Kirjoittaja Aihe: Classic TT Yamaha  (Luettu 95969 kertaa)

Toukokuu 30, 2019, 22:34:39 ip
Vastaus #135

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 352
Moro Juha. Itäharjun Ajot on ajettu. Kolmesta lähdöstä sain kaksi ajettua. Eilen tehty kaasuttajien säätö meni metsään. Liian suuri tyhjäkäyntisuutin ja neula liian ylhänä. Toiseen lähtöön startattaessa sai paksut ja kasteli tulpat. Ei heti keksitty miksei lähde käyntiin ja lähtö meni ohi. Epäilin että kone ei nyt siedä kuumana ryyppyä, kun tyhjäkäyntisuutin on isompi. Oikean sylinterin käynti korjaantui yksinkertaisesti ruuvaamalla tyhjäkäynnin ruuvia niin että luisti oli samalla korkeudella.Vaihteiston öljyt eivät tulleet ulos vetorattaan stefasta vaan ketju roiski ölyä ympäriinsä. Olin talvella pannut sen purkkiin jossa pohjalla oli moottoriöljyä.   
Muuten Turun reissu oli oikein mukava. Paljon väkeä ja kuskeja, loistava sää ja muutenkin hyvä meininki.

Heinäkuu 01, 2019, 21:46:51 ip
Vastaus #136

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 352
Olen käyttänyt 4% sekoitusta koneessa, tavallista TB:n kaksitahtiöljyä. Kun ostin pyörän oli tankin pääällä tarra jonka mukaan tuli käyttää Castrol R-öljyä 4% sekoituksella. Myyjä ei tosin ollut koskaan ajanut pyörällä. Eikö öljyt tosiaan ole yhtään tulleet 60 vuodessa paremmiksi? Jawassa käytin jo 60 vuotta sitten 4% sekoitusta. Castrolin öljyyn en sentään ole sortunut, sotkee vaan paikat.


Heinäkuu 02, 2019, 13:38:24 ip
Vastaus #137

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2062
käytin kilpurissa 747 castrolia ei tullut mitään sotkua mutta ongelma oli öljyn tiivistyminen pieniksi öljypalloiksi tässäkin oli että käytin vanhaa öljyä ja seisotin tankissa liian pitkään,öljyn saatavuus huono löytyy 77 castrolia mutta ei ehkä niin hyvää.                                                                                   
Hinnasta voi päätellä miten hyvää öljy on?ei kannata rikkoa konettaan huonolla öljyllä halvempaa kuin koneen korjaus,motulin 800 on nyt käytössä mutta sormella ei tunnu öljykavo niin paksulta kuin castrol 747
 

Heinäkuu 02, 2019, 14:48:06 ip
Vastaus #138

Ari Heikkilä 56

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 63
Avattua 747 öljyä ei saa käyttää noin 2-3 kuukatta avaamisen jälkeen.

Heinäkuu 02, 2019, 19:48:58 ip
Vastaus #139

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 352
Varmaan öljyjä on monenlaisia, hyviä ja huonoja. Ja vielä huonompia. Vanhoilla kaksitahtimiehillä on sitkeessä käsitys että Ärrää ei voi 2-T koneessa käyttää kun se ei sekoitu kunnolla bensiiniin.
Varsinainen kysymys olikin että arvaisko lähteä yrittämään 2% sekoituksella? Muistan lukeneeni että MZ-kuskit ajoivat jo 1960-luvun puolivälissä 1% sekoituksella. Aika harvoin tosin pääsivät maaliin asti.

Heinäkuu 02, 2019, 20:20:10 ip
Vastaus #140

Ari Heikkilä 56

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 63
Itse vuosikausia käyttänyt Rää 2t. kilpurissa mm.TZ kun oli Bernerin kanssa soppari Casrolista,tosi että vaatii kunnon sekoituksen.Miks lähteä hullutteleen % kanssa,saavutettu etu on pientä mahdolliseen tuhoon nähden.

Heinäkuu 02, 2019, 23:31:10 ip
Vastaus #141

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 352
Pienkoneissa näyttävät suosivan 2% sekoitusta. Paikkakunnalta löytyy vain TB:n kaksitahti öljyä, pitänee pysyä 4% sekoituksessa. Eihän tällä moottorilla kilpaa ajeta, mutta savuttais se vähemmän. 

Heinäkuu 03, 2019, 09:23:04 ap
Vastaus #142

Vesa J Kaartinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 386
Tervehdys  Mansesta

Kyllä kannattaa tehdä kaupunki reissu ja ostaa MOTUL  800  öljyä tuliaisiksi, niin kyllä
voitelu toimii, eikä savuta liikaa ja sekoaakin melko mukavasti ?

Itse käytän 3,5 - 4 %  seosta, eikä se niin tarkalla ole, mutta kyllä on kone hienossa kunnossa
aina kun avaa, eikä ole ollut voiteluongelmia viimeisen 20 vuoden aikana kun olen Motulia käyttänyt ja
ehkä rahapussikin on pysynyt paremmassa kunnossa kun ei ole vaurioita tullut.

Vesa "Jupi"  Kaartinen
Vanhempi mopopoika Mansesta

Heinäkuu 16, 2019, 19:39:20 ip
Vastaus #143

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 352
No uskotaan uskotaan. Pienensin tyhjäkäyntisuutinta, laskin neulaa, ostin uudet bensat ja öljykin oli Mobilin 2T öljyä. Ei se savuttanut enää niin paljon, lähti hyvin käyntiin ja kulkikin ihan mukavasti. Tosin Oriveden Classic TT-näytösajossa ei päässyt kokeilemaan kulkua ihan oikeasti. Tulpan kastumista piti pelätä kun pienillä kierroksilla hörpöteltiin.

Syyskuu 18, 2019, 09:09:09 ap
Vastaus #144

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 352
Morjens! Katselin netistä Mikuni VM-kaasuttajan osia ja vastaan tuli Economy Cycle nimisen firman luettelo. Toimittaa mm. VM-kaasuttajan neuloja, suuttimia ja suutinputkia. Onkohan kenelläkään kokemusta firmasta? 

Syyskuu 18, 2019, 11:53:32 ap
Vastaus #145

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 649
Morjens! Katselin netistä Mikuni VM-kaasuttajan osia ja vastaan tuli Economy Cycle nimisen firman luettelo. Toimittaa mm. VM-kaasuttajan neuloja, suuttimia ja suutinputkia. Onkohan kenelläkään kokemusta firmasta? 

Ei ole Economy Cyclesta kokemusta. Lähempääkin löytyy. Allensilta olen paljon tilannut:

http://www.allensperformance.co.uk/

Heidän verkkokaupassa näkee myös varastotilanteen.
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Syyskuu 18, 2019, 17:27:34 ip
Vastaus #146

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2062

Lokakuu 25, 2019, 16:06:00 ip
Vastaus #147

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2062

Kesäkuu 10, 2020, 09:43:53 ap
Vastaus #148

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2062

Kesäkuu 11, 2020, 22:32:14 ip
Vastaus #149

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 352
Moro Juha! Mulla pyörä palasina ja osatkin ympäri pitäjää. Moottorin avasin jo syksyllä heti Forssan jälkeen. Sai vähän vettä sisään ja meni siinä hienoa hiekanpölyäkin veden mukana. Kone on kasassa mutta runko, pakoputket,  pyörät ja etuhaarukka on vielä työn alla. Muutan etupään rumpujarrulle ja se vaatii toisen haarukan. Tai ei välttämättä mutta kun sattui sellainen olemaan. Taakse ostin uuden vanteen, renkaat puuttuu vielä. Katteen ja pakoputkien kiinnitystä korjailen hiukan.Haikean surullinen olo kun ei ole enää Leksaa jonka puoleen kääntyä, Leo oli aina valmis auttamaan. Hyvä kaveri kymmenien vuosien takaa, Orimattilan Moottorikerhon perustamisajoista, 1960-luvun alkuvuosilta.