Kirjoittaja Aihe: AJS 7R -56  (Luettu 22206 kertaa)

Tammikuu 23, 2014, 20:20:53 ip
Luettu 22206 kertaa

Pelle Lillkvist

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 284
Hjälp mig pojkar.  Jag Pelle Lillkvist har en 7R jag köpte här hemma iFinland redan 1979.  1983 var den renoverad och jag deltog då i Eltsun- näytös ajot, där Olli Riekki fick låna min cykel några varv.  Dock har jag aldrig lyckats få reda på vems gamla 7 R det är. För en månad sen fick jag boken Väinölänniemen ajot 1949- 1969?. Därpå sidan 69 eller 70 åker Matti Tiensuu från Savonlinna med en cykel som kunde vara den jag har, där finns en liten detalj som jag noterat.  Nu i dag har jag här i mitt Motormuseum i J:stad P:saari jobbat med den och hittat motornr.  1803 eller 1303. Vem kan hjälpa mig att årsmodellbedöma min cykel?   Kirjoita suomeks vaan. Jos avaatte P:saaren Moottorimuseo ry niin näette 3 min pätkän, ja muistaakseni siellä vilahtaa mun 7 R.   Pelle Lillkvist

Tammikuu 23, 2014, 23:22:45 ip
Vastaus #1

Pelle Lillkvist

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 284
Hjärtligt tack Hannu. Skall söka bättre vid vänster styrlager efter nummern.  Oljetankens lock är nog framåtriktat på min maskin. Pelle

Tammikuu 24, 2014, 23:22:49 ip
Vastaus #2

Pelle Lillkvist

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 284
Stort tack Hannu.   tyvärr har jag ej hittat ramnummern, trots att jag skrapat bort färg ända till järnet. Olenko ehkä väärässä paikassa? Luulin että näin jotakin, muttei!  Mutta moottorin numero pitäis olla kun tänään uudestaan katsoin:  1503.    Ja laatikossa lukee 7 RE  56  /22. Sitt on semmoinen runko jossa vevhusventilationens slang går till ett rör uppe framme i ramen och sedan genom ramröret till ett uttag långt bak för en ytterligare slangstump. Smart!! tänään poistin etupyörän koska eturengas pitää uusia. Mistä saan terveen 300 tai 3,25 x 19 renkaan sekä sisuskumit?  Ribbed tai tt- tyyppi.    Ja vielä: kenen entinen pyörä tää on?   Ollut myytävänä v. 1975?  Teboil asemalla Kangasala (Unto Koskinen). Mä sen löysin 1979 Raippaluodosta Vaasan läheltä.

Tammikuu 25, 2014, 10:53:32 ap
Vastaus #3

Pelle Lillkvist

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 284
Tack Hannu.  Olisi kiva tietää mitä sana EMÄPUTKI on på svenska?  Kuka osaa kääntää?   Jatkan etsimästäni.  Ikävää kun on kulunut 30 vuotta sitten kun sen entisöin. Ehdin ottaa osaa 12 eri tapahtumiin, m.m. 3 kertaa Hedemorassa Ruotsissa. Otettiin tankin pois. 2 Miestä nostivat pyörän Volvo 264 tavaraluukkuun, luukku 25 senttiä auki sitten vaan Ruotsiin tai Alastaroon.  Volvon ostin 1977 uutena verovapaana kun olin Sandvikenissa tasan vuoden opettajana. Autoni on nyt mr-ajoneuvo alkuperäisväreissään ja mittarissa 166000 km.

Tammikuu 25, 2014, 11:26:30 ap
Vastaus #4

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1596
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Tack Hannu.  Olisi kiva tietää mitä sana EMÄPUTKI on på svenska?  Kuka osaa kääntää?   Jatkan etsimästäni.  Ikävää kun on kulunut 30 vuotta sitten kun sen entisöin. Ehdin ottaa osaa 12 eri tapahtumiin, m.m. 3 kertaa Hedemorassa Ruotsissa. Otettiin tankin pois. 2 Miestä nostivat pyörän Volvo 264 tavaraluukkuun, luukku 25 senttiä auki sitten vaan Ruotsiin tai Alastaroon.  Volvon ostin 1977 uutena verovapaana kun olin Sandvikenissa tasan vuoden opettajana. Autoni on nyt mr-ajoneuvo alkuperäisväreissään ja mittarissa 166000 km.


Sehän on Dammröret!  ;D
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Tammikuu 25, 2014, 11:27:43 ap
Vastaus #5

Pelle Lillkvist

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 284
Bra Hannu. Ymmärrän.  Sana emäputki ei voida kääntää ruotsiksi sanoisin. I dag är jag ej i min verkstad i museet, men kanske i morgon skall jag skrapa på ett nytt ställe - många färgskikt finns!!

Tammikuu 25, 2014, 15:02:03 ip
Vastaus #6

Magnus Hytönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 232
Hej, Pelle!
Emäputki betyder ju ordagrant moderrör. I Sverige använder de visst ordet styrhuvud. Med Jeppishälsning, manne
Manne

Tammikuu 25, 2014, 15:41:07 ip
Vastaus #7

Pekka Alonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 220
 Hejssan Pelle

 Om jag erinner rätt, det var 1975 vi sysslade med Unto i ett par flygplan affarer. Unto fick en 7R 1956 i byte.
 7R torde vara ex. Harri- aktersnurra mannen. Om 7R har nummern från Jawa är det , som Harri köpte ny i Stockholm.
 

Tammikuu 25, 2014, 19:59:29 ip
Vastaus #8

Pelle Lillkvist

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 284
Hei Pekka, vanha ystäväni. Nyt alkaa olla mielenkiintoista. Mutta vem är Harri mies ja mitä meinaat Jawa numerolla?   On ehkä pikkanen kielivaikeuksia . On tietysti Harri Honkanen ja oliko myös Harri Laveri?    MUTTA JATKAKAA AUTTAMASSA JOS LOPUKSI SAISIN SELVÄÄ KENEN MIN 7R : entinen omistaja mahtaa olla.   Pelle  050-5251234

Tammikuu 25, 2014, 20:44:32 ip
Vastaus #9

martti.kaisamatti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 172
Harri Laverin AJS 7R meni aikoinaan Salosen Matille. Erikoista pyörässä oli, että siinä oli vaurion seuraksena Suomessa valmistettu tankki, tankki oli muodoiltaan hieman erilainen kuin alkuperäinen. Tuon edellä mainitun olen kuullut Harrilta joskus 10-vuotta sitten. Pyörän vuosimallia en muista ja tietenkin tankikin on voinut vaihtua matkan varrella moneenkin kertaan. Pelle,voin laittaa yv:tä, jos haluat Harrin numeron.

Tammikuu 26, 2014, 11:43:26 ap
Vastaus #10

Pelle Lillkvist

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 284
Kiitokset myös Martille!! Juttelin eilen illalla aika kauan Harr L:n kanssa. Hän eimuistanut mistä hän 7 R n oli ostanut, mutta muisti että se sitten meni Matti Saloselle. Pyörässäni on erittäin komea tankki - mutta voi olla pikkanen erikoinen muotoinen, olen Aina ollut sitä mieltä. Se on komeampi jotenkin jos verrataan vastaviin 56- malleihin kirjallisuudessa. Ursäkta min dåliga finska!! Mun tausta on vaan vanha koulusuomea!!

Tammikuu 27, 2014, 21:17:30 ip
Vastaus #11

Pelle Lillkvist

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 284
Innokkaasti olen tänään koettanut löytää AJS 7 R:n runkonumero paikasta joka mulle on neuvottu - mutten löytänyt. Ilmeisest just siinä emoputkessa on joskus ollut joku vaurio että on hiottu pois.  MUTTA onko jollakulla 7 R- omistajalla mahdollisuus lähettä kuvan just siitä paikasta josta sen pitää löytyä niin olisin kiitollinen - (ai kun tä suomenkieli alkaa sujua hienosti!!)  Kiitos.

Tammikuu 28, 2014, 09:47:44 ap
Vastaus #12

Pertti Sorvari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 425
  • SVKMK#371 VMPK#4155
Innokkaasti olen tänään koettanut löytää AJS 7 R:n runkonumero paikasta joka mulle on neuvottu - mutten löytänyt. Ilmeisest just siinä emoputkessa on joskus ollut joku vaurio että on hiottu pois.  MUTTA onko jollakulla 7 R- omistajalla mahdollisuus lähettä kuvan just siitä paikasta josta sen pitää löytyä niin olisin kiitollinen - (ai kun tä suomenkieli alkaa sujua hienosti!!)  Kiitos.

Moi Pelle!    "Netistä" löydettyä.

http://www.classic-auctions.com/Auctions/13-04-2011-ThePavilionGardens-1297/1961AJS7R-32905.aspx
-pertsa-

Tammikuu 28, 2014, 11:22:48 ap
Vastaus #13

Pelle Lillkvist

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 284
Stort tack Pertti.  Koetan uudestaan.

Tammikuu 29, 2014, 16:12:30 ip
Vastaus #14

Pelle Lillkvist

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 284
Hei. Vasen sivulta en onnistunut löytää yhtään numeroa, mutta oikealta sivulta missä triangelformade tukipellit ovat löytyy RTC -62  sekä 6- 56.Ne numerot kyllä löysin jo 1982. Joten mitä nämä viimeiset tarkoittaa?