Ja 1 mahdollisuus on tietysti,vanhoja vehkeitä kun sähköiltään ovat,ottaa yksinkertaisesti akunkenkä irti ajojen jälkeen niin tuo turvallisuuspuolikin tulee hoidettua, ei ole yksi tai kaksikaan kertaa taas tänäkään vuonna kun palaa valitettavasti joltain harrastajalta ajopeli,talli jopa töllikin tai kaikki 3 kerralla oikosulun vuoksi...
Akunkengäksi voi laittaa pikaisesti irrotettavaa mallia olevan tai ihan pääkytkimen mieleiseen paikkaan jos perinteisen kenkämallin ruuvailu tuntuu liian työläältä.
Mielestäni pieni vaiva verrattuna siihen että voi olla turvallisin mielin edes tulipalon suhteen.
Jos kerta tuo elektroninen lataussäädin muuten toimii+kytketty ok ja on kunnossa komponenteiltaankin siinä mielin kuin se valmistaja suunnitellutkin toimivaksi ,onhan se oiva parannut antiikiseen mekaaniseen nähden joka toimii vähän niinkuin päivästä,mallista ja tuurista riippuen vaikka miten säätelet.
Jokerina löytyy ratkaisuksi kondensaattorilla korvattu akku joka ainakin minun ex-SR500 oli hyvä,helppo ja halpa ratkaisu kuten mökkimopona olevassa AR125 Kawassa.
Loppuu akkuongelmat(vaihto,jäätyminen,latailu..) mutta toki silloin ei voi käyttää mitään apulaitteita&valoja jos masiina ei ole käynnissä,mikäli asialla on merkitystä.