Kun huuhtelukanavat aukeaa, ja seos lähtee vauhdilla liikkumaan männänpäälle, niin tämä seoksen liike-energia ei lopu siihen että ylipaine kampikammiossa "nollaantuu", vaan se seos jatkaa inertian vaikutuksesta matkaansa, ja kampikammioon muodostuu lähes yhtä paljon alipainetta, kuin sielä oli ylipainettakin. Nyt jos tähän vielä lasketaan tehopiikin aikana hyvin lasketun tehoputken aiheuttama imu, niin varsinkin mäntäohjatussa moottorissa kampikammioon muodostuva alipaine voi olla hyvinkin suuri, jopa suurempi kuin männän tekemä ylipaine. Huuli on kytkimenpuolella vaihteistoon päin siksi että sieltä ei tulisi vaihteistoöljyä kampikammioon. Magneeton puolella kai halutaan estää, ettei sinne pääse likaavaa öljyä ja haisevaa bensaa, ja kärkien lähelle palavaa seosta, ja pölyhuuli estää pölyn menemisen kampikammioon päin.
Näin oon asian ajatellu. Todellisuudessa stefaa on laitettu molemmin päin, eikä sitä oo pystyny jäliistäpäin ainakaan lähes vakiossa mopossa toteamaan että kumminpäin se siellä on.