Juu, totta puhut. En ole itsekään putkiin ihan tyytyväinen, mutta kun tehtiin niitä, kävi ensimmäinen moka siinä että ensin hitsattiin kartiot kasaan ja vasta sitten sovitettiin paikalleen. Putken paksu kohta, vai pitäisikö sanoa laajin, osuu rungon ahtaimpaan rakoon. Samaan paikkaan pitää saada mahtumaan takahaarukan akseli, vaihdekeppi, ketjut ja pakoputki. Putkea olisi voinut siirtää eteenpäin jolloin takimmainen kartio olisi tullut ketjun kohdalle ja yksi ongelma olisi poistunut. Mutta kun ei voinut, kuten kuvastakin näkyy putket tuli hitsattua symmetrisiksi eivätkä yläpinnaltaan suoriksi kuten olisi pitänyt. Silloin ne voisi tehdä tilavammaksi ja siirtää lähemmäksi sylinteriä. Pitkä etukäyrä taas ainakin Saken mukaan parantaa alavääntöä.
Hitsari, peltikenkämies Kaikko kertoi tehneensä kymmeniä versioita erilaisia putkia speedway- ja maarata-Jawaan. Aina tehtaan putki osoittautui paremmaksi.
Pyörässä oli isot putket kun ostin sen, ne eivät vaan mahtuneet katteen alle. Tuli myytyä ne kun tavaraa on niin paljon ja pieni varasto. Mutta kun syksy tulee ja sateet, hitsataan Villikkalassa uudet putket, piirretty on ja palaset leikattu ja taivutettu 0.7 pellistä.