Kirjoittaja Aihe: Itämaistiaiset,Riga Mini 30  (Luettu 34646 kertaa)

Toukokuu 26, 2022, 19:55:17 ip
Vastaus #165

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 937
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kesäkausi alkanut,mopo toimii ja kauppareissuja heitetty muutamaankin otteeseen MINIllä.
Fillari ja mopoikäiset peukuttaa sekä näyttää ylikokoiselle minimopoteinille kaasukahvan kiertoliikettä.
Kuuma rauta jäähtymässä erään moisen reissun jälkeen,aurinko säihkyy Gorbatsovin kromeissa.
Ehkä tätä ei kannatakkaan purkaa pikkasen kärsineen orkkismaalauksen vuoksi vaan antaa olla tämmöisenä mutta ei tätä museokilpiin tuommoisena saa...

Jos sitten syventyisi Fanticciin tai Suzukin pakoputkiin tai..... ::)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2022, 20:03:52 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Heinäkuu 18, 2022, 22:56:04 ip
Vastaus #166

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 937
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Mitään kulkusten helistelyä kummempaa ei tahdo tulla aikaiseksi vaikka The Tossua tuleekin tallissa välillä ihailtua sopivan pienenä seuraavana projektina,sananmukaisesti ,mutta Rigan kanssa on työkalut saatu leviteltyä
sekä rukousasentoa harrastettu sanotaanko aurinkoisen päivän kunniaksi...ja pistetään nyt päivitystä Tuntureiden vastapainoksi tuhansille MINI seuraajille,no vähintään.
Syykin tietty löytyy ja nimeltään kytkimen irrottamisen loppuminen mutta kun ei alunperin ostaessa tiennyt pitääkö toiminta parempaa edes ollakaan
elikkäs seisokissa vaihde päälle siis ryöminyt enkä paremmaksi säätämällä saanut ikinä.
Millääs toisella MINIllä ei ajokokemuksia alla,saati nyt meilläpäin peräkylillä moista toista olisikaan edes lähistöllä.

No nyt loppui se vähäinenkin irrotus ja enempi muodollinen ollutkin koko kytkinkahvan painelu viimeaikoina ollen yhä enempi voimamiehen hommia jäykkyyden lisääntyessä vaan nyt kun ajattelee tämän ajopelin historiaa mistä ostin niin vaihdevaijerin ollessa poikki ja 2 vaihde aina päällä senmyötä
olivat tietty luistattaneet aikamiehet kytkintä hauskanpidossaan kostautuen nyt odotetuin seurauksin .. :( ja myivät pois kun eihän 2 vaihde päällä hommasta mitään tullut eikä vaijerin vaihto tietty tullut kysymykseenkään...liian iso remppa moiseen.

Ei senpuoleen,uusia kytkimiä kyllä löytyy maailmalta,ei tämä mikään harvinainen moottori ole, mutta MINIen osapuoli netissä pääosin sotaakäyvässä Ukrainassa (Ebay) joten se ei nyt enää passaa edes tullien ja postin ryöstöpolitiikan vuoksi jos onnistuukaan oikeasti sieltäpäin lähetellä mitään moponosia suomeen nin että joskus saapuisivatkin.

Niitä OLI Unkarissa tuossa MZ-B liikkeessä vielä keväällä halavalla mutta eipä näytä olevan enää joten
se siitä sitten mutta onhan mulla toki tuo mikroauton varamoottorina ollut masiina josko "lainaisi"siitä ...mutta hetkinen.....minähän ostin taannoin 2 pahvilaatikollista Riga ongelmajäteosaa jossa jos vaikka mitä mutta tarkemmin en muistanut mitä puretetuissa moottorinjämissä enää hyödynnettävää tai missä kunnossakaan .

Kyllä vaan ,yhteen koneen raatoon oli kuin olikin jäänyt kytkin paikoilleen,koko asetelma peräti aitoa sirppi ja vasara alkuperäislaatua kunhan irrottaa ja kokeilee vaihtaa MINIssä kiinniolevan tilalle toimiiko ,yhtä huono tai umpijumissa?
Eipä tuo maksa kuin vaivan kokeilla ja miettii sitten jatkoja.

Ei kun osa irti ja käsissä helpompi tutkia sen anatomiaa+puhdistaa sprayllä raottaen pakkaa varoen nurinpäin kaadettuna kouranpohjaan silti kasassa pitäen tehdaskokoonpanossa sekä CRC käsitellä lopuksi ties miten kauan uinuneen kytkinasetelman.
Nämä jämämoottorit ei taatusti km rasitettuja perinteiseen tyyliin  ole yksikään mutta tehotuhottuja jo puoliuusina,mitäpä noilla väliä paskoissa itämopoissa ja sen kyllä näkee  katsellessa että poljettu on huoletta rusautellen ja öljyittäkin mutta tuurillahan jotain jäänyt ehjäksikin ,ehkä?


Periaatteessa helppo juttu vaihtaa mutta kytkimen jäykän jousikuoritteisen kannen aukaisu jotta saa alta kiinnitysmutterin käsiinsä  (pahinta irrottamisen sijaan kannen paikoilleen saaminen tuhtia jousivoimaa vastaan) ja nämä pikkujutut tuottikin taas pahuksia&sampereita ja verisiä roiskeita ympäristöön ennenkuin onnistui koska kansi on mentävä suoraan ja käännettävä lovissaan lukittuakseen eikä onnistu pikkasenkaan vinossa tai vääntäen paitsi kohtuudella väkivaltaa käyttäen eli naputtelemalla esim ruuvitaltalla loppumatka jos saa huulille senverta että pysyy paikoillaan eikä lennähdä ilmaan mutta ura on ahdas kääntää joten myös pelti pysyttävä suorana sopiakseen uraan.
Kuten kuvasta näkyy,ohut pelti kärsii kosmeettisia vaurioita....ilmeisesti avaamiseen on virallinen työkalu olemassa kömpelön "tee-se-itse" avaimen sijaan?
Liikaa jos runnot niin kertakäyttökansi,milläs tuota suoristat enää ryhtiinsä jotta pysyisikin semmoisena murentumatta taitoksista.


Hienosti toimii,kuin eri kytkin toimintaa ja kahvatuntumaa myöden ihan länsimopon verrattavissa ollen eikä ryömi vaihde päällä eikä luistakkaan,ei edes tajunnan räjäyttävissä hirvittävissä kiihdytyksissä .. ;D


Se vaihtokytkin oli siis kunnossa oleva ja vaikka pikkasen erimoinen ulkokuoreltaan sopi paikoilleen heittämällä eli on pikkasen uudemman V-50M kytkin ja samalla vaihdoin posken koska siinä kiinnioleva kytkintä painava vipu näytti kovin kuluneelta + osin murtuneeltakin ja helpoiten uudenveroisen vivun sai peliin tälleen kuin vaihtaa kuoresta toiseen moinen vipu.
Kuvassa vanha kytkinasetelma vielä ja toisessa kytkintä käyttävä vipu kunnoltaan avatessa.
Kahvan jäykkyys ja vivun kunto menneet käsi kädessä kytkinlevyjen kunnon huonotessa näköjään,vipu ei tuommoinen ollut edellisen kerran avatessa sivuposki.
Uudet kiinniolevat osat lähes samanmoiset kuin vanhat joten pärjännemme yksillä :) kuvilla tuplien sijaan ja nämäkin vähät häviää vuoden sisään.


Joskus satu päättyy näköjään näinkin onnellisesti .....
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2022, 17:39:31 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Heinäkuu 27, 2022, 23:28:46 ip
Vastaus #167

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Noniin, oma projekti otti aimo harppauksen mökillä ja liitteenä kuvaa maalatusta toimivasta moposta  8)


Käyntihäröt jne osoittautui loppujen lopuksi johtuvan rikkinäisestä TULPAN HATUSTA! Uusi osa paikalleen ja johan toimii. Halpa ja helppo ratkaisu kun jaksaa tarpeeksi sähkömittarilla mittailla.


On se vänkä peli ajella. Käsivaihteisiin alkaa jo tottumaan vaikka jalkavaihteista mielummin kyllä käyttäisi. Ja onhan tuo vähän tehoton mutta fiilistelyajossa menee kyllä ja varsinkin kun vauhtiin pääsee niin kiinanskootterit jää taakse  :o


Pientä viimeistelyä ja säätöä niin taas olisi yksi pelastettu takaisin liikenteeseen  :)

Heinäkuu 28, 2022, 10:37:03 ap
Vastaus #168

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 937
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Hattu....päästä... :)


Vaikka hyvin monien mielestä kuva olisi parempi Rigaa vielä muutama metri taaksepäin laiturilla työntäen molskahdukseen niin montako moista on vastaan tullut tänä suvena tai monellako
riittäisi inspiraatioita moiseen mikäli aihio löytyisikin?


Ei helpoimmasta päästä osapuoleltaan eikä ainakaan kun vain MINI pisteosiin mennään,jonkinverran auttaa Stellan osien yhteneväisyys, mutta vain jonkinverran...
Jos eroon haluat niin Viroon lähtee tai vastaavasti Venäjälle nopsaan,erittäin haluttuja sielläpäin toisin kuin täällä ja sinne kaikki myynnissä olevat tahtovat päätyäkkin missä kunnossa tahansa myyntiin tulevatkin josta syystä varaosapuoli juurikin MINI pisteosissa kiven alla täällä,näitä ei nimittäin edes tehty mitenkään paljon ja aika harventanut vähätkin MINIt tehokkaasti hyötykäyttöasemille tai nokkospusikkoon meillä eikä ehjistä tietty kukaan osiaan myy projekteihin missäänpäin.
Toki ex itäblokin maista tai Ryssälästä kotikonnuiltaan löytyisi tuurilla,mutta olisi oltava paikanpäällä ja tiedettävä mistä etsiä,netitse ei löydy juurikaan mitään saati yhteistä maksumuotoa.


Mikäli käsivaihteet tökkii ja jalkatouhuja kaipaa pidä silmät auki V501 suhteen joka muuten samanmoinen ja monesti nähnyt myytävän Stelloissa moisia jotka täällä melkoisen yleisiäkin ongelmajätteitä .
Kun ne käsivaihteet säätää mahd hyvin niin suht jouhevaa vaihtelua jolla pärjää totuttuaan,asiasta viestiteltiinkin.

Kovasti olisi hyvä vielä kolmas vaihde mutta Neuvostoliiton moponmoottorivalikoimassa ei semmoista yleismoottoria löytynyt tuolloin joten tyydyttävä ykkösellä kinnaamiseen ennen kakkosen kolahdusta tai ratasvaihteluun (joita taasen ei valmiina tahdo löytyä ja kiinnitykset "ei standardia") tai viritettävä moottoria ja ainakin Ebaysta löytyy ylikokomäntiä kuin vakioisia sylinterinkansiakin joita voi itse hio ellei sitä ainokaistaan halua uhrata kokeiluun mutta mitään varsinaisia virityssarjoja en oo nähnyt myytävän.
Hyvinhän tuo kulkee vakioisenakin mopoksi kun vauhtiin saa,totta,riippuu paljonkin tietty läskin määrästä komentosillalla ;D ;D ;D



Onnea valitsemallasi polulla ja hapankaalinhuuruisia kesäisiä kilometrejä ;) toiselta MINIstiltä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2022, 13:51:37 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 22, 2022, 13:14:20 ip
Vastaus #169

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Noniin, huutonet oli armollinen ja löysin jalkavaihteisen koneen kytkinkahvoineen. Kone todella hyvässä kunnossa, purettu pesty jne laakerit jo vaihdettu ja sitten kasaamaan joululomilla. Pääsee ainakin tuosta vaihdevaijerin säätämisestä eroon  8)

Joulukuu 23, 2022, 10:09:07 ap
Vastaus #170

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 937
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
korvatunturipalstalle pisara pakkasukkoa  ;) ..ööh vaan asiaan: No nyt voipi sitten verrata jalkaa ja käsiversiota jouhevuudessa onko niissä eroa miten,itellä ei kokemuksia kuin käsiversiosta  jossa tosiaan käyttäjäystävällisyys saati säädön helppous oikein tyydytä moniakaan nykyihmisiä mutta 80 loppupuolella tuo jalkavaihteinen versio tuli verrokiksi tilalle ja käsikäyttöinen poistui takavasemmalle muihin tehtäviin pikkuhiljaa.
Kolmas vaihde jäi kumminkin haaveeksi vaan pärjäähän pappiskuskitkin kahdella ....eikä rakettiperässäkään enempää ollut ei senpuoleen.
Hyvä löytö eikä varmaan ollut veristä kilpahuutoakaan?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2022, 21:47:15 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 24, 2022, 10:41:11 ap
Vastaus #171

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
No ei ollut vastahuutajia, mutta korkea se hinta mielestäni silti oli... no mutta tuleepahan hyvä! Kunhan kotia päästään mökiltä niin kasaus ja lumiselle tielle testailemaan  :angel:

Joulukuu 31, 2022, 12:13:29 ip
Vastaus #172

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Yksi osapuute olisi vielä, löytyykö keneltäkään takajarruvalon katkaisijaa? Omani monessa osassa. Jos ei löydy niin kuvakin auttaisi miten tuo on ollut kasassa, että onko osat tallessa ja vieläkö saisi liimailtua kasaan...

Tammikuu 01, 2023, 14:54:48 ip
Vastaus #173

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 937
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Katoppas,tännehän oli tullut MINI juttuakin ja liekö tätä osiota lukee saati kommentoi muut häävisti minun lisäkseni mutta kaksin aina kaunihimpi kuulemma, mitähän Ari tuohon sitten tuumikin.. ::)
Jarruvalokatkain ,kävin katsomassa tallissa miltä tuo näyttää ja siltähän se näytti että ainakin tämmöisessä 1986 pyöreälamppuisessa onpi niittaamalla koottu eikä siis mieluusti
huvikseen oikein avaa malliksi .
Tietty mitäpä väliä tuolla saati miten saa kasaan jos katkaisin menee pimeäksi niin avattavahan se kokoonpanoa murehtimatta mutta taas kerran helpommalla varmaan pääsee etsimällä stellan katkaisin,lienee just samanmoinen ja löytyy helpommin ehjä käytetty kuin MINI osana jahdatessa.
Uusia en oo nähnyt missään myynnissä mutta varmaan niitäkin NOS on olemassa maailmalla.

Mikäli se ei tarvi ihan tehdaskoostumus olla niin voihan tuon jättää tyystin poiskin tai viritellä tilalle (tai koplata ehkä vanhoihin orkkiskuoriinkin )  jonkun muun mopon katkaisijan kunhan toimii ns oikeinpäin ja mitoiltaan lähellä että saa tilaansa ja tämäkin ratkaisu passaa tämmöisessä outolinnussa lähes luvallisesti jos jopa pappiksissakin voi soveltaa omiaan menestyksekkäästi puuta heinää ;) museomiehillekkin satuillen.
Aika harva nimittäin nähnyt livenä MINIn alkuperäiskunnossa saati uutena verrokiksi eikä kunnon esitteitäkään tehty, onko värillisinä millään ex itäblokinkaan kielellä painettuna?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2023, 17:37:56 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 24, 2023, 14:55:50 ip
Vastaus #174

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 937
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Voi tätä ihmisen onnea :P


Täydellinen ja hyväkuntoinen alkuperäinen MINIn etutavarateline jousineen ja kiinnikkeineen saalistettu,jopa titaaniset vai oisko sittenkin petsamon nikkelistä olevat alkuperäiset kiinnitysruuvitkin mukana ettei tarvi länsimaisilla ruuveilla väärentää orkkiksena säilynyttä CCCP tuotosta eikä ilmene metallien hylkimisreaktioitakaan.
Tuommoinen tavarateline kyllä jo kiinnikkin mutta asennettu kiinteästi eteenpäin sojottavasti "väärin" koska moiset jouset puuttui ja kiinnikeetkin vähän poikkesi näistä.
Nyt tämä rupeaa olemaan valmis kaikinpuolin ja toimii kuin ..hmm...pyöreälamppuinen Lada.


Ainoastaan museomielessä kolhuttoman tankin tarviisi maalata uusiksi,senverta orkkismaalia irti ettei paikkamaalaus oikein onnistu,samalla pikkasen paikkamaalatut vanteetkin samaan tankin sävyyn,ei isoja juttuja ja jopa tankin uudet MINI tarratkin löytyy ellei saa vanhoja peitettyä tarpeeksi hyvin.


Kyllä tähän kelpaa kesällä kauppakassin viikonloppuoluineen laskea ja viillettää kotiin tukka hulmuten,asennetaan jahka tarkenee,viitsii ja inspiraatiota..niinkuin monet muutkin rästissä olevat asiat harrasterintamalla.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2023, 15:13:58 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Toukokuu 01, 2023, 08:47:02 ap
Vastaus #175

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 937
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Vappuajot ajeltu MINIllä heti aamuvarhain kuuraisessa aurinkosäässä perinteisessä alkukesävarustuksessa tyyliin kaikki päällä mitä talvellakin mutta silti pikkasen parempi pärinäsää kuin eilinen kokopäivän vesiräntäsade ja pimeää kuin mörön p...ssä.
Täytyy myöntää että ensikäynnistys talven jälkeen innosti kokeilemaan huvikseen kun koira tuli ensin aamulenkitettyä ja eukko nukkui yhä(muttei pitkään..)ja hyvinhän tuo käynnistyi,pari tulvitusta ja oisko kolmas tai neljän polkaisu pärinään ja parinsadan metrin kiihdyttelyt eestaas muodostaen kauniin sinisen..lähes  maalauksellisen utuisen näkymän pihatielle vaikka  nykytaiteen museoon taideteokseksi.

Kumit oli pitäneet hyvin ilmansa ja alleenkaan ei ollut mitään vuotanut,eipä tässä muuta kuin oikeaa kesän odotusta ja kunnon plusmerkkisiä lämpötiloja odotellen tähän touhuun.
Omakiva loppui alkuunsa miten tässä saa kuulemma hävetä silmät päästään naapureidenkin herätessä tuohon pärinään ja voisi tehdä jotain hyödyllistäkin jos tekee...jaa no Tex Willer jäikin jännään kohtaan selviääkö katalasta väijytyksestä..
Vapputervehdyksenä tälläinen  iloinen mopokuva kadonneesta ihmemaasta nimeltään CCCP eli Ebay löytönä 3 Riga mainosjulistetta ja on ihan aitoa tavaraa 1980 luvulta,tässä yksi niistä malliksi.
Tuo kuvan nuorimieskin MINIn sarvissa varmaan viiskymppinen nykyään ellei jo vodka vienyt hautaankin Deltailevan isäukkonsa(?) rinnalle....   Mielenkiinnosta täytyy kysyä tunnistaako kukaan "Leningradinkävijä" mikä mahtaa olla tässä kuvanottopaikkana ja missäpäin ollaan?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2023, 17:18:28 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Toukokuu 04, 2023, 20:23:50 ip
Vastaus #176

Ari Sarajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Hehe, vappukin taas jo vierähti... mutta sainpahan koneen toimimaan!


Jalkavaihteinen V-501m on nyt virallisesti saatu istutettua runkoon. Harmillisesti heti kättelyssä käyntiin potkiessa kytkimen paska kiinnitinlevy pomppasi irti ja motivaatio loppui kuukauden päivät sitten siihen. No vappuna toisesta kytkimestä parempi levy paikalleen ja taas toimii. Paria erilaista kytkintä näissä minun koneissa on, mutta kaikki tuolla vahingossa aukeavalla kiinnitinlevyllä. Ei taida parempaa olla näihin olemassa?


Nyt on pakko hymyillä. Jalkavaihteisena itse henkilökohtaisesti tykkään tuosta paljon enemmän!  ;D  Pojan kanssa hoidettiin testiajoja epävirallisesti pihatiellä ilman kypärää sekä läheisellä nurtsilla kun sopivasti  :police:  sedät ajoi ohi, ja onneksi jatkoivat matkaa  ;D  huh.


Sen verran oli pakko viilailla konetta kun auki oli, että pahimmat venakon valupurseet poistettu ja hyvin mietoja muutoksia sovituksille, niin kyllä tuo yllättävän hyvin kulkee jopa satakiloisen alla. Liikkeelle lähdössä toki tarvitsee pikkuisen jelppiä mutta muuten ok ajossa. Seuraavaksi puhelimen navilla katsottava paljon kulkee.


Pieni pirulainen myös olkapäällä istuu, koska sattuisi olemaan muutamat viritykseen pienillä muutoksilla sopivat osat kuten paisarilla oleva putki, kaasaria jne. Ehkä kokeilen huvin vuoksi, mutta ei kyllä kiinni jää kun niin lähellä aletaan alkuperäistä olla.



Vieläkin paljon tekemistä jos oikeasti täydellisen tästä haluaa, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee.


Elokuu 05, 2024, 13:21:25 ip
Vastaus #177

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 937
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tälläkin saralla jotain tapahtuu ja itäystävä ollut työn alla ..vihdoinkin.
MINI iin vaihtui huutonetistä aikoinaan ostettu takaratas jossa tekijä ollut selvinpäin eikä keskireikä sivussa kuten alkuperäisessä eli pikkasen vemputti ketjun kireyteenkin vaikuttaen tietty riippuen millä kohtaa kierrosta kokeili.,nyt ketju pysyy koko kierroksen samalla kireydellä eikä meno jumputtavaa..

Nopeusmittarin vaijereita ostin kerralla 3 Unkarista jossa moisia oli myynnissä netissä.
Joo,tähän ei sovi ns yleisvaijerit vaan ihan omat juttunsa,varsinkin alapäässä oleva möltti joka sujahtaa moottorin reikään ja kiristetään ruuvilla sekä muovitulppa joka sekin vaijerissa.

Ei loppuunajateltu systeemi kestoiältään rasittaen vaijeria  ja on tarkka toimiko
vaiko ei mutta näillä mennään kun tehdas miettinut asian tälleen ja museomopo mielessä.
Täytyisi siis  vaihtaa poikkinaisen tilalle ehjä,ei iso juttu .

Noh ,isompi juttu että tankki on maalattu ja uudet tarratkin.
Hyvä tuli mun tekemäksi mutta osasyy jotta teetätin kunnon automaalia ja sävytetttiin mallin mukaan jolloin DAF kuorma auton maali sävyltään tosi lähellä ja pinnasta tuli hyvä sekä bensankestävä,2K maalia.
Mitään koodeja ei siis tarvi eikä taatusti itäystävän mopojen maalikoodeja maalikaupan kartoissa olekkaan eikä ne yleensä natsaa  jos vanhaakin samanväristä pintaa jää uuden rinnalle,sävyero.

Paljon ei pohjatöitäkään tarvinnut ja sama juttu vihreän osalta,sillekkin teetin mallin mukaan paikkamaalia joka natsasi tosi hienosti vanhaan,ei häävisti erota ellei tiedä paikkakohtia ja noin kohtuudella
tietty tämäkin eikä suurennuslasilla mutta vihreät osat tarvi siis enempi vaan pikkasen paikkamaalia,eniten ketjusuojaan ja tarakkaan.

Tämä on nyt siinä pisteessä että rekisteröintikatsastus ja museotarkistus jotka tapahtuu inspiraation mukaan tälle syksyä tai keväällä 2025.


Ehta oikeanmoinen etutavaratelinekkin löytyy, josta aiemminkin jo kuvaakin ,lisävaruste ja asennetaan tai ei asenneta,tuo kiinniloleva hyvä tarkoitukseensa, mummokori. ::)

Sitten on mopokin ..tietty oudompi sellanen...ajorivistöön ja laillinen liikenteeseen ajoi tai ei mutta pitäähän joka miehellä pieni hupimopokin olla ;)
Onhan tämän kanssa ähkitykkin ei senpuoleen ja yritetty mutta aikaa mennyt liikaa ,ei mikään vaikea tapaus kumminkaan mutta inspiraatio puuttunut.
Yritetään laittaa kuvaakin fifty sixty mahiksilla,  on kovin kökkö systeemi kun oltava valmiiksi muokattuna,mutta päivähän kerrassaan pilsnerin arvoinen kas kun harrasteautoon tuli leima ja taas 4v seuraavaan koettelemukseen ..huh ???
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2024, 08:01:31 ap kirjoittanut Petri J Kokko »