Kirjoittaja Aihe: CAFE RACERS FINLAND  (Luettu 219768 kertaa)

Joulukuu 12, 2010, 19:44:58 ip
Vastaus #45

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5297
  • Tulin nain ja voitin
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Joulukuu 12, 2010, 19:48:06 ip
Vastaus #46

Jukka Penttilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1189
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Joulukuu 12, 2010, 21:40:17 ip
Vastaus #47

Juha Hirvikorpi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 71
Hienoja noi vanhat kuvat, niitä kattelis enemmänkin jos porukalta löytyy.
Melko hyvä kirja aiheeseen on myös Mick Walkerin Cafe racers of the 1960s:

http://www.amazon.com/Cafe-Racers-1960s-Lifestyle-Motorcycles/dp/1872004199

Mobilistin jutussa brittipyöräilystä (7/2009) oli kans hienoja Suomikuvia cafe tyyliin rakennetuista pyöristä.

Joulukuu 13, 2010, 07:26:07 ap
Vastaus #48

Eetu Alatalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
Onko hyväksyttävää arvon ladys and gentlemans että kahvikuppi kilpurin rakentaa pyörästä kuin pyörästä...? :police:

Joulukuu 13, 2010, 09:06:00 ap
Vastaus #49

Juha Hirvikorpi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 71
Onko hyväksyttävää arvon ladys and gentlemans että kahvikuppi kilpurin rakentaa pyörästä kuin pyörästä...? :police:

Mielestäni on.
Ei se mistä sen tekee vaan miten sen tekee. Lopputulos ratkaisee ei lähtökohta.

Joulukuu 13, 2010, 11:30:47 ap
Vastaus #50

Hannu Kolm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3175
...ladies and gentlemen...
Ei liene mitään väliä, mistä caferaaserinsa tekee, tosin jostain junanpuolikkaasta ei välttämättä saa kuin tekijänsä (ja sen kavereiden) mielestä hyvännäköistä.

En näe mitään mieltä nivoa koko rocker-kulttia cafe racer -klubiin. Ne pojat oli nuoria, niitä kuoli kuin kärpäsiä sekä tien päällä että typerissä joukkotappeluissa.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Joulukuu 13, 2010, 14:01:00 ip
Vastaus #51

Jukka Penttilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1189
Moro,

tässä vähän vanhempia kuvia. Mahtaako joku arvata missä ja milloin kuvat on otettu?

jpe

Kuvat on otettu vuoden -74 Kontiorallissa Karesuvannossa.

Tuolta taas löytyy yksi Cafe Racer.
http://www.blocket.se/kalmar/Honda_cb_500_30416462.htm?ca=1_5&w=3

jpe
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Joulukuu 13, 2010, 16:47:54 ip
Vastaus #52

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5996
  • MC Debit
Muuten kiva Gold Star -kopio, mutta miksi siinä on traktorin rengas edessä?

Syytän internettiä siitä. Tyylit sekoittuvat kun kuvat leviävät mantereelta toiselle. Japanissa ovat rakennelleet, en tiedä kuinka yleisesti, mutta kuitenkin, cafe-vaikutteisia bobber-tyylisiä (tai päinvastoin), tyylisuunnan nimi on bratstyle (=vintiötyyli?).

Tässä yksi esimerkki: http://www.bratstyle.com/custom/w650%20fukuda/w650%20fukuda.htm

Kai se tuonne cafe-osastollekin hiipii pikkuhiljaa hapatus että "tyyli" ajaa ohi toiminnallisuuden.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 13, 2010, 17:06:10 ip
Vastaus #53

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3869
  • V.I.P. jäsen
Siis, miksikä Cafe Raceri muuttuu, kun se saa tukevamman etupyörän?



Kyllä se on edelleen Cafe Racer!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2010, 17:54:15 ip kirjoittanut Vesa Takala »
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Joulukuu 13, 2010, 20:55:14 ip
Vastaus #54

Leo Belik

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1926
  • Cum On Feel the Noize
Siis, miksikä Cafe Raceri muuttuu, kun se saa tukevamman etupyörän?



Kyllä se on edelleen Cafe Racer!

Cafe Raceriksi jossa on paksu rengas ja Street Fighter valot. Eli Cafe Bobber Fighter ;D
BSA "Buzy Beeza"

Joulukuu 13, 2010, 21:15:11 ip
Vastaus #55

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3869
  • V.I.P. jäsen


Cafe Raceriksi jossa on paksu rengas ja Street Fighter valot. Eli Cafe Bobber Fighter ;D


 :) :) ;) Tuo Commando on muuten Oulusta.  :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Joulukuu 13, 2010, 21:16:10 ip
Vastaus #56

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3869
  • V.I.P. jäsen
Jotenki tutun näkönen. Onko se Takala itse himself ?

Ei, mutta tunnen kyllä kaverin. ;)
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Joulukuu 13, 2010, 21:22:26 ip
Vastaus #57

Erkka Lampinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 386
  • Tunturisti
Mites on, saako kahvilakilpurissa olla etukatetta? Vai onko tyylirikko?

Joulukuu 13, 2010, 21:29:05 ip
Vastaus #58

Juha Hirvikorpi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 71
Saa tietty, olihan niitä jo 60 lukusissa rakennelmissa.

Joulukuu 13, 2010, 21:44:06 ip
Vastaus #59

Leo Belik

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1926
  • Cum On Feel the Noize
Mites on, saako kahvilakilpurissa olla etukatetta? Vai onko tyylirikko?

Tottahan toki.

Googleta esim: Guzzi Le Mans 1, Laverda 750 SFC, Ducati 750 SS, Norton Dunstall, Norton Rickman, Triumph Rickman, vanhat Rickman Kawasakit jne. Onhan noita.

Täältä löytyy katetta http://www.airtech-streamlining.com/



[ylläpito on poistanut liitteen]
BSA "Buzy Beeza"