Kirjoittaja Aihe: MAICO _81  (Luettu 12496 kertaa)

Marraskuu 18, 2012, 23:24:43 ip
Vastaus #15

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2002
  • naavaparta
Terve Timo ja muutkin monttumiehet.
Jo vain on kalliiksi tullut tämä krossipyörä harrastus. Uudet tai uudenveroiset osat maksaa maltaita.
Minullakin on tuo Montesa Cappra 414 VE -79 ollut tallissa työn alla jo vuosia.
Haluttais jo päästä silläkin ajamaan.

Lähdin aikoinaan pikkutarkkaan entisöintiin ja olenkin vuosien kuluessa löytänyt siihen paljon uusia osia.
Nyt haeskelen orkkiksia Betorin erillisellä kaasusäiliöllä olevia takavaimentimia.
C luokassa sallitaan kaasusäiliöt mutta uskoisin että siinä ostaessa olleet Öhlinsit eivät täytä C luokan ehtoja.
Ovat ilmeisesti uudempaa tuotantoa?
Saisin Montesan pikaisesti kasattua ajokuntoon mutta yritän vielä kuitenkin laittaa sen kaikilta osiltaan ihan alkuperäiseen iskuun.

Marraskuu 19, 2012, 15:48:40 ip
Vastaus #16

timo t.laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 585
 betoreita voi joutua etsiskelemään jonkun aikaa, öhlinsit joissa on säiliöt letkun päässä kelpaavat c-luokkaan( mulla on -78 husse missä semmoiset oli jo originaalina), toinen hyvä vaihtoehto on foxin ilmaiskarit, niitä toi bensow maahan, kuten myös montesaa tuolloin.
Jawa 896, Jawa 889, Jawa 640, CZ 513, TM450MX

Marraskuu 19, 2012, 18:27:43 ip
Vastaus #17

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2002
  • naavaparta
Pitää vielä etsiskellä. Eihän minulla tuohon enää paljoa puutu.
Lokasuojat, sivumuovit, uudet rosteripinnat, takaiskarit ja tankkimerkit kun hyvät löytäis niin pääsis kasaileen.
Rahallahan saa, mutta kun ei ole kiire niin on aikaa etsiä.

Kovin ovat nuo vanhat Maico ja Montesa Cappra 414VE -79 saman näköisiä.

Tuossa kuva Öhlinseistä jotka Montesassa oli paikallaan.
Arvelen että ne ei sovi C luokkaan. Originaaleissa Betoreissa on säiliö letkun päässä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 19, 2012, 21:01:35 ip
Vastaus #18

kalle tylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Mullakin on Iisakin kirkko tallissa. Ancillotti 125, Six Days, vuodelta -82. Sen verran olen netistä löytänyt, että jo -81, oli vesijäähdytteinen. Eli Puro myi -80 vuotista vielä -83, mikäli MP-lehden senaikaisiin katalogeihin on uskomista. Tosiaan omani on Hiron ilmajäähdytteisellä koneella, joka on hajonnut täydestä laulusta. Mutta, odotellaan, josko käyntikuntoinen kone kävelisi vastaan. Pyörä tällä hetkellä pieninä palasina ympäri tallia.

Marraskuu 20, 2012, 09:34:34 ap
Vastaus #19

Olli Salonen

  • **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
  • Viestejä: 640
  • VMPK # 1916
Mullakin on Iisakin kirkko tallissa. Ancillotti 125, Six Days, vuodelta -82. Sen verran olen netistä löytänyt, että jo -81, oli vesijäähdytteinen. Eli Puro myi -80 vuotista vielä -83, mikäli MP-lehden senaikaisiin katalogeihin on uskomista. Tosiaan omani on Hiron ilmajäähdytteisellä koneella, joka on hajonnut täydestä laulusta. Mutta, odotellaan, josko käyntikuntoinen kone kävelisi vastaan. Pyörä tällä hetkellä pieninä palasina ympäri tallia.
Moro,

Kun nämä ikuisuusprojektit nostettiin tässä esiin laitan omanikin näytille:
Tämä on ensirekisteröity muistaakseni vasta -83 tai -84, liitän mukaan myös esitekuvan. Onko Kallen pyörä samanlainen?
Jos jollain on joutilaita osia tällaiseen saattaisin olla kiinnostunut.

Olli



[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 20, 2012, 18:59:58 ip
Vastaus #20

kalle tylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Kyllä mun Ancillotti on pääpiirteissään samanlainen kuin esitekuvassa. Nyt jo rikkinäisissä muoveissa, ehkä jotain eroa. Suurin ero takalokarissa, jossa oli numeronpaikat suunnilleen nelikulmaiset, ei ovaalit.