Kirjoittaja Aihe: "Navettalöytö" Jupiter 50  (Luettu 15407 kertaa)

Heinäkuu 08, 2013, 21:19:35 ip
Vastaus #15

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Ruosteenpoistossa olen itse siirtynyt fosforihappoon kun kyse on ruostuneista rautaosista . Hyvänä puolena on myös se että se toimii ilman lämpöjä ja ei ala ruostumaan heti uudelleen. Olen käyttänyt 75 % seosta ja vedellä pesu sen jälkeen,eikä näy vaurioittavan edes maalia. myös tankin sisällä hyvä ratkaisu . ;) ;)

Heinäkuu 08, 2013, 21:25:25 ip
Vastaus #16

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Jäi vielä sanomatta tässä fosforihappo tarinassa se  USKOKAA  IPIÄ ,hänkin on maininnut tästä joillakin näillä palstoilla VMPK.ssa

Heinäkuu 09, 2013, 13:46:06 ip
Vastaus #17

Hannu Suominen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 918
ykai "köyhän ja hätäsen miehen" konsti on ottaa tankki irti...raapasta pihalta vähän heinohkoo hiekkaa...esim hiekotus sepeli on hyvää...ja sit sitä tankkiin muutamatankkiin muutama kahvi kupillinen ja ravistelua ristiin ja rastiin... lähtee suurin irtonainen ruoste yms irti..kerran ku vaihtaa sepelin välissä ja uusinta kierros...sit lopuks huolellinen kuivatus vaikka hiustenkuivaajalla tms... pintaruostetta toki jää mutta e ei enää sit irotoile ja tuki hanaa ja muista kaasarin osia.. Ja on nopeampi ku sitruuna hapon kanssa lutraaminen.

Heinäkuu 09, 2013, 17:53:40 ip
Vastaus #18

Pasi Kyönsaari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
ykai "köyhän ja hätäsen miehen" konsti on ottaa tankki irti...raapasta pihalta vähän heinohkoo hiekkaa...esim hiekotus sepeli on hyvää...ja sit sitä tankkiin muutamatankkiin muutama kahvi kupillinen ja ravistelua ristiin ja rastiin... lähtee suurin irtonainen ruoste yms irti..kerran ku vaihtaa sepelin välissä ja uusinta kierros...sit lopuks huolellinen kuivatus vaikka hiustenkuivaajalla tms... pintaruostetta toki jää mutta e ei enää sit irotoile ja tuki hanaa ja muista kaasarin osia.. Ja on nopeampi ku sitruuna hapon kanssa lutraaminen.

Heh, taidan kuulua näihin "köyhiin ja hätäsiin". :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2013, 18:11:09 ip kirjoittanut Pasi Kyönsaari »

Heinäkuu 09, 2013, 21:54:45 ip
Vastaus #19

Hannu Suominen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 918
Ja kuten jo sanoin pientä ruostetta voi jäädäkkin kun se irto sonta vaan pois saa niin hyvä on....se bensanen ja öljynen tankki ei kuitenkaan helposti enempää ruostu jos hiukanki ajoa on bensaa ja öljyy tankissa lutraa..... ja pysyy kaasukahvan ranne vahvassa kunnossa ku tankkii puolen tuntii vatkaa :D

Heinäkuu 09, 2013, 21:56:21 ip
Vastaus #20

Hannu Suominen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 918
asiaa niin itsestäänselvyytenä pidin etten edes maininnut mutta ehdottomasti hana irti ennen operaatioo ni ei mahdollisesti ehjä sihti osa hajoo homman tohinassa...ja sormi tai puutappi siihen reikään ku alottaa :D

Heinäkuu 10, 2013, 18:36:31 ip
Vastaus #21

Pasi Kyönsaari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Ja uusi kone on nyt paikoillaan.

Käyntiinkin lähti, mutta ihmetyttää kun kuuluu semmoista ritinää sylinteristä niinkuin männänrenkaat rätisisi, mutta eihän tuo ole mahdollista kun sylinteri on porattu ja mäntä uusi? Ihmetys on suunnaton. Mäntä on asennettu oikein päin ja renkaat on kyllä kohdillaan. Mikä muu voisi pitää tuollaista ääntä? Itse asiassa jo käyntiin polkiessa kun tarpeeksi lujaa polkee niin samaa ääntä kuuluu.

Heinäkuu 10, 2013, 18:52:43 ip
Vastaus #22

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3836
Onko sylinterin aukkojen reunat viistetty?


L&K.

Heinäkuu 10, 2013, 19:55:47 ip
Vastaus #23

Pasi Kyönsaari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Onko sylinterin aukkojen reunat viistetty?

Kyllä, tämä suoritettu.

Heinäkuu 11, 2013, 09:37:39 ap
Vastaus #24

Juhani Tuominen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 201
Hieno peli. Vielä kun alkuperäisen koneen kunnostat, on kaikki kohdallaan.  ;)

Heinäkuu 11, 2013, 13:23:59 ip
Vastaus #25

martti.kaisamatti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 172
Lainaus
Käyntiinkin lähti, mutta ihmetyttää kun kuuluu semmoista ritinää sylinteristä niinkuin männänrenkaat rätisisi, mutta eihän tuo ole mahdollista kun sylinteri on porattu ja mäntä uusi

Pasi, mille käyntivälykselle sylinteri porattiin? Ja minkä sorttinen on uusi mäntä, origgis saksalainen, vai näitä nykyään useinmiten käytettäviä "taiwalkoskelaisia"?
Nuo viime mainitut männät joudutaan poraamaan niin suurelle välykselle, että männän renkaiden sirinä on mopon koneissa  enempi sääntö, kuin poikkeus.

Heinäkuu 11, 2013, 16:05:46 ip
Vastaus #26

Pasi Kyönsaari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Lainaus
Käyntiinkin lähti, mutta ihmetyttää kun kuuluu semmoista ritinää sylinteristä niinkuin männänrenkaat rätisisi, mutta eihän tuo ole mahdollista kun sylinteri on porattu ja mäntä uusi

Pasi, mille käyntivälykselle sylinteri porattiin? Ja minkä sorttinen on uusi mäntä, origgis saksalainen, vai näitä nykyään useinmiten käytettäviä "taiwalkoskelaisia"?
Nuo viime mainitut männät joudutaan poraamaan niin suurelle välykselle, että männän renkaiden sirinä on mopon koneissa  enempi sääntö, kuin poikkeus.

Välyksestä minulla ei ole tietoa, porauksen suoritti paikallinen koneistamo. Eipä ole mäntä orggis, vaan ainakin paketin mukaan Step Two. Ilmeisesti tämän sirinän kanssa on vain elettävä. :/ Jospa se sisäänajon aikana vähän tasoittuisi kumminkin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2013, 21:47:26 ip kirjoittanut Pasi Kyönsaari »

Heinäkuu 11, 2013, 16:35:37 ip
Vastaus #27

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Lainaus
Käyntiinkin lähti, mutta ihmetyttää kun kuuluu semmoista ritinää sylinteristä niinkuin männänrenkaat rätisisi, mutta eihän tuo ole mahdollista kun sylinteri on porattu ja mäntä uusi

Pasi, mille käyntivälykselle sylinteri porattiin? Ja minkä sorttinen on uusi mäntä, origgis saksalainen, vai näitä nykyään useinmiten käytettäviä "taiwalkoskelaisia"?
Nuo viime mainitut männät joudutaan poraamaan niin suurelle välykselle, että männän renkaiden sirinä on mopon koneissa  enempi sääntö, kuin poikkeus.

Välyksestä minulla ei ole tietoa, porauksen paikallinen koneistamo. Eipä ole mäntä orggis, vaan ainakin paketin mukaan Step Two. Ilmeisesti tämän sirinän kanssa on vain elettävä. :/ Jospa se sisäänajon aikana vähän tasoittuisi kumminkin.

Kyllä se sirinä ainakin muuttuu. Voimakkaammaksi.

Heinäkuu 11, 2013, 16:51:50 ip
Vastaus #28

Pasi Kyönsaari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Kari, näinpä juuri. :D

Eli käsitänkö nyt oikein että tarvikemännät on niin kuraa että pyttykin pitää porata valmiiksi väljäksi? Mihin tämäkin harrastus on oikein mennyt... Ennenvanhaan ei missään mopoissani tarvinnut harmitella sirityksien kanssa, paitsi lopuillaan olevassa pappiksen koneessa. :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2013, 17:28:22 ip kirjoittanut Pasi Kyönsaari »

Heinäkuu 11, 2013, 21:08:21 ip
Vastaus #29

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Piruuksillani asensin uustuotantomännän (Step Two tmv) Tigeriin, en tehnyt sylinterille mitään, hieman oli vaan kulunut. Ajoin nätisti sisään noin 400-500 kilsan verran jonka jälkeen kaasukahva on ollut yleensä asennossa urku auki. Jokunen tonni on mittariin kertynyt ja hyvin pelittää yhä, mitä nyt vähän sirittää mutta siitä ei tarvitse välittää. Yhden moponi mylly rutisee urku auki ajettaessa mutta ei se ainakaan vielä ole porsinut vaikka on rutissut jo kauan. Männästä puuttuu vähän paloja männänrenkaiden tienoilta mutta ei se menoa haittaa.

Ei niistä pikku sivuäänistä tarvitse niin huolissaan olla, kyllä sinä huomaat jos oikeasti on jotain isompaa ongelmaa.