Kirjoittaja Aihe: BMW R75/6 -74 myynnissä  (Luettu 1176 kertaa)


Maaliskuu 18, 2023, 08:30:10 ap
Vastaus #1

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5005
Moro

Todella hieno pyörä ja tuskin huutajat tietämättään tarjoavat ja hintakin noussut pyörän tason mukaiseksi,mahtaako huutajat olla edes Suomesta,en löytänyt kuvista yhtään mälvättyä ruuvinkantaa kuten "asiantuntijat" Masinistit palstalla keroilivat enkä kaasarin naarmuja sen koommin,alumiini tosiaan hapettuu eikä pyörä 50 vuodessa tosiaan nätimmäksi ulkonäöltään muutu,penkin tarinaa en viitsi alkaa tarkistamaan kun asia ei minulle kuulu mutta siitä olen varma että museomiehen ei tarvitse kuin vilkaista pyörää ellei tahdo ihmetellä sen hienoa kuntoa,entisöitynä vai konservoituna.Masinisti mainitsi myös öljypohjasta,noi tiivisteet tahtovat huokua ajan saatossa öljyä inansa läpi ja pölyn kanssa siihen ympäristöön tulee ikävä sitta ajan saatossa,luulisi masinistien sellaisen asian tietävän kun konemiehiä siellä ovat.Sivumuovi tosiaan on halki mutta varmasti 50 vuodessa pyörää siirrettäessä tms on voinut tulla hama jossa on tullut vaurio mutta tämän takia ei voi varmistaa etteikö bemu olisi ajamaton,jos tämä on rankka huijausyritys mihin en ota kantaa niin miksi ei sitä sivukoppaa ole korjattu tai uusittu.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Honda C92 Benly

Maaliskuu 18, 2023, 09:07:45 ap
Vastaus #2

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 887
  • Kawasaki A 1 R
      Katselin samaista kuvaa juttua, minulla on samallainen pyörä entisöitynä ja ostin varaosina orkkis savupiiput ajanut
       17000 km 25 v. putket ovat samanverran sinistyneet kun uudessa / vanhassa pyörässä ky. putket ovat ns. kaks kerros
       putket  ?????       EK

Maaliskuu 18, 2023, 09:35:44 ap
Vastaus #3

Tuomo Pasanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 107
      Katselin samaista kuvaa juttua, minulla on samallainen pyörä entisöitynä ja ostin varaosina orkkis savupiiput ajanut
       17000 km 25 v. putket ovat samanverran sinistyneet kun uudessa / vanhassa pyörässä ky. putket ovat ns. kaks kerros
       putket  ?????       EK

Putket on voinut saada sinisen värin, jos on ollut kaasarit tukossa, ja seokset laihalla kun on käytetty pyörää?

Maaliskuu 18, 2023, 18:47:58 ip
Vastaus #4

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 878
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Mielenkiintoinen säilymä ja mikäli sellaisena halutaan (tai olisi haluttu) myös säilyttää ilman tarkoituskaan ajaa edes pikkasen kauniina kesäpäivänä kerran kesässä niin ihmetyttää miksi siihen on tehty remppaa
eikä annettu olla avaamatta kuin jättää bensahat koskemattomina eikä siis ikään kaatakkaan bensaa tankkiin ym?
Silloinhan se olisi yhä kuin tehtaalta lähtenyt,ei enää.
Akkukin yleensä annetaan olla se orkkisakku piti virtaa tai ei jos tarkoitus erityisen alkuperäisenä säilyttäminen ja suurinpiirtein pölyt pyyhitään olipa museossa tai näyttelyissä esitteillä jolloin akun varaukselle mitään väliä vaikkahan olisi tyystin kaput.
Ei vaihdeta edes tulppia tai irroteta kaasutinta(tai monikko) eikä ainakaan käynnistellä moottoria jos todellakaan ei tarkoitus edes ikinä ajaa,siis miksi pilata pakoputkien värikään?
Tällöin öljytkin pysyy tarpeeksi hyvinä pitkään ja mieluusti jätetään vaihtamatta sittenkin mutta tässä eri koulukuntaa jotka vaihtaisi ne kullanarvoiset tehdasöljyt uusiin muista syistä,jarrunesteen kanssa sama asia kuin toki jäähdytysnesteenkin jos semmoiset on.
Laitteissa joilla ei siis tarkoituskaan ajaa tai edes senmyötä käynnistellä öljy,bensa tai nestetarpeita ei välltämäti edes ole koristekäytössä ja pysyy lattia siistinä kuivinkin tiivistein eikä bensahanat vuoda..

Käytetyistä laitteista normaalisti entisöidyt on eri juttu ja niihin nimenomaan on pitänyt pakosta kajota ja kunnostaa joka yleisesti ymmäretäänkin koska niillä yleensä myös ajetaan edes vähän ja on ajettukin jo ennen kunnostamista.

Tämä on tietty mun mielipiteeni ja muitakin on taatusti mutta jos Ruususen unta ei ollut tarkoitus häiritä tulevaisuudessakaan niin tässä on joku kumma välitila kait eli käyttökunnostusta ja paikkojen elvytystä ajokunnossa säilyttämiseen jostain syystä(?),mutta neitseelllisen arvo kylläkin menetetty koska nythän tuohon on jo koskettu moneenkin paikkaan mikä tämmöisissä erikoistapauksissa virhe jos missään kun taatusti suurennuslasilla syynätään.
Tuommoisen säilymän oikea osoite olisi varmaan loppupeleissä joku laadukas ja arvostettu mp tai tehdasmuseo jossa harrastajat voisivat ihailla ja ottaa mallia omiinsa.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2023, 17:50:56 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Maaliskuu 18, 2023, 22:14:49 ip
Vastaus #5

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8007
Tuommoisen säilymän oikea osoite olisi varmaan loppupeleissä joku laadukas ja arvostettu mp tai tehdasmuseo jossa harrastajat voisivat ihailla ja ottaa mallia omiinsa.

Jos on tänne saakka selvinnyt rekisteröimättä, niin lasivitriini on oikea paikka.

Jos ois oma, niin kaataisin koneen ja perän täyteen öljyä, niin eipähän ihan niin helposti ruostuisi.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 20, 2023, 19:07:05 ip
Vastaus #6

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 719
Kilvet kiinni ja hanaa. Pyörät tykkää kun niillä ajetaan.....   :)

Maaliskuu 20, 2023, 20:02:58 ip
Vastaus #7

Jukka Rantanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 28
Nämä "ajamattomien" arvo säilyy ehkä vain, jos niitä ei ota ajoon. Nyt jonkun mielestä tämä on yli 9 th € arvoinen.Jos ottaa käyttöön ja ajelee pari kesää mittariin 30 th, niin hinta tippuu n. 3-5 th:een. Kuitenkin tämä on vain perusmallin BMW.Oman haasteen luo rekisteröiminen, jos meinaa ruveta ajelemaan. TrafiCom voi myöntää poikkeusluvan, että käyttöönotto-hetken määräyksiin sovelletaan valmistusvuoden vaatimuksia.Mielenkiintoinen asia ,kun  ei ole mitään paperidokumentteja, (tyyppirekisteriote, autoliikkeen dokumentti) vaan hyvä tarina kuten yleensämuseoajoneuvoilla. Onkohan takarengas malliltaan sama kuin valmistajan rengastarrassa merkitty ? Vai onko saksalaiset niin tarkkoja?

Maaliskuu 20, 2023, 22:19:07 ip
Vastaus #8

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1463
saksalaiset juurikin on tarkkoja moottoripyörän renkaista tai ainakin oli 80 luvulla vielä kun siellä hetken asustelin töitten takia niin kuhunkin pyörään oli tyyppikatsastetu juurikin tietyt renkaat ja periaatteessa muita ei saanut käytttää vaikka koko jne. olisikin ollut oikea