Kirjoittaja Aihe: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.  (Luettu 24557 kertaa)

Toukokuu 16, 2017, 16:31:37 ip
Vastaus #15

Ari Heikkilä 56

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 63
Onko kaukalo nesteen pitävä,väh.5 litraa.Seisonta tuki näyttäs olevan paikallaan,pitää poistaa samaten taka jalkatapit.Kysymykseen tank foamista,EI tarvita enään terästankissa.

Toukokuu 16, 2017, 17:20:37 ip
Vastaus #16

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Tilavuuden ja tiiveyden pitäisi olla kaukalossa ok. Takajalkatapit on jo poistettu, toisen "kiinnike" on vielä paikoillaan kun siinä on putkenkiinnike samassa... Seisontatuki on toistaiseksi, on helpompi siirrellä tallissa, töötin unohdin purkaa samalla kun etukate oli irti, mutta senkin tässä kerkiää vielä. Mielenkiintoinen juttu tuo terästankin foam, onko siitä jossain ihan kirjallinen info jossain?

Toukokuu 16, 2017, 17:36:58 ip
Vastaus #17

Ari Heikkilä 56

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 63
Liiton sivuilta löytyy kaikki sääntö info.

Toukokuu 16, 2017, 22:26:16 ip
Vastaus #18

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Jep, säännöt on selvillä. Toteutuspuolella välillä hieman epäselvyyksiä. Mutta kyllä se tästä, tänään sain myös glykolit pois ja laitoin veden tilalle.  :police:

Toukokuu 16, 2017, 22:32:38 ip
Vastaus #19

Ari Heikkilä 56

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 63

Toukokuu 16, 2017, 23:13:09 ip
Vastaus #20

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Jonkinmoinen säiliö ylivuoto- ja huohotusletkuille pitäisi löytää valmiina tai sitten tehdä.
Jos sellaisen koneen taakse laittaa niin eipä siellä hirveesti tilaa ole, tämä on yksi niistä missä kuva toteutusmallista olisi enemmän kuin tervetullut.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 16, 2017, 23:16:15 ip kirjoittanut Marko Hurme »

Toukokuu 17, 2017, 06:26:10 ap
Vastaus #21

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
En tiedä mitä säännöt pilkulleen sanoo, mutta sulla ilmeisesti orkkis ilmanputsarikotelo mihin huohotusletku menee. Käytännössä tuommosiin mitään säiliöitä ole tarvinnut rakenella... kaasareiden letkut voi tunkea vaikka kaljapurkkiin jos haluu.

keke

Toukokuu 17, 2017, 08:03:46 ap
Vastaus #22

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Säännöt sanoo yksiselitteisesti, että kaikki nuo letkut tulee johtaa säiliöön. Jäähdytyspuolelta niitä taitaa olla 2 ( syylärin painekorkista ja paineastiasta. Kaasareista, en ole vielä tutkinut onko niillä yksi yhteinen ylivuotoletku. Moottorissa on jokin huohotuspaikka, siinä on yleensä letku, en ole tästä pyörästä vielä tutkinut. Polttoainesäiliössä ylivuotoletku, Ne pitäisi vielä saada vietyä säiliöön omana letkuinaan, ettei esim. syylärin vesi purskahda kaasariin tai koneen öljytilaan jos letkut on matkalla yhdistetty  :) Oon joskus nähnyt valmiin säiliön missä oli useita letkuliitoksia valmiina, oli joku supermoto pyörä...  Sellainen olisi mukava jostain löytää.

Toukokuu 17, 2017, 11:50:17 ap
Vastaus #23

Ari Heikkilä 56

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 63
KORJAUS LAUSUNTOONI TANK FOAMISTA:ON PAKOLLINEN KAIKISSA CLASSIK LUOKISSA JA TANKEISSA.                                                Selvennys toiseen asiaan:takahaarukkaan saa porata max 9mm reijät vetomuttereita varten jos ne tarvitaan turvallisuus esim. hainevä kiinnitykseen,ei muissa tapauksissa.                                           

Toukokuu 17, 2017, 12:17:47 ip
Vastaus #24

kari lampinen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1398
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Liiton sivuilta löytyy kaikki sääntö info.
Empä löytänyt suomenkielisiä ohjeita.

Toukokuu 17, 2017, 15:06:06 ip
Vastaus #25

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33

Toukokuu 17, 2017, 15:13:45 ip
Vastaus #26

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Tutkailin tuossa konekortti-hakemusta.

Mielenkiintoisia kysymyksiä siinä kuten: Jarrulevyn valmistaja / malli? Mitä pyörää katselin, ei levyissä lue mitään. Malliksi voisi kelvata halkaisijatieto mutta mistä ihmeestä niiden valmistajan saa tietää?
Sama juttu jarrusatulat. Ei niissä ole mitään merkintöjä? Mäntämäärä niissäkin ehkä käy mallista mutta valmistaja?

Kaippa nuo selviää aikanaan...  :police:

Toukokuu 17, 2017, 16:56:01 ip
Vastaus #27

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Jos jarruosat alkuperäisiä niin riittää varmasti valmistajaksi Yamaha. Ei siihen lopulliseen konekorttiin tule juuri mitään tietoja.

Siitä "vuoto-säiliöstä" vielä, älä vaan muuta moottorin alkuperäistä huohotusjärjestelmää jos käytät alkuperäistä putsarikoteloa. Muussa tapauksessa moottorin huohotukselle pitää rakentaa ihan erillinen pönttö josta mielellään myös öljyn paluu. Alkuperäinen ratkaisu on täysin sääntöjen mukainen. Noista muista letkuista nyt ei suurempaa väliä ole minne niitä laittaa, enempi silmän lumetta... siis tietty tulee tehdä sääntöjen mukaan ;)

keke

Toukokuu 17, 2017, 19:48:31 ip
Vastaus #28

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Juu, ei nuo säännöt ymmärtääkseni koske kuin niitä letkuja jotka eivät alunperin johda minnekkään eli "vuotaa" maahan.

Toukokuu 17, 2017, 20:32:22 ip
Vastaus #29

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Konekortin kysymyksiin liittyen.
Pyörän runkoon stanssattu numero on sama kuin moottorissa oleva?
Luulin että ne olisivat erit vai enkö löytänyt moottorista oikeaa kohtaa?
2GH-005634 on numero joka löytyi molemmista...