Kirjoittaja Aihe: Itämaistiaiset,Riga Mini 30  (Luettu 35233 kertaa)

Lokakuu 23, 2021, 17:42:27 ip
Vastaus #150

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tämä on meidän kahden välinen yksityisjutustelu pääosin näemmä  ;D ,liekö aivan Hoo Moilasena muut mitä nuo horisee ja ihmetyyppejä kun eivät osta jotain järkevää ::) harrastamisen arvoista....Tunturia tai Soliferia.


 Jalkavaihteinen 501  totta tosiaan taatusti helpompi saada vaihteiltaan jouhevammin toimimaan..kait..saa jalalla ainakin pikkasen rusautettua ehkä kestävyyden kustannuksella mutta kumminkin...kuin käsiversion säädöt jotka oltava just eikä melkein eikä se välttämättä toimi seuraavana päivänä enää kumminkaan samoin tavoin kuin edellisenä,miksi,en tiedä.
Käsivaihtesen kohdilleen säätö kannattaa tehdä silloin kun vaihteisto öljyiltään lämmin,kylmänä on kovinkin ronkeli,jäykkä ja herkkä pompsauttelemaan joko 1 tai 2 vaihdettaan joten pikkasen lämmittelyä ennen ajoa ja pitkää hermoa sekä huolellista vaihtamista alkutaipaleella niin vetryyhän nuo aika nopeasti ja nyt puhumme kesäkauden ajoista,talvisien pakkaskelien käytöksestä ei mitään hajua...varmaan vielä paljon huonompaa ja kestää pitkäänkin ennenkuin liukasteet lämpiää koneessa.

Kannattaa testata mikä ööli toimii sulla parhaiten jolle toiminnan säätää jotta toimivuus kelvollista huolella vaihtaen,heittelemällä puolihuolimattomasti kuin jossain länsimopossa ei taida onnistua tällä vaihteistomallilla.
Ei mikään urheiluloota tai helppo heitelten vaihdeltava ratashässäkkä.


Sen oon huomannut jos kylmänä yrittää säätää liikaa jompaankumpaan suuntaan joko 1 tai 2 herkistelemiseksi kohdilleen niin lämpimänä se toimi sinnepäinkään niin että molemmat pykälät löytyisi ja pysyisi päälläkin luotettavasti rutisematta.
Ei varmaan maailman paras siirtosysteemi jos vaihteistokaan kyseessä eikä toiseksikaan mutta kohdilleen olen täällä ainakin saanut kuin millimetri kerrallaan pyörittää ja ajaa pätkän testaten...ja taas säätäen..nyt pomppii enää satunnaisesti jos liian alhaalla vaihtaa kakkosta sisään.
Kuten tullut mainittua vissiin monesti niin olisivat kernaasti saaneet kyhätä näihin pikkumopoihin 3 pykäläisen lootan niin tuo säätäminenkin ehkä helpompaa kun porras ei niin suuri kuin nyt vaihteiden välillä joka hankalaa ainakin aikuisella perusläskillä ,joutuu kinnaamaan 1sellä kovasti jotta 2:lle riittävästi puhtivauhtia pitää kierrokset riittävinä.
Riisitautisilla ja muilla kukkakepeillä riittänee näinkin pykälät.

Konetta purettu ja onneksi löysit mikä mättää,aika vakiovika varmaan näissä tuommoinen ja saattanut olla puoliuudesta jo että stefa(kin) vähän sinnepäin...

Tiivistesatsejakin varmaan löysit Ebaysta ja stefoja jotka saattaa olla vakiokokojakin niin että voi löytää "yleisvaraosina" muista mopoista jopa kylän mopoliikkeestä.

Täälläkin siinä ja siinä tarviiko rungon maalata,jotenkin tuntuu että ei kun senverta pienistä kolhuista ja naarmuista kyse niin josko saisi siististi paikkamaalaten lähelle orkkisväriin  sulauttaen mutta tankki ja vanteet kyllä tarvii kuin samalla takalokarikin valkoisiksi niin pysyy sävy sävyssä eikä sävyeroja.
Tuo onnistuu mulla vasta kun kevätaurinko ja kärpäsiä maalauskavereina,pienessä tallissa en enää viitsi ruiskia ,ei siitä mitään tule.

Kyllä se siitä,mielenkiintoinen täällä harvinainenkin kohde ja juurikin koska monet ratkaisut erimoisia mihin totuttu eikä ne välttämättä huonompiakaan ole,jopa päinvastoinkin nerokkaan yksinkertaisia joskus ja tietty puolipakosta, mutta esim tämä käsivaihteiston siirto+säätösysteemi kellosepän hommaa koska puolitiehen jäänyt keksintö toimivuudeltaan mutta onpa noita kohtuu huonoja käsi vaihteisia länsimopojakin tullut omistettua ,Tunturi Sport 68 ainakin jätti semmoisen mielikuvan nuorna että aika surkea mutta sentään 3 vaihdetta omasi.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2021, 11:46:24 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Lokakuu 24, 2021, 21:15:20 ip
Vastaus #151

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
No tosiaan on tuntunut että joka kerta melkein joutunut hakemaan tuota vaijerin säätöä, johtunee juuri siitä ettei kone ole kunnolla ollut lämmin. Lämmitetään jatkossa pidemmin ja kokeillaan sitten tuota säätöä.

Laakerit ja stefat löytynee paikallisesti, stefahan on aivan normaali, koko 17x40x7mm. Laakeria en vielä ehtinyt irroittaa mutta ensi vkloppuna sitten.

Välissä pitää Puolassa käydä työreissussakin... Ja tallin eristys vielä vaiheessa niin sekin pitää parin viikon aikana hoitaa mutta sitten kyllä ensitöiksi puran ja maalaan tuon rungon ja takalokarin, molempia ruoste raiskannut niin pakko hinkata kunnolla ja maalata uusiksi... Värit nimenomaan alkuperäisiksi, takalokari tankki ja vanteet valkoiset. Runko on vaaleansininen mutta noista alkuperäisväreistä tähän vaihtuu tummansininen. Katsotaan miltä näyttää tämän jälkeen, laittelen sitten kuvamateriaalia tulemaan!

Marraskuu 11, 2021, 14:30:49 ip
Vastaus #152

Petteri särkioja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 45
Meillä majailee tuollainen riga, moottorissa lukee v50 koko mopo on maalattu tosi hyvin, moottorin tein itse viime talvena, mutta se ei jostain syystä toimi kunnolla, sain se lähtemään käyntiin ja käymään omalla kaasuttimella, ennakosta en tiedä missä on kun tuosta sisäpyörijästä vaikea katsoa ja jäi vaiheeseen kun alkoi käymään, mutta mututuntumalta ennakkoa pitää olla paljon.
Ajoinkin vähän sillä mutta kytkin ei irroita kunnolla ja moottorissa ei ole yhtään voimaa, ei yhtään.
Kytkin oli hajalla alun perin ja jotain b-osia siihen tuli virosta ja jokin siinä vielä takkuaa.
Omistaja varmaan luopuisi tuosta edullisesti jos jotain kiinnostaa?
Halukkaat yhteystietojen laittajat saavat kuvia ja lisä informaatiota, mutta mopo näyttää tosi hyvältä.

Marraskuu 11, 2021, 15:48:28 ip
Vastaus #153

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Siinä on kärjetön sytytys...joo uskokaa tai älkää....ja sen boksi komeilee bensatankin alapuolella eikä tuossa käytännössä sytytystä säädetä eikä häävisti edes voi kun mahdollisuudet muistaakseni puuttuu aikalailla täysin.
Yhtäkkiä muista saako sitä kasauutakkaan väärin tai jotain merkkejä mihin kohdistella,saattoi ollakkin mutta ehkä en vaan huomannut ,oliko niin ettei ollut tarviskaan tai en ymmärrä ja meni tuurilla.
Kytkimen säätö ei oikein onnistu ellei vaijerin keskellä säätöä kuten alunperin orkkisvaijerissa on,onkin enempi on-off kytkin tyyliltään.
Moottorin on kierroskone,alavääntö huono ja 2vaihteinen loota tarviisi ehdottomasti 1 lisäpylälän jotta kierrokset pysyy ajoalueella paremmin ja toki riippuhan tuo minkäpainoinen kuski,onko riski aikamies vai ruipelo teini. ;)

Toukokuu 12, 2022, 16:15:59 ip
Vastaus #154

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kesäkausi avattu harrastekaluston itärintamalla ja parisen kertaa pöräytetty K Cittariin siinä kuin muutkin teinarit ::)
 
Puhettahan täällä ollut itävehkeiden oudoista rakenneratkaisuista meidän näkökulmasta ja tunnetuimpia MINImurheita lienee (muunmuassa..)kaasarimurheet niinkuin välillä ollut tässäkin ja välillähän tuo on toiminut moittetta mutta kun vähän ajaa harvakseen tahtoo unohtua pikkumurheet.
K60B on periaatteessa ihan kelpo luistiohjattu tekniikan taidonnäyte mutta vaatii tarkkuutta saada toimimaan kunnolla  ja ainakin 1-2 suutinkoon suurentamista nykyiselle bensalle jotta ei tarvi suurinpiirtein ryyppy päällä ajella tai saa käyntiin puolilämpöisenä...ryypyttä.
Moottori vaatii nimittäin ryyppyä tulvittamalla hanakasti puolilämpimänäkin ja on kierroskoneluonteinen huonolla alaväännöllä.
Ryyppyvipu painetaan kaasarin kuljestä alas,ryyppynappia tulvitetaan ja polkaistaan mutta jos kaasua kääntää yhtään liikaa liian varhain ryyppy pompsahtaa päältä ja masiina sammuu jolloin koko operaatio toistettava alusta alkaen.
Lämpinä käy toki ryypyttä eikä vaadi sitä.


Poljinkaan ei maailman paras ole liikeradan lyhyeltä potkia ja jalkatappi muistettava taittaa pois tieltä joten helpoin ja ehdottomasti nopein tapa on pukata 1 sisään ja tönäistä päällä istuen itsensä matkaan.
Kaasuttimen päämurhe taitanee olla ohuehko kansi joka vain 1 ruuvilla kiinni jonka seurauksena Ursus traktorin tai Ladan työkaluvalikomaa käyttäen kansi väännetty kieroksi apinan raivolla kiritettynä ja ilmavuoto herkässä eikä sitä kanttakaan murtamatta pahemmin takaisinpäin taivutella.


Edes paksumpi tiiviste kannen alle ei tahdo tepsiä tai muut viritykset.


Välillä toimi paremmin tämäkin kiinni oleva ja kun varakaasareitakin taitaa olla 3 niin yhdistelemällä normaalisti kuin läsimaisia voisi tietty kuvitella saatavan 1 ehjä ja toimiva mutta ei automaattisesti näissä,nämä on raakayksilöitä ja jopa silmällä näkee että esim luistit ei ole ihan 1-1 eri yksilöissä mutta tuurilla palapelin kokoaminen toki onnistunee,nyt ei oikein kun kaikissa käytetyissä juurikin tuo kansi ottanut jo pikkasen siipeensä ollen sivusta katsottuna u muodossa reunat ylöspäin.



Puolasta tuli ihkauusi K60B ja hitaasti kiirehtimättä uusin itsetehdyin tiivistein tänään asennettu paikoilleen uuden tallista löytyneet (ties minkä alunperin) mutta siitä värkätyn kaasuvaijerin kera kun sopivanpituinen tarkoitukseen ja mitäpä noita jemmaa.
Molemmista päistä oli  vaijeria kumminkin lyhennettävä ja tehtävä uudet mollukat tinaten päihin ,säätö ei muuten toiminut luistin ja kaasukapulan yhteistyöhön mutta kuoriosaan ei tarvinnut sattua tokikaan.
Koekäyttö ja testaus jäi vesisateen vuoksi tällepäivää tekemättä,kuivaapahan siniset tiivisteliiman sipaukset kunnolla paikoilleen ja saas nähdä onko nysväyksestä apua vai avataanko liitokset hetikohta jonkun murheen vuoksi.


Tietäen ettei ikään mene kuin TV todella realistisissa auto/mp ohjelmissa jossa tunnissa tehdään ihmeitä, purseita ei vielä siistitty kuvassa ....

Senverta ahtaassa paikassa nimittäin ettei edes kaasarin kantta häävisti saa auki paikoillaan ja jos saakin niin paikoilleenasennus kansiosan tiivisteen ja luistin+sen jousen kera onkin toinen juttu nakkisormilla kun luistin paikoilleensaamiseksi tarvii saada nostettua kolon päällä lymyävää jousisalpaakin( näkyy hyvin 2 kuvassa,tuo jossa stanssaukset))  jotenkin jotta sujahtaa koloonsa kunhan löytyy kohtisuora linja tietty ???
Yleensä joku tästä yhdenkäden asetelmasta putoaa,pomsahtaa tai muuten vaan mene paikoilleen eikä sinne tietysti näe mitään....


Nopein,helpoin ja hermojasäästävin tapa ottaa koko mehumaija irti ja käteen purettavaksi,tutkittavaksi ja koottavaksi.

Huomatkaa muuten iso patruunamallinen ilmansuodatin koteloineen. 
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2022, 21:13:12 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Toukokuu 21, 2022, 21:12:59 ip
Vastaus #155

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Mahtavaa että pääsit ajamaan!


Eikä, Juha Ollilan kuvat ei enää toimi ja liitteitäkin poistettu alkupään posteista.


ONGELMA: SYTKÄN SÄÄTÖ: OLISKO JOLLAIN KUVAA SIITÄ OIKEASTA ASEMOINNISTA?


Nyt viimeinkin sain haalittua kaikki tarvittavat osat ja kone tänään kasattu! Kytkin toimii viimeinkin, uudella kruunulla ja vanhoilla metallisilla levyillä. MZ-B:stä ei saa kuin muovisilla levyillä (olisko 3d tulostettu), ne räjähti ennen kuin pääsi edes ajamaan. Eli älkää tilatko niitä, tai jos koko kytkimen tilaatte niin käyttäkää hyödyksi vanhat levyt kuten minä tein.


Vaihteiden säätö tehty ja nekin toimii. Ensin kahvasta vapaa asento, vaijerin kiristys koneen puolelta todella timmisti siihen kohtaan, ja loppu säätö vaijerin keskeltä. Ilman ketjuja helppo kokeilla milloin vaihde päällä ja milloin vapaalla.


Eli nyt enää ongelma säätöihin saaminen, tyhjää käy hyvin mutta kaasua antaessa pätkimistä, putkessa pauketta sekä booaamista täydellä kaasulla vaikka miten kaasarin säätäisi... kaasarina tällä hetkellä pv:n kaasari, kokeilen jossain vaiheessa myös omaa kaasaria, mutta nyt se sytkä on todennäköisesti päin p:tä kasauksen jäljiltä.


Pieni testilenkki kokeiltu mutta melko mahdotonta ajaa kun ei ota kierroksia.


Tahtoo jo ajaa! Ja sitten maalia niskaan kun tekniset haasteet taklattu, sekä näyttämään konttorisedälle. :police:

Toukokuu 22, 2022, 11:58:17 ap
Vastaus #156

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Hmm....onko siinä sytyksessä joku säätökin,meinaan kun en oo moista ainakaan itse noteerannut??

Pistä tarkemmin mitä tarviit tietää niin tokin minä koitan selvittää ja pistää kuviakin,no problems senpuoleen.
Pitäähän kohtalotoveria auttaa ala ja vastamäessä ;)
Ne Ollilan kuvat löytyy erikseen hakemalla netistä www.juhaollila kuvat ,eihän täällä näy viimekesäisiäkään kuvia aiheesta kuin aiheesta joka lisääkin vaikeusastetta kovasti jos kysymys kuuluu esim "mikä tämä on",onko kuvan mopon lokasuoja/väri/ketjusuoja oikanmoinen  tai kytkentäkaavion mietintää...en ymmärrä ideaa poistoihin mutta enpä ymmärrä montaa muutakaan asiaa, ei senpuoleen...


Hei,pistä yyveetä hänelle tämän palstan kautta,neuvoo varmaan auliisti+ MINI tietoa löytyy mm tuosta sytytyksestä onko siinä kenties joku säätö?
MZ-B tuotokset kuin suurin osa muidenkin uutena myytävästä osasta on luonnollisesti sieltä suuresta jokatavaran ihmemaasta ja niin se on tämä K60B kaasutinkin oletettevasti koska valmistusmaata ei lue siinä paikassa missä ennen stanssattu CCCP.


Ainoastaan "High Quality"annetaan infoksi pakkauksessa,missähänpäin lie semmoinen paikka?
Tästä enemmän tuonnempana,uusi ja vanha eivät nimittäin ole 1-1 tönäritutkimisella eli mikäli ostatte orkkiskasarin suosittelen alkuperäistä CCCP versiota jossa kiinanversiota isompaa kanavakokoa sisuskaluissa ja parempi luistirakenne vaijerin kiinnityksessä luistin uraan.
Siististihän tuo on tehty mutta ihmettelen jos suoraan paketista heittäen saa moponsa tuolla toimimaan....


Voisiko itse suurentaa niitä kiinankanavia kairaamalla...en tiedä,ehkäpä.


Nykybensa on semmoista sorttia jotta tuo pieni kanavakoko ja vakioinen pieni pääsuutin antaa taatusti herkästi "Boooooooooo" ääntä ja surkea vasteen kaasuun+erittäin huonon käynnistyvyyden!
Siksipä nyt on täälläpäässä miksattu uutta ja vanhaa kaasaria,nyt toimii hienosti ja käytössä vanha CCCP runko-osa ,uuden kansiosa pikkasen muokattuna ja noin kooltaan 64 pääsuutin verrattuna kiinniolleeseen 54 suuttimeen jolla MINI ei edes käynnistynyt ja samaa kokoa ne alkuperäiskaasarien suuttimetkin on mutta kun ajat+bensa on kovasti erimoista kuin 80 luvulla...
Kaasarit ei oikein toimi niillä suuttimilla mitä silloin joskus ohjearvot antoivat kooksi vai oisko venäläinen bensa miten erilaista jos se ajatuksena koska sinnepäin johonkin näiden K60B päämarkkinat varmaan on eikä ns länsimaihin.


Nyt lähtee tulvittamattakin käyntiin kylmänä kohtuuhyvin kunhan läpän kääntää alas ,puolilämpimänä ei tarvi kuin polkaista kuin muutkin mopot.
Kierroksia ottaa nyt herkästi kuten eukkokin kun näkee töistätullessaan taloa kierretyn "testimielessä" vaikka ehdottomasti se(kin) huvi kielletty!!


Suosittelen orkkiskaasarin käyttämistä PV kaasarin tms sijaan,vika voi olla siinäkin pelkästään että moottori ei toimi sillä PV kaasarilla kunnolla.
Suutinsuosituksena suurinpiirtein +10 numeroa 54siin verrattuna ei tietty päde kuin tässä K60:sessä,muissa se voi olla tyystin muuta.
Vika on todennäköisesti siinä kärjettömässä boksissa joko sisäisesti,liitoksissa tai jotain tuommoista jos pitäisi arvailla kaukoparannuksena ja sieltä MZb liikkesstähän bokseja löytyy alle kympillä jos tarvis ja V 50 /V501 koneisen Stellan samanmoisia bokseja kuin orkkiskaasareitakin löytynee lähempääkin,uusia tai käytettyjä...tai koko Stellan moponraato kerralla.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2022, 12:31:54 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Toukokuu 22, 2022, 13:56:56 ip
Vastaus #157

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Niin siis staattorin kyljessä on nuo kohdistusmerkit, sillä kai sytytys säädetään?


Ja lisäksi siinä päällä puolipallot jolla kanssa kai jokin kohdistus merkitys?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2022, 13:58:30 ip kirjoittanut Ari Sarajärvi »

Toukokuu 22, 2022, 14:03:45 ip
Vastaus #158

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Staattorin merkki:

Toukokuu 22, 2022, 17:15:34 ip
Vastaus #159

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Raahauduin 40m autotalliin ja kaivoin pöydän alta tämän varamoottorin havaintovälineeksi josta voidaan verrata,tuumia&tarkistella ;)
Tämä on siis se mikroautossa kiinni ollut V50M joka taannoin tuli pelastettua "hyvää kotiin"kun radankiertely oli perheessä loppunut harrastuksena .
Olivat aktiiviaikoina siirtyneet helpompiin länsimaisiin moottorisahaperinteisiin keskipakokytkimen kera tahmean 2v sijaan jolloin tämä oli jäänyt jouten jo puoliuutena.

Kohdistusmerkki on tuolleen tässä ja tuossa kone pyöritetty yläkuolokohtaan jos asialla mitään merkitystä mutta kumminkin vertailukohtaa mahd  hakiessa omasta.
Kuvia saa lisää ja halutuista kohdista ym mitä/jos osaan vastata tokikin.
Jotenkin tästä perspektiivistä näyttää jotta jotain eroa on meidän kuvissa kohdistuksessa ,kurkkaan huomenissa tuon MINIssä kiinnolevaan moottoriin onko siinä samanmoiset kohdistukset+merkit
mutta tämäkin kone on ajosta jäänyt tälleen enkä ainakaan minä säädellyt suuntaan jos toiseenkaan.


Puolipallot ....jaa-a....no kysy jos ei tuosta selviä,en maalaisena ymmärrä ellei sitten tuossa kohdistusmerkkien tienolla tuo puolipallon näköinen kohtako mitä tarkoitat?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2022, 18:04:10 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Toukokuu 22, 2022, 18:55:06 ip
Vastaus #160

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Mahtavaa, kiitoksia!


Ei tule vieläkään tulosta. Kokeilin minin omalla kaasarilla ja sillä en saanut edes kunnolla lupaamaan, ei sitten millään säädöillä ja maailman tappiin kestävillä ryypytyksillä jne. Manaajahan tässä pitää kohta kutsua.


Pv:n kaasarilla sentään pieni lenkki eilen tosiaan ajettu vaikka kierroksia ei ottanutkaan. Näinköhän tulppa olisi jo valmis vaikka kipinä siinä kyllä näkyy...


Voiko valojen irroitus vaikuttaa? Mielestäni ei pitäisi mutta eihän tästä ikinä tiedä... Se oli kyllä eilen jo irti eli sanoisin ettei tuo oma kaasari ainakaan toimi...


Tuosta sun kuvasta näkee että viiva olisi staattorin merkin alareunan kanssa tasan eli sillä kokeilemaan tiistaina uudelleen kun taas aikaa olisi. Yläkuolokohdalla ei kai merkitystä kun magneetossahan on kiila ja sen laitoin vielä tarkasti paikalleen.


Kone on nyt siis kokolailla rempattu, laakeroitu ja uudet stefat ja tiivisteet. Mäntä on vanha, mutta hyvältä näytti ei juuri naarmuja. Sähköthän on alkuperäiset että voihan se niissä vika olla...


Kyllä ottaa pannuun kun ei onnistu  :o

Toukokuu 22, 2022, 19:00:22 ip
Vastaus #161

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Ja ne puolipallot mustalla tussilla merkattuna tuossa kuvassa, staattorin ja kiinnityslevyn välissä yläpuolella

Toukokuu 22, 2022, 21:43:01 ip
Vastaus #162

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
No harmi jos ei vieläkään valoa tunnelin päässä...hmm... :-\
Koitetaas kattoa jotain muuta ratkaisua sitten ja ok,puolipallot on ymmärretty nyt :) ,kiitos.
Kurkataas myös tuon MINIssä kiinnolevan koneen asetuksiin alkuviikosta onko samat näkymät kuin tuossa irtomoottorissakin,pistän kuvaa sitten.
Oletan että mikroautokäytössä ennakot on olleet max ja bensaa on saatava,tuossa moottorissa on 62 suutin kiinni orkkiskaasarissa eli sillä se vissiin on antanut parhaiten junnukyytiä
ja arvo hakemalla kokeiltu ?
Se oma kaasari tarvii siis nykybensalla rutkasti isomman pääsuuttimen kun siellä ehkä nyt on mikäli siellä yhä orkkis 54 tai jotain sinnepäin,onko?



Mikäli on niin suurennat reikää tai kaivele hyllyjä josko löytyisi isompi ,taitaa olla 5mm kierteellä eikä tyypiltäänkään mikään venäläinen erikoismalli vaan perinteinen.





« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2022, 19:27:07 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Toukokuu 23, 2022, 06:19:45 ap
Vastaus #163

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Jep, kaasarien tarkastusta siis kun talliin taas ehtii. Pitää tarkastaa ne suuttimien koot molemmista kaasareista ja tuota tiiveyttä vielä koittaa parantaa kuvailemallasi tavalla.


Juha lupasi kaivella myös kuvaa staattorin asennosta.


Eiköhän se siitä, pitää kuitenkin muistaa että lauantaina se kävi ja jopa testiajollekin päästiin...

Toukokuu 23, 2022, 15:57:43 ip
Vastaus #164

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tässäpä Arille kuin toki tuhansille ::)  muillekkin MINI innokkaille ajoministä vastaavat kuvat kuin tuosta irtonaisesta mikroautomoottorista.


Noilla kuvien sytytysarvoilla tämä ajomini toimii hyvin ja lähti tänään käyntiinkin 3 polkaisulla aiempien 30 sijaan eli kaasutinpuolikin nyt reilassa seosruuvia noin 1,5 auki ja luistiin pikkasen rakoa lähtöasetelmaksi josta sitten hifistelee pikkasen sitä yläruuvia kääntäen tarvittaessa eli näissä kaasareissa sisäänpäin käynti suurenee ja toisinpäin tietty alenee.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2022, 19:24:33 ip kirjoittanut Petri J Kokko »