oikeasti?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2024, 14:56:02 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 17, 2024, 12:31:12 ip
Vastaus #2233

Auvo Lehtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu ei siihen oikein helpolla muuten ryhdy kuin tuo teleskoopihuollon yhteydessä. Huolto-ohjelman mukainen 2 vuotta ja/tai 24000km tuntuu aika "tiheältä" mutta ei siitä varmaan haittaa ole.

Tammikuu 18, 2024, 08:18:11 ap
Vastaus #2234

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nykyisistä suojatuista kuulalaakereista kannattaa ottaa suojat varovasti pois ja laittaa laakerirasvaa.
Suojat napsahtavat napakasti takaisin paikoilleen ja laakeri kestää.
Laakereissa on todella vähän voidetta tehtaan jäljiltä merkistä ja valmistusmaasta riippumatta.

Yhteen takapyörään tuli kolme erilaista laakeria. Valmistusmaat Saksa, Puola ja Taiwan.
Vähiten rasvaa, ei juuri ollenkaan oli saksalaisessa....aivan pieni pisara.
Puolalaisessa kolme pientä pisaraa, mutta taiwanilainen yllättäen lähes täynnä.
Itse olisin arvannut erilailla.

Valmistajalle on tietysti huono asia, jos tekee pitkäikäistä tuotetta 8)